صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۰ / ۲۳:۵۰
کد خبر: 4993
گزارشگر: 306
۹۳۷
۰
۰
۱
رئیس کل دادگستری استان یزد خبرداد:

اجماع مدیران استان برای حل مشکلات 40 ساله برخی از اراضی شهرستان بافق و بهاباد

اجماع مدیران استان برای حل مشکلات 40 ساله برخی از اراضی شهرستان بافق و بهاباد
یزد - رویکرد جدید قوه قضاییه، عبور از مواجهه منفعل و پسینی نسبت به مسائل و مشکلات و مواجهه فعال و ایجابی و پیشینی در حکمرانی قضایی است.
رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: رویکرد جدید قوه قضاییه، عبور از مواجهه منفعل و پسینی نسبت به مسائل و مشکلات و مواجهه فعال و ایجابی و پیشینی در حکمرانی قضایی است.
 غلامعلی دهشیری در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در شهرستان بافق، افزود: بر اساس سند تحول و به منظور  دسترسی آسان مردم به عدالت، کاهش تحمیل هزینه دادرسی، کاهش حجم فزاینده ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی و رفع اطاله دادرسی و ارتقا رضایتمندی مردم امروز یا حضور فعال اعضا و مدیران استانی و مقامات محلی جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در شهرستان بافق تشکیل و ۹ درخواست وارده بررسی و اتخاذ تصمیم گردید.
وی افزود: برخی از مشکلات  با قدمتی 40 ساله در حوزه وضعیت حقوقی اراضی شهرستان بافق بعنوان معضل وجود داشت که حل آن مطالبه مستمر مردم از مقامات شهرستان بود و سالیان متوالی لاینحل باقی مانده بود لذا با اعلام رییس دادگستری و دادستان و همراهی فرماندار شهرستان تشکیل شورا حفظ حقوق بیت المال و بررسی اولیه در دستور کار قرار گرفت.
این مقام قضایی گفت: در همین راستا جلسه ای به صورت میدانی با حضور مدیران کل متولی امور اراضی و اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال برگزار تا هم مشکل اراضی محدوده شهرستان بافق و هم شهرستان بهاباد بررسی و برای حل آن تصمیماتی اتخاذ شود.
دهشیری اظهار داشت: در خصوص اراضی بلوار امام رضا(ع) که بیش از هزار نفر از ساکنین این منطقه سال های متمادی به دلیل برخی تفاسیر اخذ سند مالکیت آنان قفل شده بود و پیگیری از مسیر عادی مستلزم تحمیل هزینه و درگیر شدن تعداد زیادی از مردم در فرایند دادرسی و افزایش حجم ورودی پرونده بود، مقرر شد با گزارش رییس ثبت اسناد و املاک شهرستان و ورود هیئت نظارت ثبت و با استناد به اینکه درخواست ثبت صورت گرفته بدون تصرف سازمان مدعی بود و اصل پذیرش درخواست محل ایراد بود با ورود هیات تصمیم مقتضی اتخاذ و آنگاه گام های بعدی در راستای گشایش مشکلات مردم برداشته شود.   
وی با اشاره به طرح مشکلات مربوط به محدوده 7 هکتاری منتسب به شرکت تعاونی مسکن سنگ آهن گفت: در این خصوص مقرر شد نقل و انتقال این اراضی از طریق اداره کل منابع طبیعی صورت گرفته و همچنین در بازنگری محدوده شهری توسط اداره راه و شهرسازی این محدوده در حریم شهر قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری استان افزود: بررسی تصرف 60 ساله شرکت سنگ آهن در خصوص اراضی 137 هکتاری از دیگر پرونده های مطرح شده در این نشست بود که با توجه به انعقاد قرار داد واگذاری در سال  ۷۶ و پرداخت وجه آن و ماده ۸  تفاهم نامه بین  وزارتین  به شرکت سنگ آهن واگذار شود.
دهشیری گفت: همچنین یک سری تعرض به حقوق بیت المال صورت گرفته بود که مقررشد سازمان های متولی اراضی با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان نسبت به اخذ سند مالکیت در اسرع وقت با نظارت اداره کل بازرسی استان اقدام کنند .

سید محمد جواد عرفانفر

 

اجماع مدیران استان برای حل مشکلات 40 ساله برخی از اراضی شهرستان بافق و بهاباد ، سید محمد جوادعرفانفر ، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد 

https://www.asianews.ir/u/31m
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید