صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۰
کد خبر: 4931
گزارشگر: 213
۱۳۲۰
۰
۰
۲
براساس تصمیم مدیران بازار سرمایه

مرحله دوم سود سهام عدالت با «تغییرات» واریز می شود

مرحله دوم سود سهام عدالت با «تغییرات» واریز می شود
براساس تصمیم مدیران بازار سرمایه مرحله دوم سود سهام عدالت واریز می شود، اما پی گیری‌ها نشان می‌دهد که این واریزی مانند مرحله اول نیست و مبلغ آن تغییر کرده است.

به گزارش آسیانیوز، براساس تصمیم مدیران بازار سرمایه مرحله دوم سود سهام عدالت واریز می شود، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این واریزی مانند مرحله اول نیست و مبلغ آن تغییر کرده است.

دارندگان سهام عدالت در چند روز مانده به نوروز ۱۴۰۰ معادل ۵۰ درصد از سود سهامشان را دریافت کردند. طی بیش از سه ماه گذشته چندین وعده برای واریز سود از سوی مسئولان داده شد که اجرایی نشد.

-------------------------------

بیشتر بخوانید:

درمان پریودی نامنظم و دلایل آن

مرگ کودکی که «پیر» شده بود!

قتل مداح «معروف» در ماهشهر با کلاشینکف

ماهواره‌ ها «بمب ساعتی» تهران را رصد کردند

اینترنت برای همه اهالی زمین تا دو ماه دیگر

از پربازدیدهای «ساسی مانکن» و «صدف بیوتی» تا سرنوشت انتخابات و فوتبال یورو؟

------------------------------------------------------------------

مسئولان در خصوص علت تاخیر در واریز ۵۰ درصد دوم اعلام کردند که چند شرکت حاضر در سبد سهام عدالت سود را به حساب بورس واریز نکرده اند.


در جدیدترین اظهار نظر مدیران بورسی آمده که سود سهام عدالت در آینده نزدیک واریز می شود. قرار بود در این مرحله ۵۰ درصد دوم سود واریز شود اما به نظر می رسد که مبلغی کمتر مرحله اول پرداخت شود.

در واریز ۵۰ درصد اول دارندگان سهام یک میلیون تومانی مبلغ ۱۸۵ هزار تومان و دارندگان سهام ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۹۸ هزار تومان دریافت کردند. اما پیگیری های تجارت نیوز نشان می دهد که چند شرکتی که طی این چند ماه موجب تاخیر در واریز سود شده اند توان پرداخت آن را ندارند.

در واقع همانطور که رئیس سازمان بورس گفته بود تعدادی از این شرکت ها به دلیل اینکه افزایش سرمایه داشته اند نمی توانند سود را پرداخت کنند. قرار است بخشی از ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت به صورت سهام پرداخت شود. یعنی سهامداران معادل سود این شرکت ها را سهم می گیرند که سبد سهامشان می آید.

به نقل از ساعد نیوز، به نظر می رسد این تصمیمی است که نهایی شده و براساس آن قرار است بخشی از سود هفته آینده واریز شود و مابقی آن به صورت سهام در سبد سهام عدلت سهامداران قرار گیرد.

در مرحله دوم چقدر سود پرداخت می شود؟
پس از چند ماه تاخیر در واریز سود در ماه پیش اعلام شد که فقط ۳۰ درصد واصل شده، احتمالا این ۳۰ درصد واریز می شود و ۲۰ درصد سود سهامداران عدالت در شرکت ها می ماند.

اما از آنجایی که مسئولان می گویند بخشی از این ۲۰ باقی مانده نیز واریز شده، احتمالا بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از این پول واریز شود و مابقی در قالب سهام به سهامداران داده شود.

قاعدتا در مرحله دوم نیز باید به سهام یک میلیون تومانی ۱۸۵ هزار تومان پرداخت شود، یعنی باید پرداختی ها مطابق جدول زیر باشد.

اما بنا به دلایلی که گفته شود، به احتمال زیاد حدود ۳۵ درصد از ۵۰ درصد باقی مانده واریز شود که مبلغ آن برای برگه های سهام مختلف به شرح زیر است:

سهام یک میلیون تومانی: ۱۳۰ هزار تومان

سهام ۵۳۲ هزار تومانی: ۶۹ هزار تومان

سهام ۴۹۲ هزار تومانی: ۶۴ هزار تومان

سهام ۴۵۲ هزار تومانی: ۵۹ هزار تومان

یعنی معادل ۵۵ هزار تومان به یک دارنده سهام یک میلیون تومانی سهام داده می شود./


https://www.asianews.ir/u/2zz
اخبار مرتبط
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در مورد وضعیت پرداخت سود سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت تا چند روز آینده پرداخت می‌شود؛ با این توضیح که بخش کوچکی از این سود به دلیل اینکه شرکت‌های سرمایه‌پذیر افزایش سرمایه داشتند و به نفع مشمولان سهام عدالت بود تا در افزایش سرمایه شرکت کنند.
مسئول کارت‌های اعتباری سهام عدالت گفت: سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند و سهام دار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی هستند پس از قابل معامله شدن نمادهای مذکور می‌توانند در بانک منتخب خود درخواست خود مبنی بر دریافت کارت اعتباری و تسهیلاتی به پشتوانه سهام عدالت را ثبت کنند.
تیر ماه چهار واریزی برای مردم انجام می شود و واریز مرحله دوم سود سهام عدالت نیز در این ماه صورت می گیرد.
تاکنون درصدی از سود سهام عدالت مربوط به ۵۰ درصد باقیمانده واصل شده و واریز خواهد شد، ولی هنوز سود باقیمانده شرکت‌ها آماده نیست تا بین سهامداران عدالت تقسیم شود.
سود سهام عدالت سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ یک مرحله‌ای به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شد؛ در حالی که قرار شد این سود سال ۱۳۹۸ طی دو مرحله به حساب سهامداران واریز شود.
ماه خرداد دو پرداختی یارانه ای دارد که شامل یارانه معیشتی بنزین و نقدی است؛ ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت نیز در این ماه احتمالا واریز می شود.
خبرها حاکی است که از ۵۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت، ۳۰ درصد آن به حساب سهامداران پرداخت می‌شود و ۲۰ درصد دیگر بعد از تکمیل سودهای واریز شده از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر در اختیار مشمولان قرار خواهد گرفت.
حسین فهیمی سخنگوی سهام عدالت گفت: ۵۰ درصد قسط دوم سود عملکرد سال مالی ۹۸ شرکت ها که در سال ۹۹ تصویب شده، توزیع شده است؛ تعدادی از شرکت ها هنوز مانده مبلغ سود متعلق به سهامداران را به شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت نکرده اند و به طور جدی پی گیر پرداخت این مانده سود هستیم.
رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور گفت: برای سهام‌دارانی که تاکنون سود سهام عدالت مرحله نخست را دریافت نکردند در این ماه سود سهام‌شان واریز خواهد شد.
آزادسازی سهام عدالت به سالگرد خود نزدیک میشود، فرایندی که اردیبهشت سال گذشته کلید خورد و به مشمولان حق انتخاب داده شد که یکی از دو روش مستقیم یا غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کنند و حالا شرکت، آینده اقتصادی آن و میزان سودی که هر فرد در آینده دریافت خواهد کرد، توسط سهام داران آن استان تعیین می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید