صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۱
کد خبر: 4911
گزارشگر: 306
۴۹۸
۰
۰
۰
با حضور امام جمعه یزد:

راه اندازی نخستین خانه هلال حوزه‌های علمیه یزد

راه اندازی نخستین خانه هلال حوزه‌های علمیه یزد
یزدـ نخستین خانه هلال حوزه‌های علمیه استان یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مدرسه علمیه عبدالرحیم خان راه اندازی شد.

به گزارش آسیا نیوز، امام جمعه یزد، در مراسم افتتاح اولین خانه هلال حوزه های علمیه یزد با بیان اینکه خدمت رسانی به خلق خدا از عباداتی است که مورد تاکید خداوند متعال است، اظهار داشت: وظیفه همه ماست که برای یکدیگر تلاش کنیم اما حرکتی که گروه های خاص انجام می دهند، حائز اهمیت بیشتر و دارای ارزش و جایگاه والاتری است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری عنوان کرد: البته موضوع پیشگیری نیز بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم نیروهای هلال احمر در امدادرسانی خود، مواردی که می تواند انعکاس آن به مسئولان، از بروز حوادث بعدی جلوگیری کند را اطلاع رسانی و گوشزد کنند.

ناصری ادامه داد: در بسیاری از موارد اجتماعی و فرهنگی نیز نهادهایی همچون هلال احمر می توانند ورود کنند و هم بحث آموزش و هم پیشگیری را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه برخی آسیب‌های اجتماعی و حرکت‌های روانی که در جامعه با تحریک دشمنان رخ می دهد، آسیب‌زاست افزود: بسیاری از این آسیب‌ها قربانیان بسیار زیادی می‌گیرد اما توجه فقط به سمت حوادث طبیعی و تصادفات است و معتقدم باید به آفت‌های جمعیتی در ابعاد مختلف پرداخته شود.

وی ادامه داد: افرادی که به عنوان داوطلب به جمعیت هلال احمر وارد می شوند، دارای روحیه خاص، لطف و ترحم هستند که باید از این روحیه آنها استفاده و فرهنگ و روحیه معنوی و دینی را در آنها تقویت کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک نهاد بشردوستانه و عمده فعالیت‌های آن داوطلبانه است، اظهار داشت: امدادرسانی در شرایط بروز حادثه اولویت اصلی هلال احمر و در شرایط عادی، آماده سازی نیروهای انسانی و تکمیل تجهیزات در اولویت قرار دارد.

محسن حرازی زاده ادامه داد: جمع آوری کمک‌های مردمی و خیری و پس از آن توانبخشی آسیب دیدگان حوادث، ماموریت‌های بعدی هلال احمر است که به ترتیب اولویت نسبت به انجام آنها اقدام می‌شود.

وی عنوان کرد: آماده سازی نیروهای انسانی در جامعه در حوزه‌های مختلف از جمله جوانان نیز از دیگر رسالت‌های هلال احمر است و در این راستا معتقدیم قبل از اینکه جامعه به سمت آسیب‌های اجتماعی برود، هلال احمر می تواند در قالب فعالیت‌های بشردوستانه و حتی مذهبی در این زمینه ورود کند.

حرازی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فلسفه راه اندازی خانه های هلال اظهار داشت: ارائه خدمات بهتر در قالب جلب کمک‌های مردمی و داوطلبی از مهمترین اهداف راه اندازی خانه های هلال است و معتقدیم این خانه ها می تواند کانونی برای ارائه خدمات بهتر و قابل دسترس‌تر برای آحاد مردم باشد.

وی افزود: در گام اول این خانه ها در مناطق محروم استانها راه اندازی شد تا در صورت بروز حادثه، تیم‌ها بتوانند در مدت زمان کمتری به محل برسند اما اکنون این خانه‌ها در مناطق شهری نیز در حال راه‌اندازی هستند.

سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/2z7
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید