صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۵
کد خبر: 4900
گزارشگر: 213
۱۳۷۳
۰
۰
۸
هشدار به خطر طالبان برای ایران

روزنامه «جمهوری اسلامی» خطاب به برخی مسوولان: ذات طالبان «دشمنی با ایران» است؛ خوش بینی و اعتماد جایز نیست!

روزنامه «جمهوری اسلامی» خطاب به برخی مسوولان: ذات طالبان «دشمنی با ایران» است؛ خوش بینی و اعتماد جایز نیست!
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: توافق نانوشته‌ای بین روسیه و آمریکا درباره آینده وجود دارد و در این میان حتی اگر برخی سیاسیون و محافل اقتدارگرا، حاکمیت گروه تروریستی طالبان را با نقشه راه خود همسوتر از دولت اشرف غنی بدانند، باید توجه کنند که اولا ذات گروه طالبان با تخاصم با ایران سرشته است و قطعا اعتماد به آنها یک خوش بینی خطرناک است.

به گزارش آسیانیوز، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: پس از یک دوره ثبات و به حاشیه رفتن طالبان و در پی یک زنجیره سیاست‌های مشکوک که حتی از داخل کشور نیز ناشیانه حمایت می‌شود، گزارش های واصله حاکی است این گروه در سایه اختلافات حاکم بر دولت مرکزی افغانستان بسرعت درحال تصرف مناطق مهمی از این کشور است و حداقل بر سی درصد استان‌ها مسلط شده و پنجاه درصد خاک افغانستان هم صحنه نبرد است و دولت کمی بیش از بیست درصد را حاکمیت می‌نماید.

------------------------------------

بیشتر بخوانید:

ادعای هولناک مادر بابک خرمدین: «تجاوز زناشویی» و آزار جنسی دختر

«بالای ۶۰ ساله ها» تا آخر مرداد واکسینه می شوند

ارسال پیامک برای تزریق «دُز دوم» بالای ۷۰ سال

------------------------------------------------------------------------------------

روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به مدافعان ایرانی طالبان: اعتماد به آنها خوشبینی خطرناک است
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: پس از یک دوره ثبات و به حاشیه رفتن طالبان و در پی یک زنجیره سیاست‌های مشکوک که حتی از داخل کشور نیز ناشیانه حمایت می‌شود، گزارش های واصله حاکی است این گروه در سایه اختلافات حاکم بر دولت مرکزی افغانستان بسرعت درحال تصرف مناطق مهمی از این کشور است و حداقل بر سی درصد استان‌ها مسلط شده و پنجاه درصد خاک افغانستان هم صحنه نبرد است و دولت کمی بیش از بیست درصد را حاکمیت می‌نماید.

نکته مهم برای ایران، کنترل بخشی از استان‌های فراه و نیمروز و درگیری گسترده در مرزهای ایران بین ارتش افغانستان و تروریست‌های طالبان می‌باشد.

از سیاست‌های پشت پرده خبری در دست نیست ولی به نظر می‌رسد توافق نانوشته‌ای بین روسیه و آمریکا درباره آینده وجود دارد و در این میان حتی اگر برخی سیاسیون و محافل اقتدارگرا، حاکمیت گروه تروریستی طالبان را با نقشه راه خود همسوتر از دولت اشرف غنی بدانند، باید توجه کنند که اولا ذات گروه طالبان با وهابیت و تخاصم با ایران سرشته است و قطعا اعتماد به آنها یک خوش بینی خطرناک می‌باشد و ازسوی دیگر دولت و وزارت کشور از هم‌اکنون باید خود را برای سرازیر شدن آوارگان ناشی از این شرایط آماده کنند. این خطری است که امنیت ملی و مصالح نظام را حتما تهدید می‌کند./


https://www.asianews.ir/u/2yx
اخبار مرتبط
گزارش‌ها از افغانستان حاکی است انفجار مرگبار در خودروی بمب گذاری شده حداقل ۲۱ نفر کشته و بیش از ۹۰ نفر زخمی شده‌اند، رییس شورای ولایتی لوگر، گفته است که شمار تلفات این رویداد رو به افزایش است.
کنت مکنزی فرمانده سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا ادعا کرد که تلاش ایران برای سلطه بر منطقه‌، منشاء بی‌ثباتی در سراسر خاورمیانه است.
امروزشنبه 25 بهمن حوالی ظهر، انفجار مهیبی در نقطه صفر مرزی ایران به سمت گمرک اسلام‌قلعه در خاک افغانستان رخ داد و در حالی که هنوز از تلفات احتمالی این حادثه خبری در دست نیست، یک مسئول محلی گفته است که تلفات حادثه «زیاد خواهد بود».
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید