صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۰۳:۴۳
کد خبر: 5011
گزارشگر: 213
۵۹۰
۰
۰
۵
اظهارات اداره امنیت بازرگانی آمریکا درباره تحریم سلاح به ایران

آمریکا شرکت های فرستنده «ابزار نظامی» به ایران را در لیست سیاه گذاشت

آمریکا شرکت های فرستنده «ابزار نظامی» به ایران را در لیست سیاه گذاشت
اداره صنایع و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا راعلام کرد که ۳۴ شرکت، از جمله ۸ شرکتی را که تجهیزات آمریکایی برای کمک به توسعه برنامه نظامی ایران ارسال می‌کردند، تحریم کرده است.

به گزلرش آسیانیوز، اداره صنایع و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه ۱۸ تیر ماه اعلام کرد که ۳۴ شرکت، از جمله ۸ شرکتی را که تجهیزات آمریکایی برای کمک به توسعه برنامه نظامی ایران ارسال می‌کردند، تحریم کرده است.

این گزارش که در وبسایت وزارت بازرگانی منتشر شده است، می‌افزاید ۱۴ شرکت مستقر در چین که روز جمعه به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده، متهم به همکاری با دولت چین برای نقض حقوق اویغورهای این کشور هستند و ۸ شرکت نیز در رابطه با برنامه نظامی ایران تحریم شده‌اند.

اعضای پارلمان اروپا نیز در قطعنامه خود تاکید کرده‌اند که دست‌کم ۱۲ تن دیگر از اتباع کشورهای اتحادیه اروپا توسط ایران «خودسرانه» بازداشت شده‌اند.

 وزارت بازرگانی آمریکا فعالیت این شرکت‌ها را در تضاد با منافع آمریکا عنوان کرده و از شرکت‌های داخلی خواسته است با آنها همکاری نکنند.

این گزارش مدعی است ۱۴ شرکت، از جمعه شرکت‌های فن‌آوری، در رابطه با کمک به دولت چین برای بازداشت گسترده و نقض حقوق اویغورها، قزاق‌ها و اقلیت مسلمان این کشور همکاری داشته‌اند.بر اساس این گزارش دولت چین علیه این اقلیت‌ها مرتکب «جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی» شده است.

جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای گفته است این وزارتخانه قویا متعهد به اقدامات قاطع برای هدف قرار دادن نهادهایی است که مرتکب مشارکت در نقض حقوق بشر در استان سین‌کیانگ چین یا استفاده از تکنولوژی آمریکایی برای کمک به نوسازی توان نظامی بی‌ثبات کننده این کشور هستند.

 وی گفته است آمریکا کنترل‌های سفت و سختی بر دولت‌ها، شرکت‌ها و افرادی که در صادرات تجهیزات آمریکایی برای برنامه نظامی کشورهایی مانند چین، ایران و روسیه دست دارند، اعمال خواهد کرد؛ چرا که این اقدامات در تضاد با ارزش‌های ایالات متحده و امنیت این کشور است.

وزارت بازرگانی آمریکا می‌گوید در همین راستا هشت شرکت را که صادرات اقلام آمریکایی ممنوع شده برای برنامه نظامی ایران را تسهیل کرده‌اند، به لیست سیاه ایالات متحده اضافه کرده است.

شرکت‌های دیگری نیز در رابطه با صادرات تجهیزات الکترونیکی آمریکایی با مصرف نظامی به روسیه، تحریم شدند.

از میان ۳۴ شرکتی که تحریم شده، ۲۳ شرکت از خود چین، شش شرکت از روسیه، دو شرکت کانادایی، همچنین شرکتهایی از ایران، لبنان، هلند، پاکستان، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، امارات و همچنین ۵ شرکت از بریتانیا وجود دارند./

https://www.asianews.ir/u/32b
اخبار مرتبط
همزمان با درخواست دولت افغانستان برای بازگرداندن سربازان پناه آورده به ایران، مشاور اشرف غنی جمهوری اسلامی ایران را به «اداره» طالبان با هدف مسلط شدن بر گمرک افغانستان متهم کرد.
در مقاله «اسلامی شدن ایران بدون انقلاب ۵۷»که چندی پیش در آسیانیوز منتشر شد، به این موضوع رسیدیم که موج اسلامگرایی و اسلام سیاسی در اواخر دهه شصت قرن گذشته میلادی آغاز و با شکست اعراب در جنگ ۱۹۷۳ با اسرائیل اوج گرفت؛ در واقع موج اسلامگرایی به نحوی باعث شد تا معادلات قدرت در نیمه دوم قرن بیستم به کلی تغییر کرده و با سقوط شوروی بابت ورودش به افغانستان و نابودی متحدانش، نظم جدیدی در جهان شکل بگیرد؛ نظمی که مجددا در اثر بهار عربی تغییرات جدی را تجربه کرد.
جشنواره کن امسال اولین جایزه خود را در همان مراسم افتتاحیه اعطا کرد و برنده آن کسی نبود جز جودی فاستر، بازیگر و کارگردان آمریکایی که اولین بار در سال ۱۹۷۶ با فیلم «راننده تاکسیِ» مارتین اسکورسیزی که در آن نقش کارگر جنسی نوجوانی را بازی می‌کرد به کن آمد.
واشینگتن پست به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد جو بایدن در فرمانی گفته است به طوری‌که حتی اگر حمله‌های شبه‌نظامیان به مواضع آمریکا کشته و زخمی هم نداشته باشد، پاسخ آمریکا «کوبنده» خواهد بود؛ در حالی که پهپادهایی که در حمله‌های اخیر استفاده می‌شوند با جی‌پی‌اس برنامه‌ریزی می‌شوند و این امکان را دارند که از آسمان به سمت اهدافی که تحت مراقبت شدید قرار دارند، اصابت کنند.
پنتاگون اعلام کرد که ارتش ایالات متحده روز یکشنبه ۶ تیر با انجام حملاتی هوایی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه را هدف قرار داده است.
در واکنش به هشدار دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به عدم پاسخگویی تهران به درخواست این سازمان در مورد تمدید پیمان موقت نظارت اتمی که شامگاه پنجشنبه منقضی شد، نماینده ایران در این آژانس گفت جمهوری اسلامی الزامی برای تمدید تفاهم با آژانس ندارد.
مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا مدعی شد: رئیسی کسی نیست که با او مذاکره کنیم و حکومت ایران حکومتی نیست که با آن تعامل کنیم و باید کارزار فشار حداکثری را به کار ببندیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید