صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۴
کد خبر: 4945
گزارشگر: 300
۳۳۶
۰
۰
۰

توییت ظریف به مناسبت جنایت ۳۳سال پیش آمریکا

توییت ظریف به مناسبت جنایت ۳۳سال پیش آمریکا
وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توییتر به جنایت ۳۳سال پیش آمریکا در سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران اشاره کرد.

اسیانیوز/ «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توییتر به جنایت 33 سال پیش آمریکا در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران اشاره کرد.

 

وی در این پیام توییتری نوشت: «33 سال پیش امروز، آمریکا هواپیمای 655 ایران را سرنگون کرد و تمامی 290 مسافر غیرنظامی که در آن قرار داشتند کشته شدند. به عنوان یک دیپلمات جوان، من خودداری آمریکا از عذرخواهی به دلیل تراژدی انسانی که باعث آن شد را شاهد بودم».

 

وزیر امور خارجه ایران در ادامه نوشت: «خشونت آمریکا علیه ایرانی‌ها مدت‌ها قبل آغاز شده و امروز نیز با تروریسم اقتصادی علیه مردم ما ادامه دارد».
12 تیر ماه امسال سی‌وسومین سالگرد انهدام هواپیمای ایرباس ایرانی توسط ناو جنگی آمریکا بود؛ فاجعه‌ای که در آن 290 سرنشین پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران ایر با شناسه IR655 که از بندرعباس به مقصد دبی در حرکت بود، با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یو اس اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا، قربانی جنایت این کشور مدعی حقوق بشر شدند.
 
نکته تامل برانگیز حادثه تروریستی سال 67 آن بود که نه تنها این حادثه از سوی غرب محکوم نشد و با مسببان آن برخورد قضایی صورت نگرفت بلکه ویلیام راجرز، فرمانده ناو آمریکایی دو سال بعد به خاطر «رفتار بسیار شایسته و انجام خدمات برجسته بین تاریخ آوریل 1987 تا مه 1989 به عنوان افسر فرمانده ناو وینسنس» مدال افتخار از دست جرج هربرت واکر بوش دریافت کرد.
https://www.asianews.ir/u/30c
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید