صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۸
کد خبر: 4942
گزارشگر: 300
۳۴۵
۰
۰
۰

درب آرامستان های آستارا بسته شود / دغدغه فرهنگی مسئولان کم است

درب آرامستان های آستارا بسته شود / دغدغه فرهنگی مسئولان کم است
اسیانیوز/ امام جمعه بندر مرزی آستارا، گفت: شهرداری ها و دهیاری ها، درب آرامستان را برای تشییع اموات با تعداد معدود باز کنند و مردم فاتحه را از منازل خود به اموات بفرستند.
اسیانیوز/ امام جمعه بندر مرزی آستارا، گفت: شهرداری ها و دهیاری ها، درب آرامستان را برای تشییع اموات با تعداد معدود باز کنند و مردم فاتحه را از منازل خود به اموات بفرستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا، در جلسه شورای فرهنگ عمومی بندر مرزی آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با توجه به اینکه مقام معظم رهبری "فرهنگ را هوایی می داند که ما تنفس می کنیم" اظهار کرد: ولی متأسفانه اولویت کار مسئولان ما "فرهنگ" نیست.
وی با بیان اینکه تناسبی بین دستورات مقام معظم رهبری و عملکرد مسئولان کشور در مواجهه با فرهنگ وجود ندارد افزود: می طلبد که در بخش فرهنگ ابتدا به مسئولان بپردازیم و اگر این موضوع حل نشود جامع تغییر نمی یابد.
امام جمعه آستارا با بیان به اینکه "آستارا" در خط مقدم مبارزه با دشمن در مقابل آماج تبلیغات سنگین ضد فرهنگی قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این وضعیت بسیار حائز اهمیت است، ولی متأسفانه یک ذره دغدغه فرهنگی در بین مسئولان وجود ندارد.
وی اضافه کرد: مسئولان دغدغه های جاه طلبی، میز، مقام، قدرت و سایر موارد را دارند، اضافه کرد: در میان این دغدغه ها از دین، تقوا، فرهنگ، ایمان، حل مشکلات مردم و سایر سفارشات دینی خبر نیست.
امام جمعه آستارا با انتقاد از اینکه آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی آستارا در آبان ۱۳۹۹ تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: امروز پس از چند ماه این جلسه که باید هر ماه یک بار تشکیل شود، تشکیل گردیده ولی متأسفانه مسئولانی را که اثرگذار هستند در این جلسه غایبند.
وی افزود: نماینده هیچ اداره ای اجازه ورود، اظهارنظر و امضای مصوبات این جلسه را ندارد و باید شخص رئیس و مدیر آن اداره و نهاد در جلسات حاضر شود.
حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا، در ادامه از تشکیل کارگروه فضای مجازی در زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: خبرنگاران خبرگزاری های ایسنا (رامین بشرویه)، میزان (مهدی حسین نژادی)، ایرنا (یوسف هدایتی)، شبستان (پیمان ناصری زارع) و فارس (میثم ربانی) به عنوان اعضای این کارگروه معرفی شدند که خبرنگار خبرگزاری میزان به عنوان نماینده دائم خبرگزاری ها در جلسات حاضر و جمع بندی های این کارگروه را اطلاع رسانی خواهد کرد.
وی با تأکید بر اینکه این کارگروه باید زیبایی های فرهنگی آستارا در کنار بیان آسیب ها با زبان منطقی را در اولویت قرار دهد، یادآور شد: اشاعه بدی ها، سیاه‌نمایی، بازی با شخصیت و آبروی افراد و سایر پدیده های منفی، از اولویت کاری فعالان مجازی شده است و در این فضا یک راهکار و پیشنهاد سازنده ای نیز منتشر نمی شود.
وی با اشاره به اینکه فعالان فضای مجازی گوی سبقت را از خبرگزاری ها و صدا و سیما ربوده است، توضیح داد: اخبار با تعریف دیگری در فضای مجازی منتشر می‌شود که می طلبد کارگروه فضای مجازی به شکل دل سوزانه در این حوزه ورود کند تا فضای مذکور سر و سامان یابد.
امام جمعه آستارا در بخش دیگر سخنان خود بر ساماندهی تبلیغات محیطی در سطح شهرهای آستارا و لوندویل و بنرهای سردرگم در شهرستان تأکید کرد و گفت: طی چند ماه گذشته شاهد تبلیغات غیرقانونی و نصب بنرهای نامتعارف در معابر عمومی بودیم و صورت خود را به هر طرف برمی گرداندیم این بنرها را می دیدیم.
وی با بیان اینکه تبلیغات به سمت فضای مجازی رفته است، خطاب به ادارات ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، توصیه کرد: در طراحی بنرها و پوسترها پوشش های اسلامی متناسب با موازین شرعی را در اولویت قرار دهند و این موضوع شامل آقایان هم می شود که با لباس های مختلف ورزشی عکس های آنها را در بنرها می بینیم.
وی با تأکید بر اینکه چاپ بنرهای تبریک و بنرهایی از این دست هزینه اضافی می باشد، گفت: ساماندهی تبلیغات محیطی از الزامات شهرداری ها است.
امام جمعه آستارا در بخش پایانی سخنان خود به شرایط قرمز کرونایی شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: ورود سیل عظیم مسافر، عدم رعایت مردم، عادی نگاری در بازارها و مراکز فروش، عدم استفاده از ماسک، برگزاری عروسی ها با رعایت حداقل مسایل بهداشتی و سایر موارد از دلایل تغییر رنگ شهرستان بود.
وی خطاب به شهرداری ها و دهیاری ها، هشدار داد: درب آرامستان ها باید بسته شود و مردم می توانند فاتحه را از منازل خود هم به اموات برسانند و هرگونه تجمع بر سر مزار ها با هدف برگزاری آیین یادبود برای اموات ممنوع است و درب آرامگاه ها فقط برای دفن اموات با تعداد معدود باز شوند.
وی اضافه کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید چاپخانه ها را مجاب کند تا در اعلامیه ها، آدرس برگزاری آیین ترحیم در منازل و حتی برگزاری مجالس در مزار ها را منتشر نکنند.
https://www.asianews.ir/u/30b
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید