صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۵
کد خبر: 501
گزارشگر: 2
۱۷۰۹
۰
۰
۰
بر خلاف برخی شایعات

ارسال محموله کمک رسانی تجهیزات پزشکی سازمان جهانی بهداشت به سیل زدگان ایران

ارسال محموله کمک رسانی تجهیزات پزشکی سازمان جهانی بهداشت به سیل زدگان ایران
سازمان جهانی بهداشت (WHO) به منظور پاسخگویی به نیازهای رو به افزایش بهداشتی و سلامت هزاران نفر مردم آسیب دیده از سیل های اخیر در بسیاری از استان های کشور، محموله ای شامل اقلام و تجهیزات پزشکی ضروری را با هواپیمای اختصاصی وارد ایران کرد.

این تجهیزات شامل بسته های مورد نیاز برای درمان بیماران تروما، بسته های حاوی دارو و تجهیزات پزشکی اورژانس، کنترل بیماری وبا و بیماری های غیرواگیر و سایر اقلامی است که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نیاز شده بود.
طبق اطلاعات مرکز عملیات اورژانس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا به حال تعداد 78 مورد مرگ و 1137 مصدوم در اثر سیل اخیر گزارش گردیده است و تعداد 295787 نفر مجبور به ترک محل سکونت خود شده اند. در این میان تعداد بیش از یک میلیون و 660 هزار نفر نیاز به دریافت فوری خدمات بهداشتی و درمانی دارند.
آغاز بارش شدید باران از تاریخ 28 اسفند 1397 منجر به جاری شدن سیل در 28 استان از 31 استان کشور شد و تعداد 42269129 نفر از ساکنان 253 شهرستان را تحت تاثیر قرار داده و باعث خسارت گسترده به امکانات شهری، از جمله مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان ها شده است.

WHO Logo
این در حالی است که بسیاری از امکانات بهداشتی در مناطق سیل زده به طور کامل و یا نسبی آسیب دیده و هم چنین به علت قطع آب در این مناطق، احتمال خطر ناشی از شیوع بیماری های منتقله از آب آلوده، ناقلین و حشرات از جمله مالاریا، وبا و سایر بیماری های واگیر رو به افزایش می باشد.
بر اساس آمار های وزارت بهداشت خسارت جدی به زیرساخت های سلامت در 17 استان به شدت آسیب دیده از سیل، گزارش گردید. تعداد 577 خانه بهداشت، 52 مرکز بهداشت، 201 مرکز جامع سلامت، 70 مرکز خدمات اورژانس، 24 کلینیک و 43 بیمارستان در مناطق ذکر شده تحت تاثیر خسارات ناشی از سیل قرار گرفته اند.
دکتر کریستف هملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران در این خصوص گفت: "سازمان جهانی بهداشت، به همراه تیم سازمان ملل متحد در کشور که توسط خانم اوگوچی دنیلز، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران رهبری می شود، همچنان به حمایت کامل خود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مردم جمهوری اسلامی ایران جهت رفع فوری نیاز های بهداشتی و انجام اقدامات بازیابی ادامه خواهد داد."
وی افزود: ما جامعه بین المللی را به اختصاص منابع بیشتر مالی به سیل اخیر در ایران فراخوانده، و بار دیگر به تمامی کسانی که عزیزان خود را در این سیل از دست داده اند صمیمانه تسلیت می گوییم و تمام تلاش خود را برای کمک به افراد نیازمند به کار خواهیم بست.
دکتر پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور نیز خاطر نشان کرد، با توجه به گستردگی آسیب های ناشی از سیل در اکثر نقاط کشور، سازمان اورژانس با تمامی توان لجستیکی و پرسنلی در حال خدمت رسانی به سیل زدگان است و کمک های بین المللی نظیر کمک های سازمان جهانی بهداشت می تواند تکمیل کننده این اقدامات باشد.

WHO2
لاله نجفی زاده، هماهنگ کننده برنامه اورژانس سازمان جهانی بهداشت در دفتر کشوری این سازمان در جمهوری اسلامی ایران گفت: "نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران از روز های ابتدایی وقوع سیل اقدامات تیم سازمان ملل متحد در زمینه بهداشت و سلامت را در حمایت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هدایت و هماهنگ کرده است و به منظور شناسایی نیاز های فوری افراد آسیب دیده از سیل تا کنون جلسات متعددی با موضوع سلامت با همتایان ملی و بین المللی برگزار گردیده است."
سازمان جهانی بهداشت در چهارچوب برنامه مدیریت بحران های بهداشتی خود، متعهد به نجات زندگی افراد و کاهش رنج و آلام آنان در بحران های بوجود آمده ناشی از مناقشات، طغیان بیماری ها و بلایای طبیعی می باشد و پاسخگویی شرکای بین المللی خود را در حوزه سلامت جهت پیشگیری از طغیان بیماری ها، ارائه خدمات موثر امداد رسانی و بهبود و جبران خسارات ناشی از بلایا را هماهنگ و رهبری می نماید.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/1bK
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید