صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۱ تیر ۱۴۰۰ / ۲۳:۴۵
کد خبر: 4926
گزارشگر: 213
۸۸۴
۰
۰
۴
در قالب یک بیانیه و ضرورت اجرای متناسب سازی

بازنشستگان «یک صدا» گفتند لایحه همسان‌سازی را اجرا کنید!

بازنشستگان «یک صدا» گفتند لایحه همسان‌سازی را اجرا کنید!
بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی با انتشار بیانیه‌ای از نمایندگان مجلس خواستند که برای تصویب هر چه سریعتر لایحه دائمی شدن همسان‌سازی اقدام کنند.

به گزارش آسیانیوز، بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی با انتشار بیانیه‌ای از نمایندگان مجلس خواستند که برای تصویب هر چه سریعتر لایحه دائمی شدن همسان‌سازی اقدام کنند.

در متن بیانیه بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی آمده است:

«مجلس انقلابی، نمایندگان معزز، هیات رییسه محترم

احتراما به استحضار می‌رساند پس از سال‌ها انتظار هم اکنون لایحه همسان‌سازی هر چند دیر هنگام در دولت تصویب شده است.

از شما نماینده محترم انتظار داریم‌ با توجه به شناخت شما از ابر مشکلات معیشتی بازنشستگان، باتوجه به درخواست‌های مکرر بازنشستگان از نمایندگان مجلس بیش از این باز نشستگان‌ را منتظر نگذارید و در اولین جلسه لایحه را با رای بالایی تصویب نمایید.

انتظار می‌رود در ادامه نظر مثبت نمایندگان در امضای ۲۰۸ نفری طرح‌ دکتر ابراهیمی این بار به صورت عملی با تصویب لایحه به صورت غیر نوبت دغدغه معیشتی بازنشستگان توسط شما نمایندگان مجلس یازدهم حل شود.

شما نمایندگان انقلابی می‌توانید با کمک خود در تصویب سریع این لایحه خود را در این‌عمل خدا پسندانه ونیک شریک نمایید.»

این در حالی است که مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، چند رور گذشته گفت: زمانی که متناسب‌سازی مرحله اول در مرداد ۹۹ عملیاتی شد یک رضایتمندی خوبی در جامعه هدف شکل گرفت و در ادامه دو عامل تورم و متناسب‌سازی در صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و فاصله ایجاد شده بود که موجب نارضایتی مستمری بگیران تأمین اجتماعی شد و در ادامه قرار شد، متناسب‌سازی مرحله دوم از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرا شود.

قریب افزود: در بودجه ۱۴۰۰ برای مرحله دوم متناسب‌سازی ۸۹ هزار میلیارد تومان بابت دیون معوقه دولت به تأمین اجتماعی تصویب شد و مهمترین آیتم متناسب‌سازی مرحله دوم این بود که برای جبران افت ۷۵ درصدی زمان برقراری مستمری به یک فرمول مشترک رسیدیم و آیتم دوم افزایش مزایای جنبی مانند کمک هزینه عائله مندی، هزینه مسکن و کمک هزینه اولاد بود. آیتم سوم تفاوت تطبیق متناسب‌سازی بود و با اعمال تطبیق به عنوان مثال حقوق افرادی که با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شده بودند با حق اولاد و همسر کمتر از سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نشد.

بازنشستگان به دلیل دغدغه‌های بسیاری که دارند، در آخرین روزهای دولت روحانی با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز یک نشست برگزار کردند.
به گزارش آسیانیوز، در دیدار نمایندگان بازنشستگان، رئیس سازمان برنامه و بودجه وعده داده شد تا پایان کار این دولت، مشکل بازنشستگان حل می‌شود.

این در حالی است که بازنشستگان مطالباتی دارند که باید قبل از پایان کار دولت دوازدهم برآورده شود که اگر به درازا بکشد و به دولت بعدی موکول شود، ممکن است در روند اجرای آن‌ها اختلال ایجاد شده یا برای مدتی دچار وقفه شود. در این راستا چندی پیش با محمدباقر نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) یک نشست برگزار کردند.

حاضران در این نشست گفتند: پس از طرح مسائل و مشکلات بازنشستگان، نوبخت در خصوص مطالبه بازنشستگان پیش از موعد اظهار داشت: انشاءالله با دایمی شدن همسان‌سازی حقوق، مشکل این گروه از بازنشستگان هم خیلی کمتر خواهد شد. رییس برنامه و بودجه کشور در خصوص حق مناطق جنگی بازنشستگان و عملیاتی شدن آن، قول اجرایی شدن و صدور احکام را داد.

به گفته بازنشستگان، نوبخت در ادامه در مورد فوق‌العاده ویژه کادر بهداشت و درمان و نیز حذف بند ۷ لایحه رتبه‌بندی نیز اظهار داشت: هیچ نگرانی نداشته باشید؛ تمام این مشکلات حل خواهند شد./

https://www.asianews.ir/u/2zs
اخبار مرتبط
با ادامه اعتصاب سراسری کارگران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، تاکنون بیش از ۶۱ شرکت و واحد کارگری به این موج اعتراضی پیوسته‌اند؛ شش تشکل از جمله سندیکاهای کارگران نیشکر هفت تپه و کارگران اتوبوسرانی تهران، اتحاد بازنشستگان و فرهنگیان اسلامشهر نیز در بیانیه مشترکی از این اعتصاب حمایت کردند.
چندی پیش اعلام شد که زمان واریز مابه تفاوت حقوق فرودین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی تغییر کرد و قرار شد در تیر ماه پرداخت شود؛ در حالی که هنوز زمان مشخص آن هنوز در ماه جاری اطلاع رسانی نشده است.
تداوم همسان‌سازی و مصوب کردن این همسان‌سازی به صورت لایحه‌های قانونی تا رسیدن دستمزدها به سطح حقوق کارکنان تامین اجتماعی طبق ماده‌ی ۶۹، از جمله خواسته های کارگران بازنشسته خوزستانی است که در تجمع امروز مطرح شده است.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، گفت: زمانی که متناسب‌سازی مرحله اول در مرداد ۹۹ عملیاتی شد یک رضایتمندی خوبی در جامعه هدف شکل گرفت و در ادامه دو عامل تورم و متناسب‌سازی در صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و فاصله ایجاد شده بود که موجب نارضایتی مستمری بگیران تأمین اجتماعی شد.
مصطفی سالاری در نشست رویای اجتماعی فراگیر گفت:منابع حوزه مستمری در اسفند سال ۹۸ ۶۶۰۰ میلیارد تومان بود که که در مرداد ۹۹ پس از اجرای متناسب سازی مرحله اول به ۹۲۰۰ میلیارد تومان رسید.
بازنشستگان به دلیل دغدغه‌های بسیاری که دارند، در آخرین روزهای دولت روحانی با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه یک نشست برگزار کردند.
تیر ماه چهار واریزی برای مردم انجام می شود و واریز مرحله دوم سود سهام عدالت نیز در این ماه صورت می گیرد.
علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، پرداخت مابه‌التفاوت فروردین سایر سطوح، چیزی حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قول دادند این اعتبار به زودی فراهم و در تیرماه پرداخت انجام می‌شود.
فعال صنفی بازنشستگان گفت: طی یک نشست خصوصی با محمدباقر نوبخت در خصوص مطالبات بر حق بازنشستگان و فرهنگیان موارد به بحث گذاشته شد که مقرر شد با اراده وی و قول مساعد، لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان در همین دولت به نتیجه برسد.
پرداخت وام ضروری به بازنشستگان تامین اجتماعی از تیرماه آغاز می شود و به زودی دور جدیدی از پرداخت‌ها انجام خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید