صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۸
کد خبر: 5006
گزارشگر: 213
۸۱۵
۰
۰
۴
اظهارات دبیر اجرایی خانه کارگر درباره ضرورت متناسب سازی

«نگرانی» بازنشستگان؛ مجلس همسان سازی دقیق را مصوب کند!

«نگرانی» بازنشستگان؛ مجلس همسان سازی دقیق را مصوب کند!
دبیر اجرایی خانه کارگر گفت: ما اعتقاد به همسان‌سازی دقیق و منطقی حقوق بازنشستگان داریم و از نمایندگان‌مجلس هم می‌خواهیم کنار مجموعه‌های کارگری باشند و نگرانی بازنشستگان را افزایش ندهند.

به گزارش آسیانیوز، جلسه هیات اجرایی خانه کارگر استان قزوین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضو دبیر و اعضای هیات اجرایی در محل اصلی این تشکیلات در الوند برگزار شد.

 عید علی کریمی دبیر اجرایی این تشکیلات با اشاره به حضور و مشارکت مردم در انتخابات اخیر با توجه به نفاق‌پراکنی دشمنان انقلاب گفت: خانه کارگر با هدف تشویق آحاد مردم به ویژه کارگران و بازنشستگان در انتخابات جلسات متعددی برگزار کرد.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

اسرائیل گفت «سازمان گسترش و نوسازی صنایع» در «جام جم تهران» هدف قرار گرفت

بهروز وثوقی گفت بازگشتم به وطن کار «تقدیر» است!

«قطعی شدن همسان سازی» با حضور نماینده بازنشستگان در مجلس

-------------------------------------------------------------

درمان پریودی نامنظم و دلایل آن

مرگ کودکی که «پیر» شده بود!

قتل مداح «معروف» در ماهشهر با کلاشینکف

ماهواره‌ ها «بمب ساعتی» تهران را رصد کردند

اینترنت برای همه اهالی زمین تا دو ماه دیگر

از پربازدیدهای «ساسی مانکن» و «صدف بیوتی» تا سرنوشت انتخابات و فوتبال یورو؟

--------------------------------------------------------------------------------------------------

وی با تقدیر از کارگرانی که در انتخابات شورای شهر نامزد انتخاباتی شدند، افزود: این عزیزان با احساس مسئولیت خود در شرایط حاد اقتصادی کشور ایثار کردند و خودشان را در معرض آرای عمومی قرار دادند.


وی با آرزوی موفقیت برای برگزیدگان شورای شهر و روستا‌ها افزود: انشاله در انتخابات آینده با برنامه ریزی بهتر در انتخابات حضور و مشارکت خواهیم داشت.

وی فقدان حضور نمایندگان واقعی جامعه کارگری در مجلس شورای اسلامی فعلی را مطلوب ندانست و بیان کرد: با شرایط فعلی جامعه کارگری باید شاهد ارایه لوایح و طرح‌های از سوی نمایندگان مجلس و دولت باشد که منافع آنان را تهدید می‌کند و این دردسر بزرگی را برای جامعه کارگری در پی خواهد داشت.

به نقل از ایلنا، این فعال کارگری با اعلام اینکه در هر صورت تشکل‌های کارگری در عرصه دفاع از حقوق صنفیشان همچنان مطالبه‌گر خواهند بود، افزود: با جلسات متعددی که با نمایندگان بیمارستان‌های خصوصی استان و مدیران بیمه تامین اجتماعی برگزار کردیم، آنها متقاعد شدند لغو بیمه‌ها را یک‌ماه به تعویق بیندازند تا مشکلاتشان حل شود و کارگران و با نشستگان کمتر آسیب ببینند.

دبیر اجرایی خانه کارگر در ادامه با اظهار اینکه لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که از سوی دولت ارایه شده است جامع نیست، افزود: ما اعتقاد به همسان‌سازی دقیق و منطقی حقوق بازنشستگان داریم و انتظار داریم دولت نگرانی بازنشستگان را افزایش ندهد و از نمایندگان‌مجلس هم می‌خواهیم کنار مجموعه‌های کارگری باشند.

این در حالی است که ارتباط حضوری کانون‌ها و بازنشستگان فعال در حوزه‌های انتخابیه و دفاتر نمایندگان جهت توجیه و جلب موافقت آنان برای رای مثبت به دو فوریت لایحه و ارجاع آن به کمیسیون اجتماعی جهت بررسی کلیات و مواد لایحه در دستور پیگیری است،

چندی پیش یکی از نمایندگان بازنشستگان کشوری با اشاره به بررسی لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرد که حضور نمایندگان منتخب بازنشستگان تامین اجتماعی برای بررسی مواد مربوط در کمیسیون اجتماعی کاملا ضروری است.

 وحید محمودزاده، پیرامون مواردی که برای تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی پیگیری می‌شود، در گزارشی اعلام کرد: «تماس و تعامل ویژه با رئیس مجلس توسط دوستان لشکری و کشوری، ارتباط و تعامل با اعضای هیات رئیسه در حوزه‌های انتخابیه آنان جهت توجیه و برطرف کردن موانع جهت اعلام وصول لایحه دو فوریتی، هماهنگی آقای کمیجانی با رئیس سازمان برنامه و بودجه و دولتمردان برای درخواست الویت رسیدگی به لایحه دو فوریتی خارج از نوبت در مجلس بر اساس ماده ۱۰۰ قانون آیین نامه داخلی مجلس از این جمله است.»

وی افزود: «این درخواست می‌تواند در نامه ارسالی رئیس جمهوری برای تقدیم لایحه دو فوریتی نیز عنوان شود. در همین حال برگزاری جلسه نمایندگان منتخب کار گروه ۳۱ نفره با هیات رئیسه مجلس در صورت ایجاد هماهنگی توسط دوستان همفکر و همسو با مجلسیان و هماهنگی با آقای ابراهیمی نماینده لرستان درر مجلس جهت تهیه نامه الویت طرح لایحه دو فوریتی در صحن علنی و اخذ امضای حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان خطاب به رئیس و هیات رئیسه مجلس طبق تبصره ۲ ماده ۱۰۰ قانون آیین نامه داخلی مجلس از دیگر اقداماتی است که پیرامون آن تصمیم‌گیری شده است.»

وی با بیان اینکه ارتباط حضوری کانون‌ها و بازنشستگان فعال در حوزه‌های انتخابیه و دفاتر نمایندگان جهت توجیه و جلب موافقت آنان برای رای مثبت به دو فوریت لایحه و ارجاع آن به کمیسیون اجتماعی جهت بررسی کلیات و مواد لایحه در دستور پیگیری است، افزود: «حضور حداکثر ۵ نفر از نمایندگان منتخب کانون‌ها و فعالان صنفی لشکری و کشوری در کمیسیون اجتماعی برای تعامل و انجام مذاکره در خصوص کلیات و اجزاء لایحه دوفوریتی بصورت فنی و تخصصی ضروری است و آن را پیگیری می‌کنیم.»

به گفته‌ی محمودزاده «با توجه به اینکه دو ماده از لایحه، مربوط به مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی است؛ با هماهنگی آقای کمیجانی از اعضای کارگروه 31 نفره، حضور منیخبان کانون عالی بازنشستگی تامین اجتماعی برای بررسی مواد مربوط در کمیسیون کاملا ضروری است.»/

https://www.asianews.ir/u/326
اخبار مرتبط
به گفته یکی از مدیران سازمان تامین اجتماعی مبلغ دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام به بازنشستگان در نظر گرفته شده است و اگر به هر بازنشسته وام هفت میلیون تومانی پرداخت شود، ۳۷۱ هزار و ۴۲۸ نفر این وام را دریافت می‌کنند.
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان البرز اعلام کرد که معوقه فروردین ماه مستمری بگیران تامین اجتماعی همراه با حقوق ماه جاری پرداخت می‌شود؛ این در حالی است که بازنشستگان از عدم لحاظ شدن معوقات خود در فیش تیرماه خبر می‌دهند.
مجلس بعد از ۲۷ تیرماه لایحه لایحه «دائمی شدن» همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را برای تصویب در صحن علنی آماده می کند.
ثبت‌نام وام قرض الحسنه مستمری‌ بگیران سازمان تامین اجتماعی از امروز شنبه، 12 تیر به صورت غیرحضوری آغاز می‌شود.
ارتباط حضوری کانون‌ها و بازنشستگان فعال در حوزه‌های انتخابیه و دفاتر نمایندگان جهت توجیه و جلب موافقت آنان برای رای مثبت به دو فوریت لایحه و ارجاع آن به کمیسیون اجتماعی جهت بررسی کلیات و مواد لایحه در دستور پیگیری است،
بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی با انتشار بیانیه‌ای از نمایندگان مجلس خواستند که برای تصویب هر چه سریعتر لایحه دائمی شدن همسان‌سازی اقدام کنند.
با ادامه اعتصاب سراسری کارگران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، تاکنون بیش از ۶۱ شرکت و واحد کارگری به این موج اعتراضی پیوسته‌اند؛ شش تشکل از جمله سندیکاهای کارگران نیشکر هفت تپه و کارگران اتوبوسرانی تهران، اتحاد بازنشستگان و فرهنگیان اسلامشهر نیز در بیانیه مشترکی از این اعتصاب حمایت کردند.
چندی پیش اعلام شد که زمان واریز مابه تفاوت حقوق فرودین ماه بازنشستگان تامین اجتماعی تغییر کرد و قرار شد در تیر ماه پرداخت شود؛ در حالی که هنوز زمان مشخص آن هنوز در ماه جاری اطلاع رسانی نشده است.
تداوم همسان‌سازی و مصوب کردن این همسان‌سازی به صورت لایحه‌های قانونی تا رسیدن دستمزدها به سطح حقوق کارکنان تامین اجتماعی طبق ماده‌ی ۶۹، از جمله خواسته های کارگران بازنشسته خوزستانی است که در تجمع امروز مطرح شده است.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، گفت: زمانی که متناسب‌سازی مرحله اول در مرداد ۹۹ عملیاتی شد یک رضایتمندی خوبی در جامعه هدف شکل گرفت و در ادامه دو عامل تورم و متناسب‌سازی در صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و فاصله ایجاد شده بود که موجب نارضایتی مستمری بگیران تأمین اجتماعی شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید