صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۸
کد خبر: 4912
گزارشگر: 306
۳۰۸
۰
۰
۰
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد

بالای 37 درصد از شاغلین صنایع یزد غیریزدی هستند

بالای 37 درصد از شاغلین صنایع یزد غیریزدی هستند
یزد - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور در حوزه صنعتی است گفت : بالای 37 درصد از شاغلین صنایع یزد غیریزدی هستند

به گزارش آسیا نیوز ، «علی اکبر کلانتر» در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد با اشاره به اینکه یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور در حوزه صنعتی است گفت : بالای 37 درصد از شاغلین صنایع یزد غیریزدی هستند و یکی از استان‌هایی که نه تنها میزان اشتغال موجود را کاهش نداده، زمینه افزایش و به کارگیری نیروهای بیکار دیگر استان‌ها را فراهم کرده است .

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: نکته بسیار مهمی که باید در ارتباط با اتشغال به آن توجه کنیم این است که صرفا نباید فرصت شغلی برای مهاجرین ایجاد شود و حتما باید به ایجاد شغل مناسب برای نیروهای بومی هم توجه شود.

  کلانتر بابیان اینکه به دلیل شیوع کرونا ؛ جشن تجلیل از صنعت‌گران برتر استان به جای دهم تیر در اوایل مهر برگزار می‌شود اظهار داشت: خانه صنعت و معدن ایران و استان از چندین تشکل صنعتی و معدنی تشکیل شده است.

و 15 انجمن تخصصی صنایع همگن داریم که سه هزار واحد صنعتی و 500 واحدمجوز دار معدنی را تحت پوشش دارد وی بیان داشت : صنایع فولاد، نساجی، کاشی و سرامیک و شیشه از جمله صنایع غالب در استان یزد به حساب می‌آیند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: نکته بسیار مهمی که باید در ارتباط با اتشغال به آن توجه کنیم این است که صرفا نباید فرصت شغلی برای مهاجرین ایجاد شود و حتما باید به ایجاد شغل مناسب برای نیروهای بومی هم توجه شود.

وی تصریح کرد: خانه صنعت و معدن استان یزد تقریبا در تمام کارگروه‌‌های صنعتی و معدنی استان یزد عضو است و در جلسات مختلف نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه می‌دهد.

کلانتر به ارتباط خوب دولت و بخش خصوصی در یزد اشاره کرد و گفت: تقریبا تمام تشکل‌های صنعتی و معدنی استان یزد حداقل یک مرتبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی به صحبت و بیان مشکلات و نظرات خود پرداخته‌اند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد تصریح کرد: باید از قوه قضائیه و رویکرد جدید آن تشکر کرد چرا که اگر قوه قضائیه در یکی دو سال قبل به داد صنایع نرسیده بود بسیاری از صنایع استان تعطیل می‌شدند.

وی با بیان اینکه : در استان یزد هرکجا که صنعت مشکل داشت و ما از دادگستری استان دادخواهی کردیم به داد ما رسیدند و جلوی بسیاری از مشکلاتی که در حال رخ دادن و افزایش بود را گرفتند گفت: نمایندگان مجلس قوانین مزاحم تولید و صنعت را حذف کنند.

کلانتر گفت: اگر صنعت و تولیدی نباشد واقعا کشور تعطیل است و نمی‌فهمم چرا با وجود تاکید 20 ساله عالی‌ترین مقام کشور بر مسائل اقتصادی، همچنان مشکلات باقی است و هر دفعه باید به دلیل مشکلاتی که عمدتا تکراری هم هستند ساعت‌ها پشت درب اتاق یک مسئول باشیم یا پیگیری کنیم که این مشکل برطرف شود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد افزود: تعداد بسیار زیاد کارگروه‌های رفع موانع نشان دهنده وجود مانع‌ها است و سوال این است که چرا این موانعی که در راه تولید و صنعت وجود دارد توسط این کارگروه‌ها برطرف نشده است.

وی شروع این موضوع را از مجلس دانست و افزود: رفع این مشکلات باید از حذف و اصلاح قوانین شروع شود و واقعا ما تعداد بسیار زیادی قانون داریم که تنها کار آنها ایجاد مانع برای صنایع و تولیدکنندگان است.

کلانتر اظهار امیدواری کرد که رویکرد فساد ستیزی آیت‌الله رئیسی در دولت هم به مانند قوه قضائیه ادامه پیدا کند و رئیس جدید قوه قضائیه هم به مانند وی در راستای مبارزه بی‌امان با فساد حرکت کند تا مشکلات کشور برطرف شود.

سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/2z9
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید