صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۲
کد خبر: 4887
گزارشگر: 213
۲۷۳۴
۱
۰
۱۵
اظهارات رئیس کانون بازنشستگان کارگری درباره مابه تفاوت مستمری ها

جزییات «واریزی تیرماه» حقوق بازنشستگان

جزییات «واریزی تیرماه» حقوق بازنشستگان
چندی پیش اعلام شد که زمان واریز مابه تفاوت حقوق فرودین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی تغییر کرد و قرار شد در تیر ماه پرداخت شود؛ در حالی که هنوز زمان مشخص آن هنوز در ماه جاری اطلاع رسانی نشده است.

به گزارش آسیانیوز، چندی پیش اعلام شد که زمان واریز مابه تفاوت حقو فرودین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی تغییر کرد و قرار شد در تیر ماه پرداخت شود؛ در حالی که هنوز زمان مشخص آن هنوز در ماه جاری اطلاع رسانی نشده است.

در فروردین امسال با اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مدیرعامل تامین اجتماعی حداقل حقوق یک بازنشسته با ۳۰ سال خدمت و با شرط داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

---------------------------------------

بیشتر بخوانید:

«کامیاب آشنا»؛ فرصت مطمئن در بازار سرمایه/پذیره نویسی تا نهم تیرماه

«همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» هر چه زودتر «مصوب» شود!

نظر فائزه هاشمی درباره آینده حسن روحانی

خداداد عزیزی: آقای رئیسی «زیرمیزی» از فوتبال برود!

🔴 سر صفحه با ایرج جمشیدی 🔻 آقای جمهوری اسلامی، بدان و آگاه باش!
 ---------------------------------------------------------------------------------------------------

تجارت نیوز نوشت در واریزی‌ها اشکالاتی رخ داد و حقوق برخی از آنها کم واریز شد. این ایرادات تا حدی بود که سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد غیرحداقل‌بگیران در اردیبهشت حقوق بیشتری می‌گیرند و مابه‌التفاوت آن با فروردین را نیز دریافت می‌کنند.

اما این مابه‌التفاوت نه تنها در اردیبهشت واریز نشد بلکه وعده واریز آن با حقوق خرداد نیز عملی نشد.

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران در این خصوص گفت که سازمان تامین اجتماعی وعده داده بود که مابه‌التفاوت‌ها در خرداد واریز شود اما به آن عمل نکرد.

او عنوان می‌کند که کانون بازنشستگان تهران و کانون عالی در حال پیگیری این موضوع هستند. او می‌گوید: مدیران سازمان تامین اجتماعی به ما قول داده‌اند که مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان با حقوق تیر واریز می‌شود.

این ما‌به‌التفاوت به همه بازنشستگان داده نمی‌شود بلکه فقط غیرحداقلی‌بگیران این پول را می‌گیرند. یعنی کسانی که حقوقی بیشتر از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌گیرند در اردیبهشت امسال حقوقشان مجددا افزایش یافت و مابه‌التفاوت فروردین را در این ماه می‌گیرند.

همچنین روز گذشته 6 تیرماه،جمعی از کارگران بازنشسته با حضور مقابل تامین اجتماعی خوزستان، خواستار توجه به مطالبات کلیدی خود شدند.

ایلنا نوشت این کارگران خواسته‌های خود را به ترتیب زیر اعلام کردند:

۱__تداوم همسان‌سازی و مصوب کردن این همسان‌سازی به صورت لایحه‌های قانونی تا رسیدن دستمزدها به سطح حقوق کارکنان تامین اجتماعی طبق ماده‌ی ۶۹.

۲_اجرای صحیح قانون الزام درمان مستقیم. طبق اصل ۲۹ قانون اساسی دولت مکلف است که برای تمامی آحاد ملت شرایط درمان رایگان را فراهم سازد. با توجه به اینکه ما کارگران در زمان اشتغال سهم هزینه‌های درمان خود و خانواده را پرداخت نموده و در زمان بازنشستگی این مبلغ تحت عنوان ماده ۸۹ از مستمری‌ها کسر می‌گردد، خواهان درمان رایگان هستیم. متاسفانه شاهد هستیم که تامین اجتماعی برخی از تعهدات درمانی را به شرکت‌های رانت خوار بیمه تکمیلی سپرده است. لذا ما کارگران بازنشسته خواهان درمان کاملا رایگان بوده و خواهان برداشته شدن هرگونه واسطه‌گر درمان پولی هستیم و از صفر تا صد درمان بطور رایگان را از تامین اجتماعی مطالبه می‌کنیم.

۳_تغییر ساختار نمایندگان کارگران در شورای عالی کار جهت تعیین حداقل دستمزد موضوع ماده‌ی ۴۱ قانون کار و همچنین نمایندگان واقعی کارگران شاغل و بازنشسته در صندوق تامین اجتماعی. ما کارگران اعلام می‌کنیم چنین امری بوسیله ایجاد تشکل مستقل و یا تغییر ساختار تشکل‌های رسمی امکان‌پذیر است.

۵_اعمال برابری عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران با عیدی شاغلین تامین اجتماعی.

۵_آموزش رایگان برای فرزندان در تمامی سطوح از ابتدایی تا دانشگاه.

۶_تعیین مرجع رسمی خط فقر و اعلان خط فقر از سوی مراکز رسمی بر اساس استانداردهای بین‌المللی به گونه‌ای که نمایندگان کارگران در این مرجع حضور موثر داشته باشند‌.

۷_واکسیناسیون رایگان علیه کرونا بوسیله واکسن‌های مورد تایید بهداشت جهانی.

این در حالی است که روز گذشته معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی الزامات قانونی افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی را تشریح کرد.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، گفت: زمانی که متناسب‌سازی مرحله اول در مرداد ۹۹ عملیاتی شد یک رضایتمندی خوبی در جامعه هدف شکل گرفت و در ادامه دو عامل تورم و متناسب‌سازی در صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و فاصله ایجاد شده بود که موجب نارضایتی مستمری بگیران تأمین اجتماعی شد و در ادامه قرار شد، متناسب‌سازی مرحله دوم از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرا شود.

مهرداد قریب افزود: در بودجه ۱۴۰۰ برای مرحله دوم متناسب‌سازی ۸۹ هزار میلیارد تومان بابت دیون معوقه دولت به تأمین اجتماعی تصویب شد و مهمترین آیتم متناسب‌سازی مرحله دوم این بود که برای جبران افت ۷۵ درصدی زمان برقراری مستمری به یک فرمول مشترک رسیدیم و آیتم دوم افزایش مزایای جنبی مانند کمک هزینه عائله مندی، هزینه مسکن و کمک هزینه اولاد بود. آیتم سوم تفاوت تطبیق متناسب‌سازی بود و با اعمال تطبیق به عنوان مثال حقوق افرادی که با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شده بودند با حق اولاد و همسر کمتر از سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نشد.

بازنشستگان به دلیل دغدغه‌های بسیاری که دارند، در آخرین روزهای دولت روحانی با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز یک نشست برگزار کردند.

به گزارش آسیانیوز، در دیدار نمایندگان بازنشستگان، رئیس سازمان برنامه و بودجه وعده داده شد تا پایان کار این دولت، مشکل بازنشستگان حل می‌شود.

این در حالی است که بازنشستگان مطالباتی دارند که باید قبل از پایان کار دولت دوازدهم برآورده شود که اگر به درازا بکشد و به دولت بعدی موکول شود، ممکن است در روند اجرای آن‌ها اختلال ایجاد شده یا برای مدتی دچار وقفه شود. در این راستا چندی پیش با محمدباقر نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) یک نشست برگزار کردند.

حاضران در این نشست گفتند: پس از طرح مسائل و مشکلات بازنشستگان، نوبخت در خصوص مطالبه بازنشستگان پیش از موعد اظهار داشت: انشاءالله با دایمی شدن همسان‌سازی حقوق، مشکل این گروه از بازنشستگان هم خیلی کمتر خواهد شد. رییس برنامه و بودجه کشور در خصوص حق مناطق جنگی بازنشستگان و عملیاتی شدن آن، قول اجرایی شدن و صدور احکام را داد.

به گفته بازنشستگان، نوبخت در ادامه در مورد فوق‌العاده ویژه کادر بهداشت و درمان و نیز حذف بند ۷ لایحه رتبه‌بندی نیز اظهار داشت: هیچ نگرانی نداشته باشید؛ تمام این مشکلات حل خواهند شد./

https://www.asianews.ir/u/2yf
اخبار مرتبط
تداوم همسان‌سازی و مصوب کردن این همسان‌سازی به صورت لایحه‌های قانونی تا رسیدن دستمزدها به سطح حقوق کارکنان تامین اجتماعی طبق ماده‌ی ۶۹، از جمله خواسته های کارگران بازنشسته خوزستانی است که در تجمع امروز مطرح شده است.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، گفت: زمانی که متناسب‌سازی مرحله اول در مرداد ۹۹ عملیاتی شد یک رضایتمندی خوبی در جامعه هدف شکل گرفت و در ادامه دو عامل تورم و متناسب‌سازی در صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و فاصله ایجاد شده بود که موجب نارضایتی مستمری بگیران تأمین اجتماعی شد.
مصطفی سالاری در نشست رویای اجتماعی فراگیر گفت:منابع حوزه مستمری در اسفند سال ۹۸ ۶۶۰۰ میلیارد تومان بود که که در مرداد ۹۹ پس از اجرای متناسب سازی مرحله اول به ۹۲۰۰ میلیارد تومان رسید.
بازنشستگان به دلیل دغدغه‌های بسیاری که دارند، در آخرین روزهای دولت روحانی با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه یک نشست برگزار کردند.
تیر ماه چهار واریزی برای مردم انجام می شود و واریز مرحله دوم سود سهام عدالت نیز در این ماه صورت می گیرد.
علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، پرداخت مابه‌التفاوت فروردین سایر سطوح، چیزی حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قول دادند این اعتبار به زودی فراهم و در تیرماه پرداخت انجام می‌شود.
فعال صنفی بازنشستگان گفت: طی یک نشست خصوصی با محمدباقر نوبخت در خصوص مطالبات بر حق بازنشستگان و فرهنگیان موارد به بحث گذاشته شد که مقرر شد با اراده وی و قول مساعد، لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان در همین دولت به نتیجه برسد.
پرداخت وام ضروری به بازنشستگان تامین اجتماعی از تیرماه آغاز می شود و به زودی دور جدیدی از پرداخت‌ها انجام خواهد شد.
جزییات و زمان‌بندی واریز حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در خرداد ۱۴۰۰ اعلام شد.
پرداخت مابه‌التفاوت فروردین بازنشستگان سایر سطوح در تیرماه پرداخت می شود؛ در حالی که در خردادماه قرار بود این وعده محقق شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
داود
۱۴۰۰/۰۷/۳۰
0
0
0

چهار ماه باز نشسته شدم امروز واریزی داشتم ماهیانه برام زدن بعد از ۳۲ سال باز نشستگی ۴۴۵۰۰۰۰ توان این درد روبه کی بگیم خدا لعنت کنه


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید