صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۲
کد خبر: 4961
گزارشگر: 213
۹۳۱۴
۰
۱
۴
وضعیت واریز تفاوت مستمری بازنشستگان

پرداخت «معوقه فروردین ماه مستمری‌بگیران» در تیرماه صحت دارد؟

پرداخت «معوقه فروردین ماه مستمری‌بگیران» در تیرماه صحت دارد؟
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز اعلام کرد که معوقه فروردین ماه مستمری بگیران تامین اجتماعی همراه با حقوق ماه جاری پرداخت می‌شود؛ این در حالی است که بازنشستگان از عدم لحاظ شدن معوقات خود در فیش تیرماه خبر می‌دهند.

به گزارش آسیانیوز، سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز اعلام کرد که معوقه فروردین ماه مستمری بگیران تامین اجتماعی همراه با حقوق ماه جاری پرداخت می‌شود. این در حالی است که بازنشستگان از عدم لحاظ شدن معوقات خود در فیش تیرماه خبر می‌دهند.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

جزییات «واریزی تیرماه» حقوق بازنشستگان
------------------------------------------------------------------------------
ابوالحسن قورچیان (سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز) اعلام کرد که معوقه فروردین ماه مستمری بگیران تامین اجتماعی همراه با حقوق ماه جاری پرداخت می‌شود.

-------------------------------

بیشتر بخوانید:

«قطعی شدن همسان سازی» با حضور نماینده بازنشستگان در مجلس

سال ۱۴۰۰؛ «سالی استثنایی» با شرایط اضطراری!

مرگ کودکی که «پیر» شده بود!

--------------------------------------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

زاکانی «سنگ قبر» اصلاح طلب ها را ساخت

چرا تورنتو «تهرانتو» شد؟

«جزییات» ثبت نام و دریافت وام بازنشستگان

«واکسن برکت» از چرخه خارج شد؟/تسریع واکسیناسیون تا آخر تیر

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

به نقل از ایلنا، با این حال بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به صدور فیش مستمری تیرماه به ایلنا اعلام کردند که مبلغی بابت فررودین ماه در فیش ماه جاری درج نشده است.

محمدحسن موسیوند (دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان لرستان) هم با تکذیب خبر لحاظ شدن معوقه فروردین ماه در مستمری تیرماه اعلام کرد که با وجود صدور فیش ماه جاری، هیچ رقمی بابت فروردین ماه برای بازنشستگان سایر سطوح به چشم نمی‌خورد.

در حالی که چندی پیش اعلام شد که زمان واریز مابه تفاوت حقو فرودین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی تغییر کرد و قرار شد در تیر ماه پرداخت شود؛

در فروردین امسال با اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مدیرعامل تامین اجتماعی حداقل حقوق یک بازنشسته با ۳۰ سال خدمت و با شرط داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

تجارت نیوز نوشت در واریزی‌ها اشکالاتی رخ داد و حقوق برخی از آنها کم واریز شد. این ایرادات تا حدی بود که سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد غیرحداقل‌بگیران در اردیبهشت حقوق بیشتری می‌گیرند و مابه‌التفاوت آن با فروردین را نیز دریافت می‌کنند.

اما این مابه‌التفاوت نه تنها در اردیبهشت واریز نشد بلکه وعده واریز آن با حقوق خرداد نیز عملی نشد.

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران در این خصوص گفت که سازمان تامین اجتماعی وعده داده بود که مابه‌التفاوت‌ها در خرداد واریز شود اما به آن عمل نکرد.

او عنوان کرد که کانون بازنشستگان تهران و کانون عالی در حال پیگیری این موضوع هستند و گفت: مدیران سازمان تامین اجتماعی به ما قول داده‌اند که مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان با حقوق تیر واریز می‌شود.

این ما‌به‌التفاوت به همه بازنشستگان داده نمی‌شود بلکه فقط غیرحداقلی‌بگیران این پول را می‌گیرند. یعنی کسانی که حقوقی بیشتر از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌گیرند در اردیبهشت امسال حقوقشان مجددا افزایش یافت و مابه‌التفاوت فروردین را در این ماه می‌گیرند./

https://www.asianews.ir/u/30p
اخبار مرتبط
مجلس بعد از ۲۷ تیرماه لایحه لایحه «دائمی شدن» همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را برای تصویب در صحن علنی آماده می کند.
ثبت‌نام وام قرض الحسنه مستمری‌ بگیران سازمان تامین اجتماعی از امروز شنبه، 12 تیر به صورت غیرحضوری آغاز می‌شود.
ارتباط حضوری کانون‌ها و بازنشستگان فعال در حوزه‌های انتخابیه و دفاتر نمایندگان جهت توجیه و جلب موافقت آنان برای رای مثبت به دو فوریت لایحه و ارجاع آن به کمیسیون اجتماعی جهت بررسی کلیات و مواد لایحه در دستور پیگیری است،
بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی با انتشار بیانیه‌ای از نمایندگان مجلس خواستند که برای تصویب هر چه سریعتر لایحه دائمی شدن همسان‌سازی اقدام کنند.
با ادامه اعتصاب سراسری کارگران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، تاکنون بیش از ۶۱ شرکت و واحد کارگری به این موج اعتراضی پیوسته‌اند؛ شش تشکل از جمله سندیکاهای کارگران نیشکر هفت تپه و کارگران اتوبوسرانی تهران، اتحاد بازنشستگان و فرهنگیان اسلامشهر نیز در بیانیه مشترکی از این اعتصاب حمایت کردند.
چندی پیش اعلام شد که زمان واریز مابه تفاوت حقوق فرودین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی تغییر کرد و قرار شد در تیر ماه پرداخت شود؛ در حالی که هنوز زمان مشخص آن هنوز در ماه جاری اطلاع رسانی نشده است.
تداوم همسان‌سازی و مصوب کردن این همسان‌سازی به صورت لایحه‌های قانونی تا رسیدن دستمزدها به سطح حقوق کارکنان تامین اجتماعی طبق ماده‌ی ۶۹، از جمله خواسته های کارگران بازنشسته خوزستانی است که در تجمع امروز مطرح شده است.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، گفت: زمانی که متناسب‌سازی مرحله اول در مرداد ۹۹ عملیاتی شد یک رضایتمندی خوبی در جامعه هدف شکل گرفت و در ادامه دو عامل تورم و متناسب‌سازی در صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و فاصله ایجاد شده بود که موجب نارضایتی مستمری بگیران تأمین اجتماعی شد.
مصطفی سالاری در نشست رویای اجتماعی فراگیر گفت:منابع حوزه مستمری در اسفند سال ۹۸ ۶۶۰۰ میلیارد تومان بود که که در مرداد ۹۹ پس از اجرای متناسب سازی مرحله اول به ۹۲۰۰ میلیارد تومان رسید.
بازنشستگان به دلیل دغدغه‌های بسیاری که دارند، در آخرین روزهای دولت روحانی با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه یک نشست برگزار کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید