صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۲
کد خبر: 4899
گزارشگر: 213
۱۰۱۲
۱
۰
۱۳
اظهارات وزیر پیشین اطلاعات درباره نفوذ موساد در ایران

علی یونسی گفت مسئولان جمهوری اسلامی ایران از جانشان بترسند

علی یونسی گفت مسئولان جمهوری اسلامی ایران از جانشان بترسند
علی یونسی، وزیر پیشین اطلاعات، گفت در ۱۰ سال گذشته، نفوذ موساد در بخش‌های مختلف ایران به حدی رسیده که جا دارد همه مسئولین جمهوری اسلامی برای جان خودشان نگران باشند.

به گزارش آسیانیوز، علی یونسی، وزیر پیشین اطلاعات، گفت در ۱۰ سال گذشته، نفوذ موساد در بخش‌های مختلف ایران به حدی رسیده که «جا دارد همه مسئولین جمهوری اسلامی برای جان خودشان نگران باشند».

-------------------------------

بیشتر بخوانید:

جزییات «واریزی تیرماه» حقوق بازنشستگان

«همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» هر چه زودتر «مصوب» شود!

چرا به ما می گویند «ترسناک«؟!

خداداد عزیزی: آقای رئیسی «زیرمیزی» از فوتبال برود!

-----------------------------------------------------

یونسی روز سه‌شنبه ۸ تیرماه، در گفت‌وگو با وبسایت جماران، رسانه نزدیک به حسن خمینی، در این زمینه ادامه داد: «غفلت از موساد سبب شده که نفوذ کند و این‌گونه ضربه بزند؛ به‌گونه‌ای که صریحا مسئولین جمهوری اسلامی را تهدید کند.»

علی یونسی در فاصله اواخر سال ۱۳۷۷ تا نیمه سال ۱۳۸۴ وزیر اطلاعات دولت وقت محمد خاتمی بود.

وزیر پیشین اطلاعات اضافه کرد: «بعد از ما، به دلیل رقابت سرویس‌های اطلاعاتی، موازی‌کاری که در وزارت اطلاعات رخ داد و سازمان‌های جدیدی که در مقابل وزارت اطلاعات ایجاد شد، وزارت اطلاعات را تضعیف کردند.»

یونسی از سازمان مشخصی نام نبرد، اما در سال‌های اخیر گزارش‌های گوناگونی از فعالیت موازی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در کنار وزارت اطلاعات منتشر شده است.

او تاکید کرد: «آن سازمان‌های جدید و موازی وزارت اطلاعات به جای این‌که با نفوذ مبارزه کنند، مشغول کنترل و مبارزه با خودی‌ها شدند.»

در سال‌های اخیر، کشته شدن عوامل دخیل در فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و همچنین چند حمله به تاسیسات و مراکز هسته‌ای و نظامی جمهوری اسلامی به اسرائیل نسبت داده شده است.

مقام‌های اسرائیلی این حملات را نه تایید و نه تکذیب می‌کنند، اما بارها اعلام کرده‌اند برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتمی، دست به هر اقدامی می‌زنند.

یونسی درباره شیوه نفوذ در سازمان‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی گفت: «همیشه نفوذ سرویس‌های جاسوسی در سازمان‌ها و گروه‌های افراطی آسان است. برای این‌که معیار گروه‌های افراطی فقط افراط و تندروی است. هر سرویس جاسوسی و اطلاعاتی عناصر بیمار و افراطی را از میان خودشان یا جای دیگر پیدا می‌کنند و در سازمان‌های افراطی نفوذ می‌دهند و هرچه آن‌ها تندتر عمل کنند و جنایت بیشتری کنند، ارتقا پیدا می‌کنند.»/


https://www.asianews.ir/u/2yw
اخبار مرتبط
رهبران اردن و مصر روز یکشنبه ششم تیرماه به بغداد، پایتخت عراق، سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور گفت‌وگو کردند؛ در حالی که این نخستین سفر یک رئیس‌جمهوری مصری به عراق طی سه دهه گذشته است؛ در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شده است دیدار رهبران مصر و اردن از عراق به منظور خنثی کردن نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه صورت گرفته است.
در واکنش به هشدار دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به عدم پاسخگویی تهران به درخواست این سازمان در مورد تمدید پیمان موقت نظارت اتمی که شامگاه پنجشنبه منقضی شد، نماینده ایران در این آژانس گفت جمهوری اسلامی الزامی برای تمدید تفاهم با آژانس ندارد.
توییتر فارسی دفتر نخست وزیری اسرائیل در رشته توییت‌هایی نوشت نفتالی بنت، نخست وزیر جدید اسرائیل در سخنانی در مراسم پایان دوره خلبانی نیروی هوایی اسرائیل مدعی شده است جمهوری اسلامی نظامی خشن و تندرو است و برای دستیابی به صلاح هسته ای به مردمش گرسنگی می دهد.
صبح امروز اقدام خرابکارانه علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی ایران صورت گرفته است و گفته می‌شود ساختمان انرژی اتمی در مجاورت این محل یعنی مرکز دارویی برکت در کردانِ کرج واقع است.
نخست وزیر جدید اسرائیل، انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهوری اسلامی در ایران را «آخرین پیام بیدارباش» به جهان و کشورهایی که در حال مذاکره برای احیای توافق هسته‌ای با ایران هستند، توصیف کرد.
نفتالی بنت، سیاستمدار راستگرای اسرائیلی که قرار است پس از تایید پارلمان، رهبری کابینه ائتلافی آینده اسرائیل را برعهده گیرد، با اشاره به اینکه برنامه اتمی ایران به نقطه‌ای حیاتی رسیده، ادامه داد: «احیای برجام یک اشتباه خواهد بود.
یوسی کوهن رییس پیشین موساد مدعی شد از سایت‌های هسته‌ای ایران «شناخت عمیقی» دارد و گفت در نطنز «قبلا سانتریفیوژها می‌چرخیدند، اما ظاهرا دیگر نمی‌چرخند.»
حوالی ساعت ۱۷:۴۷ عصر روز گذشته (۱۷خرداد ماه) در کارخانه «بهنوش» رخ داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
محبوب از تبریز
۱۴۰۰/۰۴/۰۸
0
0
1

به نظر من و طبق شواهدی که موجود است نفوذ از جای دیگری است حکومت جمهوری اسلامی با روسها خیلی در ظاهر بهم نزدیک هستند و روسها هم به خاطر منافع خودشان چنین وانمود می کنند که مدافع حکمت ایران هستند ولی در پشت پرده با اسراییل همکاری نزدیک دارند چنانچه به وضوح مشادهده می کنیم در مورد بر جام همیشه روسها از طرف ایران اظهار نظر می کنند و مشخص است که روسها هیچوقت راضی به برجام نیستند چون منافعشان به خطر می افتد من بیسواد مانده ام که چرا مسولان جکمتی اینقدر به روسها اعتماد می کنند چه سری در اینمورد وجود دارد من نمیدانم


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید