صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۵
کد خبر: 4957
گزارشگر: 213
۲۵۱۰
۰
۰
۳
دختر نوجوان کرمانشاهی با ضربات چاقوی پدرش کشته شد

قتل «ناموسی» دختر کرمانشاهی به دلیل دیربازگشتن از بازار

قتل «ناموسی» دختر کرمانشاهی به دلیل دیربازگشتن از بازار
دختر نوجوان کرمانشاهی به «دلایل ناموسی» با ضربات چاقوی پدرش کشته شد.

به گزارش آسیانیوز،  یک دختر ۱۶ ساله کرمانشاهی به «دلایل ناموسی» توسط پدرش با ضربات متعدد چاقو کشته شد. قتل این دختر نوجوان که هویت او «شکیبا بختیار» اعلام شده، روز یک‌شنبه، ۱۳ تیر رخ داده است.

-------------------------

بیشتر بخوانید:

ادعای هولناک مادر بابک خرمدین: «تجاوز زناشویی» و آزار جنسی دختر

----------------------------------------------------------------

بر اساس این گزارش، پدر این دختر به بهانه «بازگشت دیرهنگام او از بازار» پس از ضرب و شتم شدید، با ضربات متعدد چاقو او را به قتل رسانده است.

به گزارش هه‌نگاو از ابتدای امسال تاکنون، ۹ زن و دختر در شهرهای مختلف کُردنشین ایران به قتل رسیده‌اند که ۸ مورد آن توسط افراد نزدیک خانواده صورت گرفته و ٢ مورد نیز قتل ناموسی بوده است.

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

بهبود معیشت به عهده کارفرما نیست؛ بر دوش دولت است!

«وزیر نیرو» گفت «استخراج رمزارز» سبب قطعی برق است

چینی‌ها و قطع برق؛ مازوت یا بنزین همیشه آلوده؟!/ ریه های پایتخت پاره شد!

اینترنت برای همه اهالی زمین تا دو ماه دیگر

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

در سال گذشته گزارش‌های متعددی از خشونت علیه زنان و قتل‌های ناموسی در ایران خبرساز شد که از آن جمله می‌توان به بریدن سر رومینا اشرفی، دختر ۱۳ ساله تالشی از سوی پدرش، قتل ریحانه عامری، دختر ۲۲ ساله کرمانی، به دست پدرش با «میله آهنی» و کشتن فاطمه فرحی در آبادان از سوی همسرش که پسرعموی وی نیز بود، اشاره کرد.


در پی این اتفافات مرگبار علیه زنان در ایران، دید‌بان حقوق بشر، آذر ۹۹ خواستار اصلاح و تصویب هر چه سریع‌تر لایحه منع خشونت علیه زنان از سوی جمهوری اسلامی ایران شد.

ایران یکی از چهار کشوری است که به کنوانسیون سازمان ملل برای رفع هر گونه تبعیض علیه زنان ملحق نشده‌‌اند. از دیگر موارد قانونی که همواره مورد انتقاد فعالان حقوق بشر ایرانی است، احکام صادره علیه پدرانی است که فرزندکشی می‌کنند.

بر اساس ماده ۶۱۲ این قانون، پدران قاتل محسوب نمی‌شوند و در صورت محکومیت در دادگاه، حداکثر به پرداخت دیه و حبس تا ده سال محکوم می‌شود.

فعالان مدنی می‌گویند باید با تغییر قانون مجازات اسلامی، حداقل قاتلان از نظر جنبه عمومی قتل مجازات شوند./


https://www.asianews.ir/u/30m
اخبار مرتبط
یک مداح «مشهور» در ماهشهر در استان خوزستان به قتل رسیده است.
ایران موسوی ثانی، مادر بابک خرمدین، که به اتهام همدستی با همسرش در قتل دختر و پسر و دامادشان در بازداشت به‌سر می‌برد، با انتشار یک فایل صوتی از داخل زندان ادعا کرد همسرش «به دخترشان تجاوز می‌کرد» و خود او نیز «قربانی شکنجه و خشونت او» بوده است.
پزشکی قانونی پس از بررسی های تخصصی نظر خود درباره اکبر خرمدین و همسرش را که متهمند پسر، دختر و داماداشان را به قتل رسانده و اجساد آنها را مثله کرده اند صادر کرد که براساس آن اکبر خرمدین(پدر خانواده) اختلال روانپزشکی دارد؛ اما نه در آن حدی که مسئول اعمالش نباشد و همسرش نیز اختلال روانپزشکی در حد کند ذهنی دارد اما نه در آن حد که مسئول اعمال خویش نباشد.
وکیل خواهر بابک خرمدین گفت از کسانی که به انتشار مسائل مربوط به این پرونده در فضای مجازی، نشر اکاذیب و طرح ادعاهای واهی یا ساخت فیلم و مستند بدون دستور مقام قضائی اقدام کرده‌اند شکایت می‌کند؛ این در حالی است که دوستان و دانشجویان این هنرمند نیز در مراسم یادبود او تاکید کردند که مردم به شایعات درباره «بابک» بی توجه باشند.
انحطاط سیاسی در ایران پس از توطئۀ قتل آقا محمدخان قاجار آغاز شد؛ علت آن بی عرضگی و فساد دربار و استبداد حکومتی و نیز نظم زوریِ ارباب - رعیتی بود و نتیجه اش کوتاه بودن دستِ ملت از تعیین سرنوشت خویش و باز بودن دستِ ارتجاع برای تحمیق ملت و با ادامۀ آنها ما از پیشرفت تحولات جهانی باز ماندیم.
روایت خانواده داماد خرمدین دارای ابهاماتی است که هراز گاهی با انتشار اظهار نظر‌های بدون سند و مدرک پیچیده‌تر هم می‌شود؛ چرا باید پدر و مادری فرزندان و دامادشان را به قتل برسانند؟ آن‌ها چه کرده بودند؟ و چرا خانواده داماد آن‌ها به نام فرامرز پیگیر پرونده او نشده‌اند.
مراسم یادبود زنده یاد بابک خرمدین، کارگردان جوان سینمای ایران، امروز با حضور دانشجویان و دوستان وی و همسایگان در شهرک اکباتان برگزار شد.
سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت: پدر و مادر خرمدین به قتل داماد و دختر خودشان هم اعتراف کردند و گفتند آنها را هم به روش تکه تکه کردن جسد به قتل رسانده اند.
پدر بابک خرمدین، کارگردان سینما پس از قتل پسرش احساس رضایت می کند و پس از اعتراف به انگیزه اش برای قتل فرزندش شکرگزاری و دعا کرده است این قتل با همکاری مادر این کارگردان سینما صورت گرفته است
یک مرد اهوازی صبح روز دوشنبه،‌ ۱۶ فروردین، هشت نفر از بستگان خود را با شلیک گلوله به قتل رساند و سپس خودکشی کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید