صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۰ / ۰۰:۲۲
کد خبر: 4950
گزارشگر: 213
۷۷۳
۰
۰
۱۰
برای سومین هفته پیاپی در رقابت با عاشقان اتومبیل رانی

«مکس فرستاپن»؛ فاتح فرمول یک

«مکس فرستاپن»؛ فاتح فرمول یک
در میان شادی و هیاهوی هزاران تماشاگر نارنجی‌پوش، مکس فرستاپن برای سومین هفته پیاپی فاتح مسابقه جایزه بزرگ فرمول یک شد.

به گزارش آسیانیوز، در میان شادی و هیاهوی هزاران تماشاگر نارنجی‌پوش، مکس فرستاپن برای سومین هفته پیاپی فاتح مسابقه جایزه بزرگ فرمول یک شد.

----------------------

بیشتر بخوانید:

سهیلا منصوریان هشت ماه از ورزش محروم شد

سال ۱۴۰۰؛ «سالی استثنایی» با شرایط اضطراری!

 -----------------------------------------------------------------------
ایندیپندنت نوشت راننده ۲۳ ساله هلندی تیم ردبول، در پیست اختصاصی تیم خودش در اتریش، مسابقه را از جای نخست شروع کرد و تا پایان کسی به گرد پایش نرسید. فرستاپن سریع‌ترین زمان دور پیست را هم به خود اختصاص داد.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

ادامه «محرومیت» جودو ایران به دلیل «دخالت سیاست در ورزش»

خداداد عزیزی: آقای رئیسی «زیرمیزی» از فوتبال برود!

ماجرای علی دایی و «عباس بوعذار» چیست؟

جی جی بوفون خوش آمدی!

 

--------------------------------------------------------------------

این چهارمین پیروزی فرستاپن در پنج مسابقه گذشته بود، و با این برد، حالا با ۳۲ امتیاز برتری نسبت به لوئیس همیلتون، جایگاه او در صدر جدول رده‌بندی رانندگان بیش از پیش تثبیت شده است.

 

«مکس فرستاپن»؛ فاتح فرمول یک/asianews

همیلتون، دارنده هفت عنوان قهرمان فرمول یک جهان، در زمان‌گیری تعیین خط که روز شنبه برگزار شد، به جایی بهتر از چهارم دست نیافت و در پایان مسابقه یکشنبه هم چهارم شد.

در لحظاتی از مسابقه امروز، همیلتون بریتانیایی در مکان دوم و در تعقیب فرستاپن بود، اما بعد مرسدس‌ بنز او دچار مشکل فنی شد و عقب افتاد.

فرستاپن در موناکو صدر جدول را از چنگ همیلتون در آورد

سلطه فرستاپن در این فصل، پرسش‌هایی جدی در باره امید همیلتون به قهرمانی و شکستن رکورد مایکل شوماخر پدید آورده است.

والتری بوتاس، هم‌تیمی فنلاندی همیلتون، در مسابقه جایزه بزرگ اتریش دوم شد، و لندو نوریس، راننده جوان بریتانیایی تیم مکلارن که در هفته‌های گذشته عملکرد درخشانی داشته است، تیمش را بعد از مدت‌ها روی سکو برد.

در دور پایانی مسابقه یکشنبه، حادثه‌ای عجیب میان دو قهرمان سابق دنیا اتفاق افتاد.

کیمی رایکونن فنلاندی، ظاهرا کنترل خودرو آلفارومئوی خود را از دست داد و به سباستین فتل، راننده آلمانی تیم آستون مارتین، کوبید و هر دو راننده با آسیب دیدن خودروهاشان از مسابقه کنار رفتند.

هزاران تماشاگر هلندی که برای مسابقه امروز به اتریش سفر کرده بودند، پیروزی فرستاپن را با پرچم‌ها و مشعل‌های دودزای نارنجی جشن گرفتند./

https://www.asianews.ir/u/30g
اخبار مرتبط
تیم ملی فوتبال ایران دور برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی را با برتری مقابل هنگ‌کنگ آغاز کرد.
رئیس سازمان زندانهای کشور در مراسمی که به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای همزمان در سراسر زندان های کشور برگزار شد، گفت:دلیل حضور بسیاری از زندانیان در زندان، همین عدم کنترل هوای نفس است که در لحظات حساس نتوانسته اند بر آن غلبه کنند و موجب ارتکاب جرم شده اند و پرورش روح و جسم، مد نظر ورزشکاران زورخانه ای است.
شهرام جزایری با یک استوری در پیج اینستاگرامش از فعالیت های ورزشی امیرتتلو حمایت کرد و او را نابغه موسیقی ایران دانست. او از ایرانی ها خواسته و نوشته است که از پیج های تتلو حمایت کنید تا چند ده میلیونی شود؛ چرا ما او را درک نمی کنیم؟!
بازی سپاهان و پرسپولیس، آغاز و پایانی پرحادثه داشت و جمعیتی پرتعداد، داخل جاده و در مسیر حرکت اتوبوس تیم‌ها حضور داشتند. تنش‌هایی هم رخ داد؛ در حالی که در پایان مسابقه نیز درگیری شدیدی بین یاران دو تیم صورت گرفت.
فدراسیون جهانی جودو ایران را به دلیل «دخالت سیاست در ورزش، نقض مکرر مقررات بین‌المللی و اعمال تصمیمات نژادپرستانه» در عدم انجام مبارزه با ورزشکاران اسرائیلی، از هرگونه فعالیت بین‌المللی محروم کرد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد گروهی از ورزشکاران و فعالان حقوق بشر از کمیته بین‌المللی المپیک خواستند تا برنامه‌های المپیک ایران را تحریم کند.
تیم فوتبال استقلال ایران با برتری ۵ بر ۲ مقابل الاهلی عربستان، آغازی طوفانی در لیگ قهرمانان آسیا داشت.
در پایان معاملات امروز بورس سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان حدود دو درصد رشد کرد و بین نمادهای پرتراکنش قرار گرفت. همچنین با تاثیر هزار و ۲۵۵واحدی سومین نماد تاثیرگذار بر رشد شاخص شناخته شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید