صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۳
کد خبر: 4905
گزارشگر: 213
۸۵۳
۰
۰
۱۷
تجمع روزنامه‌نگاران در واکنش به کشته شدن دو خبرنگار محیط زیست

اعتراض و خشم: اتوبوس «بی ترمز»/خبرنگاران بیمه نبودند/نحوه نشستن «توهین آمیز» عیسی کلانتری!

اعتراض و خشم: اتوبوس «بی ترمز»/خبرنگاران بیمه نبودند/نحوه نشستن «توهین آمیز» عیسی کلانتری!
جمعی از روزنامه‌نگاران در واکنش به کشته شدن دو خبرنگار در حادثه واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان غربی، مقابل سازمان محیط زیست تجمع کرده و خواستار استعفای عیسی کلانتری، رییس این سازمان، شدند.

به گزارش آسیانیوز، جمعی از روزنامه‌نگاران در واکنش به کشته شدن دو خبرنگار در حادثه واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان غربی، مقابل سازمان محیط زیست تجمع کرده و خواستار استعفای عیسی کلانتری، رییس این سازمان، شدند.

منابعی آگاه گفته اند که مدیرعامل ایسنا به خبرنگاران این خبرگزاری دستور داده در تجمع شرکت نکرده و از آن حمایت نکنند.

-------------------------------

بیشتر بخوانید:

«خبرنگاران محیط زیست» گفتند با اتوبوسی «بی ترمز» می‌خواستند ما را بکشند!

جزییات جان باختن «خبرنگاران محیط زیست» در اثر نقص «ترمز» اتوبوس

خداداد عزیزی: آقای رئیسی «زیرمیزی» از فوتبال برود!

علی یونسی گفت مسئولان جمهوری اسلامی ایران از جانشان بترسند

🔴 آخر هفته با ایرج جمشیدی 🔻خاطرات ر. اعتمادی با رضا بیک‌ ایمانوردی

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
زینب رحیمی، خبرنگار حوزه محیط زیست هم با اشاره به تجمع خبرنگاران مقابل سازمان محیط زیست در توییتی نوشت:‌ «با اینکه جاسوس خبرنگاران از شب قبل درصدد بر هم زدن این تجمع صنفی بودند اما برای دادخواهی خون مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی برگزار شد با هدف استعفا و محاکمه مقصرین حادثه.»

تجمع کنندگان روز چهارشنبه ۹ تیرماه در بیانیه‌ای خواستار تدوین آیین‌نامه‌ای الزام‌آور برای حفظ امنیت جان خبرنگاران در ماموریت‌های رسانه‌ای شدند. این خبرنگاران همچنین اعلام کردند که ریحانه یاسینی با وجود حضور تمام‌وقت، قرارداد خرید خدمت داشت و برخلاف قانون کار از سوی خبرگزاری ایرنا بیمه نشده بود.

بر اساس این بیانیه، برخی از خبرنگاران حاضر در این اتوبوس که ساکن استان آذربایجان غربی بودند، به دلیل «نیروی استانی محسوب شدن بدون بیمه به ماموریت اعزام شده‌اند».

خبرگزاری ایسنا روز ۵ تیر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که رییس و معاونان سازمان محیط زیست حتی برای تسلیت گفتن هم با این خبرگزاری تماس نگرفته‌اند.

دیگر رفتارهای مقام‌های سازمان محیط زیست واکنش‌های فراوانی در پی داشت؛ از جمله نحوه برخورد و نشستن عیسی کلانتری، رییس سازمان محیط زیست، در مقابل یک خبرنگار.

تجمع اعتراضی:اتوبوس بی ترمز/نحوه نشستن «توهین آمیز» عیسی کلانتری!
 اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، روز چهارشنبه گفت: «اگر تخلفی انجام شد، دستگاه مربوطه حتما باید عذرخواهی کند و پاسخگو باشد.»

او همچنین افزود: «چرا آقای کلانتری استعفا دهد؟ یک حادثه تلخ برای خبرنگاران رخ داد و کسانی در این حادثه آسیب دیدند و خبرنگارانی جان خود را از دست دادند. این ضایعه دردناک را به خانواده آنها تسلیت می‌گویم.»

کلانتری در گفت‌وگویی که روز یکشنبه ۶ تیرماه در خبرگزاری ایسنا منتشر شد بار دیگر هرگونه قصور سازمان تحت امر خود در سانحه واژگونی اتوبوس و کشته شدن دو خبرنگار را رد کرد و گفت این اتوبوسی بود که برای مهمانان وی‌آی‌پی از آن استفاده می‌شد.

او گفت این اتوبوس هیچ مشکلی نداشت و «چه کار می‌کردیم؟ خب راننده در سرازیری آمده و ترمزش خالی کرده است و تصادف اتفاقی‌ست که افتاده است.»

او درباره نحوه نشستنش هم به وب‌سایت امتداد گفته بود: «این‌ حرف‌های مزخرف را بعضی همکاران شما درمی‌آورند. نحوه نشستن من مثلا چطور بود؟ نحوه نشستن همیشگی من، همین طور است. چه عذرخواهی؟ برای چه؟ چه اتفاقی افتاده که عذرخواهی کنیم؟»

در واژگون شدن اتوبوس حامل خبرنگاران که برای بازدید از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه و تونل سد «کانی سیب» به استان آذربایجان غربی سفر کرده بودند، مهشاد کریمی، خبرنگار ایسنا و ریحانه یاسینی، خبرنگار ایرنا، جان باختند./


https://www.asianews.ir/u/2z2
اخبار مرتبط
علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری، از شکایت جمعی از خبرنگاران از سخنگوی سازمان غذا و دارو در پی اظهارات توهین‌آمیز او به منتقدان قیمت واکسن داخلی خبر داد.
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران اعلام کرد که از مسببان سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست شکایت کرده است.
خبرنگاران نجات‌یافته از سانحه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست که به کشته شدن دو خبرنگار منجر شد، گفتند که «این اتوبوس از ابتدا ترمز نداشته و می‌خواستند ما را بکشند»، حسن روحانی دستور ارائه گزارشی از این سانحه را صادر کرد.
​دو خبرنگار بر اثر واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست عازم دریاچه ارومیه در نزدیکی شهرستان نقده کشته شدند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه اصحاب رسانه‌وخبرنگاران در گروه مشاغل حساس و در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا هستند، گفت: اگر این دور را تمام کنیم به مشاغل حساسی همچون خلبانان، اصحاب رسانه، زندانیان و غیره خواهیم رسید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید