صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۲
کد خبر: 4948
گزارشگر: 213
۸۳۱
۰
۰
۱۲
اظهارات مدیرعامل توانیر در ادامه قطعی های گسترده برق در تهران

سال ۱۴۰۰؛ «سالی استثنایی» با شرایط اضطراری!

سال ۱۴۰۰؛ «سالی استثنایی» با شرایط اضطراری!
محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل توانیر، گفت که وضعیت در حدود یک ماه آینده «اضطراری» و سال ۱۴۰۰ «از چند جهت سالی استثنایی است.»

به گزارش آسیانیوز، همزمان با هشدار تعدادی از مقامات وزارت نیرو درباره احتمال قطعی برق بیشتر در روزها و هفته‌های آینده، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایران توزیع «کوپن آب» را تکذیب کرد.

----------------------------------

بیشتر بخوانید:

بهبود معیشت به عهده کارفرما نیست؛ بر دوش دولت است!

«وزیر نیرو» گفت «استخراج رمزارز» سبب قطعی برق است

چینی‌ها و قطع برق؛ مازوت یا بنزین همیشه آلوده؟!/ ریه های پایتخت پاره شد!

اینترنت برای همه اهالی زمین تا دو ماه دیگر

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل توانیر، گفت که وضعیت در حدود یک ماه آینده «اضطراری» و سال ۱۴۰۰ «از چند جهت سالی استثنایی است.»

او اضافه کرد: «شرایط تامین برق تا یکی دو ماه آینده به دلیل افزایش بی‌سابقه دمای هوای کشور که هریک درجه افزایش، نیاز برق را چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات بیشتر می‌کند و نیز افزایش بار وسایل سرمایشی با حدود ۴۰ درصد مصرف برق بسیار حساس‌تر می‌شود.»

------------------------------

بیشتر بخوانید:

🔴 سر صفحه با ایرج جمشیدی 🔻فیلترینگ رمزارزها

زاکانی «سنگ قبر» اصلاح طلب ها را ساخت

چرا تورنتو «تهرانتو» شد؟

«جزییات» ثبت نام و دریافت وام بازنشستگان

---------------------------------------------------------------------------------------

متولی زاده همچنین استخراج ارز دیجیتال، وارد مدار شدن سریع‌تر چاه‌های کشاورزی را از جمله دیگر دلایل افزایش مصرف برق ذکر کرد.

در همین حال رامین فرج، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان البرز،هشدار داد که اگر صرفه جویی نشود، در روزهای آینده زمان و تعداد قطعی‌ها بیشتر خواهد شد.

او اعلام کرد که حتی در روزهای آینده ممکن است برق در دو نوبت دو ساعته برای تمام مشترکان کل کشور قطع شود.

مجید فرهزاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری، گفت که اگر مدیریت مصرف برق از سوی مشترکان صورت نگیرد، با خاموشی‌های گسترده مواجه می‌شویم.

مناطق گسترده‌ای در تهران و کرج شامگاه شنبه تا ساعات بامداد یکشنبه با قطعی برق و ساعت‌ها خاموشی اعلام نشده مواجه شدند. بنابر گزارشها، قطعی گسترده برق در تهران از ساعت ۱۱ و به شکل اعلام نشده رخ داد.

مقام‌های وزارت نیرو دلیل این خاموشی را خارج شدن دو نیروگاه از مدار ذکر کردند.

تلویزیون ایران نیز گزارش‌هایی از مشکلات مختلف در استان‌های مختلف بر اثر قطعی برق پخش کرد.

مقام‌های وزارت نیرو کاهش تولید نیروگاه های برق آبی به دلیل خشکسالی و استخراج ارز دیجیتال را از جمله دلایل قطع شدن برق ذکر کرده‌اند.

در همین حال پرویز محمدنژاد قاضی محله، عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت که سال گذشته ۱۱ درصد برق تولید شده در ایران هدر رفته است.

به گفته این نماینده مجلس، دولت باید سالانه پنج هزار مگاوات به تولید برق اضافه می کرد اما تنها دو هزار مگاوات به تولید اضافه شده است.

همزمان با قطعی برق در ایران حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایران، اعلام کرد که از میان ۳۰۴ شهر در معرض تنش آبی ۱۰۱ شهر در وضعیت قرمز تامین آب قرار دارد.

او همچنین ضمن تکذیب برخی خبرها درباره توزیع کوپن آب گفت که «هنوز به شرایط کوپن نرسیده‌ایم.»/


https://www.asianews.ir/u/30e
اخبار مرتبط
یک مقام وزارت نیرو روز یکشنبه ۳۰ خرداد اعلام کرد که نیروگاه اتمی بوشهر از روز شنبه به‌طور «موقت» از مدار خارج شده است و انتظار می‌رود که کشور با خاموشی‌های گسترده روبرو شود.
استخراج رمزارزها در ایران افزایش یافته است؛ تا آنجا که بسیاری می‌گویند یکی از علت‌های اصلی قطع مکرر برق، افزایش مراکز استخراج رمزارز در ایران بوده است؛ موضوعی که نشان می‌دهد استخراج رمزارزها در ایران جدی است.
وزیر نیرو گفت: استخراج هر بیت کوین ۳۰۰ مگاوات ساعت برق نیاز دارد که این رقم بیش از متوسط الگوی مصرف یک خانواده است و به عبارتی ۱۲۰۰ ماه برق مصرفی یک خانوار را شامل می شود.
وزیر نیرو، با عذرخواهی از شهروندان ایران به دلیل قطعی گسترده برق در چند روز گذشته، علت اصلی آن را «گرمای زودهنگام، کاهش بارش‌ها و مصرف غیرمجاز تولیدکنندگان رمزارزها» عنوان کرد و گفت: تنها چیزی که باعث شگفتی ما شد مصرف بالای تولیدکنندگان غیرمجاز رمزارز‌ها بوده که برآورد شده حدود دو هزار مگاوات کل مصرف تولیدکنندگان رمز ارز است که از این رقم ۳۲۱ مگاوات با مجوز و بقیه غیرمجاز است.
پژوهشی جدید مدعی شده است که ایران اکنون مسئول استخراج ۴.۵ درصد معدن‌های بیت‌کوین دنیا است و از این فناوری برای کسب صدها میلیون دلار به شکل دارایی‌های رمزارزی بهره می‌گیرد تا تحریم‌های اعمال شده از طرف ایالات متحده و سایر کشورها را دور بزند.
براساس اخبار، بیش از همه آنچه مجلس به‌ویژه کمیسیون بهداشت را نگران کرده، به‌وجود آمدن اختلال در روند درمان بیماران و همچنین به‌وجود آمدن مشکل در روند واکسیناسیون کرونا است.
مدیرعامل شرکت توانیر گفته است در جریان تلاش ماموران این شرکت برای جمع آوری مراکز استخراج رمزامرز، به آن‌ها «تیراندازی شده» است.
با توجه به عدم سرمایه‌گذاری مطلوب در خرید و نوسازی تجهیزاتی نظیر دیزل ژنراتورهای برق به علت نبود منابع مالی مورد نیاز در مواقع قطع برق، شاهد اختلالات ارتباطی در برخی مناطق هستیم که این نکته از قبل به اطلاع مراجع ذی‌صلاح حاکمیتی رسیده است؛ خارج شدن مودم‌های خانگی از مدار نیز به علت قطع برق سبب نارضایتی مشتریان شده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید