صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۰ / ۲۳:۳۰
کد خبر: 5001
گزارشگر: 213
۶۷۶
۰
۰
۱۹
قطعنامه ای جدید با ادعای نقض حقوق بشر

اروپا مقامات دیگر ایران را تحریم می کند

اروپا مقامات دیگر ایران را تحریم می کند
اعضای پارلمان اروپا در قطعنامه ای مدعی شده اند که دست‌کم ۱۲ تن دیگر از اتباع کشورهای اتحادیه اروپا توسط حکومت ایران «خودسرانه» بازداشت شده‌اند و خواهان برقراری تحریم‌های هدفمند علیه مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران به عنوان افرادی که در بازداشت و زندانی شدن شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا دست داشته‌اند، هستند.

به گزارش آسیانیوز ، اعضای پارلمان اروپا در قطعنامه خودمدعی شده اند که دست‌کم ۱۲ تن دیگر از اتباع کشورهای اتحادیه اروپا توسط حکومت ایران «خودسرانه» بازداشت شده‌اند.

کمتر از چهار هفته مانده به آغاز به کار ابراهیم رئیسی در مقام رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، پارلمان اتحادیه اروپا کوشش تازه‌ای را برای تحریم او و دیگر مقامات ارشد حکومت ایران به اتهام «نقض حقوق بشر» آغاز کرده است.

 

------------------------------

بیشتر بخوانید

نمایش فیلم جعفر پناهی در جشنواره کن؛ «قهرمان» اصغر فرهادی در بخش مسابقه

وزیر دفاع اسرائیل گفت در حال «رویارو شدن» با ایران هستیم

اسراییل در تدارک حمله به ایران/رییس ستاد ارتش اسرائیل به جو بایدن هشدار داد

«جزییات» و تشریح محدودیت مشاغل و اماکن/احتمال تعطیلی تهران

چرا دختران «سیگار» به دست دارند؟

--------------------------------------------------------------

«جزییات» و ثبت نام واکسیناسیون گروه‌های شغلی پرخطر

ماهواره‌ ها «بمب ساعتی» تهران را رصد کردند

از پربازدیدهای «ساسی مانکن» و «صدف بیوتی» تا سرنوشت انتخابات و فوتبال یورو؟

بازیگر نقش کارگر جنسی برنده شد!

-------------------------------------------------------------------------------------

پارلمان اروپا در نشست روز چهارشنبه ۱۶ تیر خود قطعنامه‌ای را در این زمینه به تصویب رساند.


این قطعنامه مدعی برقراری تحریم‌های هدفمند علیه مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران به عنوان افرادی است که در بازداشت و زندانی شدن شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا دست داشته‌اند.

قطعنامه یاد شده از شورای اروپا می‌خواهد تحریم‌های هوشمند بیشتری شامل مسدود کردن اموال احتمالی مقامات جمهوری اسلامی و همه نهادهای مرتبط با «بازداشت خودسرانه» اتباع اتحادیه اروپا را بررسی کند.

این قطعنامه به شورای اروپا توصیه کرده است که در صورت لزوم از قوانین کنونی تحریم‌های حقوق بشر اتحادیه اروپا موسوم به قانون «مگنیتسکی» علیه مقامات ایرانی مرتبط با بازداشت و مجازات شهروندان اروپایی استفاده کند.

کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، بریتانیا و آلمان که هم‌اکنون درگیر مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین، با هدف بازگشت آمریکا به برجام هستند، تا پیش از این نیز تمایل چندانی برای تحریم حکومت ایران و سران آن در ارتباط با نقض حقوق بشر نشان نمی‌دادند.

با این حال، پس از اعلام پیروزی ابراهیم رئیسی در «انتخابات» اخیر ایران، شماری از کشورهای اروپایی شامل آلمان و فرانسه از احتمال وخیم‌تر شدن وضع حقوق بشر مردم ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

اعضای پارلمان اروپا در قطعنامه خود مدعی هستند که دست‌کم ۱۲ تن دیگر از اتباع کشورهای اتحادیه اروپا توسط حکومت ایران «خودسرانه» بازداشت شده‌اند.

این قطعنامه تصریح می‌کند که شهروندان یادشده در شرایط وخیم از سوی ایران بازداشت شده‌اند، از حق محاکمه عادلانه بهره‌مند نیستند و دریافت مشاوره حقوقی و دیدار با مقامات کنسولی و سازمان‌های حقوق بشری از آن‌ها سلب شده است.

اعضای پارلمان اروپا خواهان آزادی بی‌قید و شرط تمامی زندانیان دو تابعیتی اروپایی-ایرانی شده‌اند./


https://www.asianews.ir/u/321
اخبار مرتبط
محمود احمدی نژاد، رییس جمهور پیشین ایران، در واکنش به طرح مجلس مبنی بر محدود کردن فضای مجازی گفت: اجازه تجمع که نمی دهید، مردم رسانه ای هم ندارند، در انتخابات هم که می آیند و حرفشان را با رای ندادن یا رای باطله و یا رای دادن می زنند، آن را هم گوش نمی کنید، حالا می خواهید فضای مجازی را هم ببندید!؟ شما کوچکترین حقی را برای مردم قائل نیستید؟
در واکنش به هشدار دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به عدم پاسخگویی تهران به درخواست این سازمان در مورد تمدید پیمان موقت نظارت اتمی که شامگاه پنجشنبه منقضی شد، نماینده ایران در این آژانس گفت جمهوری اسلامی الزامی برای تمدید تفاهم با آژانس ندارد.
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور ایران، می‌گوید که در جریان مذاکرات وین توافق شده است که تحریم افراد و دستگاه‌های مربوط به بیت رهبر انقلاب برداشته شود.
ضعف نظام بانکداری کشور سال هاست که یکی از مهمترین موانع تولید در کشور است و همواره دست و پای تولیدکنندگان را بسته و نوعی حکمرانی ناعادلانه بر تولید و بنگاههای اقتصادی دارد؛ چه بسیار تولید کنندگانی که با وجود تولید محصولات با کیفیت و نوآورانه و تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار مورد بی مهری نظام بانکی قرار گرفته و به تعطیلی کشیده شده اند.
ایران سابقه‌ای طولانی در تحریم شدن دارد و علاوه بر تجربه تحریم‌ها در سال‌های پس از ملی شدن صنعت نفت در دهه ۳۰ خورشیدی، از همان سال نخست انقلاب اسلامی و پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران تاکنون همواره با تحریم مواجه بوده است.
اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۳ فروردین اعلام کرد که شش فرمانده ارشد نظامی، دو مقام امنیتی و سه زندان ایران را به اتهام نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.
مذاکرات هسته‌ای بین ایران و اعضای باقی‌مانده برجام امروز عصر به وقت تهران با مشارکت نماینده آمریکا در وین آغاز شد و هدف از این مذاکرات که با میانجی‌گری اتحادیه اروپا انجام می‌شود، بازگرداند ایران و آمریکا به تعهدات برجامی خود عنوان شده است.
۴۳ سناتور آمریکایی روز پنجشنبه پنجم فروردین در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از دولت او خواستند که از بازگشت به برجام خودداری کرده و برای دستیابی به توافقی تازه با ایران، که موضوعات دیگر را نیز در بربگیرد، تلاش کند.
دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار اعلامیه‌ای از محدودیت‌های اعمال شده توسط ایران بر بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت‌های هسته‌ای کشور به شدت اظهار نگرانی»کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید