صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۷
کد خبر: 4930
گزارشگر: 213
۱۴۸۱
۰
۰
۱۶
آغاز موج پنجم کرونا و تعطیلی یا ممنوعیت های شغلی

«جزییات» و تشریح محدودیت مشاغل و اماکن/احتمال تعطیلی تهران

«جزییات» و تشریح محدودیت مشاغل و اماکن/احتمال تعطیلی تهران
موج پنجم کرونا، محدودیت‌های جدیدی در تهران و بسیاری از شهرها وضع شده و محدودیت‌هایی برای فعالیت مشاغل و کارمندان بوجود آمده است؛ در این حال محتمل است که با وجود خطر کرونای دلتا در کل کشور، وضعیت قرمز کرونایی پایتخت را به تعطیلی بکشاند.

به گزارش آسیانیوز، موج پنجم کرونا، محدودیت‌های جدیدی در تهران و بسیاری از شهرها وضع شده و محدودیت‌هایی برای فعالیت مشاغل و کارمندان بوجود آمده است؛ در این حال محتمل است که با وجود خطر کرونای دلتا در کل کشور، وضعیت قرمز کرونایی پایتخت را به تعطیلی بکشاند 

از امروز ۱۲ تیرماه شرایط کرونایی تهران قرمز شد. این بار هم مانند چهار پیک قبلی کرونا، قرار است در تهران محدودیت‌هایی اعمال شود. از محدودیت در ساعات رفت و آمد. تا تعطیلی برخی از مراکز فرهنگی و ورزشی.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

«بالای ۶۰ ساله ها» تا آخر مرداد واکسینه می شوند

بهبود یافتگان کرونا به «بیماری جدیدی» مبتلا می شوند

----------------------------------------------------

اما این محدودیت‌ها فقط محدود به برخی از مشاغل و ادارات است و هنوز تهران تعطیل نشده است.

از امروز ۷۰ درصد کارمندان دورکار می‌شوند و فقط ۳۰ درصد کارمندان دولت باید در محل کار خود حضور داشته باشند. اما این محدودیت درباره مشاغل ضروری کمی متفاوت است. در مشاغل حضوری ۵۰ درصد کارمندان باید حضوری در محل کار حاضر شوند و ۵۰ درصد دورکار باشند. تقسیم‌بندی این مساله و تعیین تعداد کارمندان دورکار و حاضر در خود ادارات مشخص می‌شود.

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

ادعای هولناک مادر بابک خرمدین: «تجاوز زناشویی» و آزار جنسی دختر

کارهایی که باید «بعد از تزریق واکسن کرونا» انجام دهیم

«جزییات» واریز سود سهام عدالت در تیرماه

------------------------------------------------------------------------------------------

 کدام مشاغل در تهران تعطیل شد؟

این بار هم مانند دفعات قبل، تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ به مدت ۱۰ روز تعطیل هستند. یعنی از ۱۲ تیر ماه تا ۲۲ تیرماه.

بر این اساس تمامی بوستان‌ها، مراکز تفریحی، بازار، مراکز شماره‌گذاری خودرو، آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های بدنسازی و مراکز خرید تعطیل در تهران تعطیل است.

با توجه به اینکه فعالیت کسبه بازار تهران هم جزو مشاغل گروه ۲ و ۳ محسوب می‌شود، از امروز ۱۲تیرماه بازار بزرگ تهران هم تعطیل شده است.

روابط عمومی تئاتر شهر هم اعلام کرد که از امروز ۱۲ تیرماه فعالیت این مجموعه تعطیل شده و فعلا فعالیت نمی‌کنند.

همچنین کلیه ورزشگاه‌ها و فعالیت‌های ورزشی در تهران تعطیل شد. با این محدودیت‌ها می‌توان تهران هنوز تعطیل نشده است. اما به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

هنوز خبر جدیدی از محدودیت رفت و آمد در ساعات شبانه‌روز در تهران منتشر نشده است. اما به نظر می‌رسد فعلا محدودیت رفت و آمد به روال قبل است. یعنی هر گونه تردد با خودروی شخصی از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ممنوع است و افرادی که در این ساعات در سطح شهر تردد می‌کنند جریمه می‌شوند.

به نقل از تجارت نیوز، این محدودیت‌ها برای مشاغل و تعطیلی برخی مشاغل در تهران در حالی از امروز انجام می‌شود که در فروردین ماه هم همین محدودیت‌ها وضع شد. اما نکته این بود که همه کسبه و مشاغل به این تعطیلی‌ها تن ندادند و بسیاری از آنها به فعالیت خود ادامه می‌دادند.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که بر اساس اعلام روز گذشته وزارت بهداشت ایران در نرم‌افزار «ماسک»، تهران و ۹۱ شهرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفتند.

همچنین بر اساس گزارش این نرم‌افزار، اکنون ۱۸۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۷۳ شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند. وزارت بهداشت ایران دلیل افزایش شهرهای قرمز و «آغاز خیز پنجم کرونا» را «شیوع سویه‌های جدید ویروس و کاهش سطح مراقبت‌های بهداشتی» اعلام کرده است.

همچنین روند به شدت کند واکسیناسیون کرونا در ایران اعتراض‌های بسیاری را برانگیخته است.

 

«جزییات» محدودیت مشاغل و اماکن/احتمال تعطیلی تهران تیر 1400

آخرین آمار رنگ‌بندی شهرستان‌ها به این شرح است: ۹۲ شهرستان قرمز، ۱۸۳ شهرستان نارنجی، ۱۷۳ شهرستان زرد و تعداد شهر‌های آبی صفر است.

فهرست کل شهرستان‌هایی که از شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند:

استان اصفهان: اردستان

استان ایلام: مهران

استان بوشهر: تنگستان، جم، دشتی، دیلم، عسلویه، گناوه

استان تهران: اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، تهران، دماوند، ری، شمیرانات، فیروزکوه، قرچک، ورامین

استان خراسان جنوبی: نهبندان

استان خراسان شمالی: اسفراین، بجنورد

استان خوزستان: امیدیه، اندیمشک

استان سیستان و بلوچستان: ایرانشهر، بمپور، خاش، زابل، زاهدان، زهک، سراوان، سرباز، میرجاوه، نیک شهر

استان فارس: جهرم، خنج، داراب، زرین دشت، قیر و کارزین، کازرون، کوار، گراش، لارستان، لامرد

استان کردستان: دهگلان

استان کرمان: ارزوئیه، بم، جیرفت، رابر، رفسنجان، رودبار جنوب، ریگان، سیرجان، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کرمان، کهنوج، منوجان، نرماشیر

استان کرمانشاه: گیلانغرب

استان کهگیلویه و بویر احمد: گچساران

استان گلستان: آزادشهر، علی آباد، گنبد کاووس، مینودشت

استان گیلان: آستارا

استان لرستان: پلدختر، خرم آباد

استان مازندران: آمل، چالوس، قائم شهر، محمودآباد

استان مرکزی: خمین

استان هرمزگان: بستک، بندر لنگه، بندرعباس، پارسیان، حاجی آباد، خمیر، رودان، سیریک، قشم، کیش، میناب

استان یزد: اردکان، تفت، خاتم، مهریز، میبد، یزد

تهران و ۹۱ شهرستان دیگر در وضعیت قرمز قرار گرفتند

همچنین شنبه گذشته، پنجم تیر، حسن روحانی گفت کشور با خیز جدید کرونا مواجه نیست؛ با این حال همان روز شماری از کارشناسان و پزشکان از شروع موج پنجم خبر دادند و علیرضا زالی، رییس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران، نیز گفت شبکه درمان برای مقابله با خیز پنجم به حال آماده‌باش درآمده است.

دو روز پیش نیز نادر توکلی، معاون ستاد کرونای استان تهران، اعلام کرد که موج پنجم کرونا از یک هفته پیش آغاز شده است. همچنین پس از موج چهارم کرونا، تعداد شهرهای قرمز در ایران به سه شهر کاهش پیدا کرده بود.

 

در جدول زیر نیز که در سایت تجارت نیوز تنظیم شده است؛ لیست مشاغل گروه دو، سه و چهار آمده است:

جدول محدویت های کرونایی مشاغل و اماکن تیر1400

 

 

https://www.asianews.ir/u/2zy
اخبار مرتبط
براساس اعلام وزارت بهداشت ایران در نرم‌افزار «ماسک»، تهران و ۹۱ شهرستان در وضعیت قرمز و بسیار حاد شیوع کرونا قرار گرفتند.
یک بیمارستان خصوصی در هند از شناسایی پنج موارد ابتلا به «سیتومگالوویروس» و بروز عوارضی چون خونریزی روده و قفسه سینه در میان افرادی که از کووید-۱۹ بهبود یافته بودند، خبر داده است.
علی دایی با انتقاد از ویدیوهای ساخته شده از او در ارتباط با ماجرای نشست خبری بازی با سپاهان و بازی با نام عباس بوعذار گفت: این مسائل در دنیا رایج است اما در دنیا کسی را مسخره نمی‌کنند و در دنیا طنز می‌گویند.
پزشکان چینی دریافتند که کرونای دلتا سراسر کشورشان گسترش یافته است و علایم آن در افراد مبتلا بسیار شدیدتر از کرونای ویروس جدید است و براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت نوع "دلتا" ویروس کرونا که در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور مواردی از آن ثبت شده است، می‌رود تا به بیماری غالب ناشی از کووید ۱۹ در سطح جهان تبدیل شود
جانشین پلیس راهور ناجا گفت: محدودیت تردد و اعمال جریمه سفر صرفاً بر اساس رنگ بندی کرونایی شهرها اعمال می شود.
رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت درخصوص ادامه روند واکسیناسیون کرونا در گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال، گفت: برای افرادی که از طریق سامانه salamat.gov.ir اقدام به ثبت‌نام کردند و در نوبت اول تزریق واکسن هستند و همچنین برای افرادی که منتظر دریافت دز دوم واکسن هستند، پیامک ارسال می‌شود.
مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، با بیان اینکه «حداقل تا دو الی سه هفته دیگر، میزان مرگ‌های سه رقمی ادامه داشته باشد»، گفت: تعداد واقعی جان‌باختگان کرونا از آمار رسمی که اعلام می‌شود، بالاتر است.
مصطفی قانعی، رییس کمیته علمی مقابله با کرونا، اعلام کرد که تاکنون به نیم درصد جمعیت ایران دوز دوم واکسن کرونا و به سه درصد دوز اول تزریق شده است؛ همچنین برخی از پزشکان و محققان در ایران نسبت به تزریق واکسن کووایران برکت به جای واکسن سینوفارم در دُز دوم تردید دارند.
از بهمن ۹۹ تا اواخر اردیبهشت سال جاری، حدود ۵٫۷ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد شده که ۴٫۸ میلیون دز آن تزریق شده است؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهد واکسن کرونا نیست و ۹۰۰ هزار دز از واکسن‌های وارداتی مفقود شده است؛ این در حالی است که بیش از ۴۰ روز از شروع واکسیناسیون سنی سالمندان می‌گذرد و اغلب آنها هنوز دز دوم را دریافت نکرده‌اند.
مراکز بهداشت در تهران، شیراز و چندین شهر دیگر ایران از اتمام واکسن‌های کرونا تا اطلاع ثانوی خبر داده‌اند.
دکتر اسداله رجب متخصص غدد گفت: تزریق واکسن کرونا برای همه مردم توصیه می‌شود، در واقع این واکسن با تاثیرپذیری بر سیستم ایمنی موجب می‌شود اگر فردی در معرض ویروس کرونا قرار گرفت، بدن آماده مقابله با آن باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید