صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۰۳:۲۶
کد خبر: 5012
گزارشگر: 213
۸۶۸
۰
۰
۹
صدای انفجار در بامداد شنبه تهرانی ها را برآشفت

انفجار در مجاورت «صدا و سیما» و سازمان صنایع و برنامه هسته ای

انفجار در مجاورت «صدا و سیما» و سازمان صنایع و برنامه هسته ای
صدای انفجار مهیبی در نخستین دقایق بامداد شنبه در شمال و شمال غربی تهران شنیده شد و بسیاری از شهروندان همزمان گفتند که علاوه بر صدا، لرزش این انفجار را حس کرده‌اند؛ این انفجار در مجاورت ساختمان مرکزی صدا و سیما و ساختمان مرکزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران روی داده است.

به گزارش آسیانیوز، شنیده شدن صدای مهیب در شمال و شمال‌غرب تهران: انفجار در مجاورت سازمان گسترش صنایع ایران رخ داد

صدای انفجار مهیبی در نخستین دقایق بامداد شنبه در شمال و شمال غربی تهران شنیده شد و بسیاری از شهروندان همزمان گفتند که علاوه بر صدا، لرزش این انفجار را حس کرده‌اند.

انفجار بامداد شنبه در تهران، در مجاورت ساختمان مرکزی صدا و سیما و ساختمان مرکزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران روی داده است. سازمان گسترش در برنامه‌های هسته‌ای، موشکی و هوافضای ایران با سازمان انرژی اتمی، سپاه پاسداران و وزارت دفاع، همکاری می‌کند.

براساس گزارش های کاربران توییتر نیز حاکی از آن است که صدا و لرزش انفجار مهیب بامداد شنبه در مناطقی از ستارخان تا سعادت‌آباد، ولنجک، شهران، شهرک غرب و پارک‌وی شنیده‌ شده است.

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران، گفت: تماس‌های مردمی که با سازمان آتش‌نشانی گرفته شده و طی آنها اعلام شد که صدای مهیبی در محدوده شمال تهران شنیده شده است.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اشاره به اینکه اغلب این تماس‌ها در محدوده پارک ملت بودند، دو ایستگاه به محل اعزام شده اما آتش‌نشانان هنوز اثری از وقوع حادثه مشاهده نکردند. همزمان حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی استاندار تهران، گفت: «من در محل‌ حادثه حضور دارم. تنها یک انفجار آن هم داخل پارک ملت صورت گرفته است.»

گودرزی درباره اینکه منشا گفت که در حال بررسی ابعاد و علت حادثه هستیم و پس از اطمینان اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

شبکه خبر صدا و سیما، منشا شنیده شده صدای انفجار مهیب را «منفجر شدن یک شی ناشناس در محوطه پارک ملت» عنوان کرد و افزود که پس از شنیدن صدای انفجار عوامل امدادی و انتظامی در محل حاضر شدند ولی این انفجار هیچ خسارت یا مجروحی نداشته است.

مقام‌های مسئول با گذشت بیش از چند ساعت هنوز توضیح روشنی در این باره ارائه نکرده‌اند./

https://www.asianews.ir/u/32c
اخبار مرتبط
فرماندار شوش امروز اعلام کرد که انفجار در ایستگاه خط لوله انتقال نفت‌وگاز در بخش «فتح‌المبین» این شهرستان سه کشته و چهار زخمی بر جای گذاشته است.
سخنگوی دولت گفت: خرابکاری در یکی از مراکز سازمان انرژی اتمی منجر به آسیب انسانی و تجهیزاتی نشده و آنچه اتفاق افتاده این است که سقف یکی از سوله‌ها سوراخ شده است؛ در حالی که شبکه خبری کان اسرائیل گزارش داد که این حمله باعث خسارت گسترده، تخریب یا از کار افتادن تمام تجهیزات در این تاسیسات شده است.
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ تلویزیون نظامی اسرائیل گفت: «اسرائیل در حال رویارو شدن با ایران است و آماده دفاع از خود است».
علی یونسی، وزیر پیشین اطلاعات، گفت در ۱۰ سال گذشته، نفوذ موساد در بخش‌های مختلف ایران به حدی رسیده که جا دارد همه مسئولین جمهوری اسلامی برای جان خودشان نگران باشند.
رهبران اردن و مصر روز یکشنبه ششم تیرماه به بغداد، پایتخت عراق، سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور گفت‌وگو کردند؛ در حالی که این نخستین سفر یک رئیس‌جمهوری مصری به عراق طی سه دهه گذشته است؛ در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شده است دیدار رهبران مصر و اردن از عراق به منظور خنثی کردن نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه صورت گرفته است.
در واکنش به هشدار دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به عدم پاسخگویی تهران به درخواست این سازمان در مورد تمدید پیمان موقت نظارت اتمی که شامگاه پنجشنبه منقضی شد، نماینده ایران در این آژانس گفت جمهوری اسلامی الزامی برای تمدید تفاهم با آژانس ندارد.
توییتر فارسی دفتر نخست وزیری اسرائیل در رشته توییت‌هایی نوشت نفتالی بنت، نخست وزیر جدید اسرائیل در سخنانی در مراسم پایان دوره خلبانی نیروی هوایی اسرائیل مدعی شده است جمهوری اسلامی نظامی خشن و تندرو است و برای دستیابی به صلاح هسته ای به مردمش گرسنگی می دهد.
یک منبع مطلع ایرانی نوشته است، ساختمان سازمان انرژی اتمی ایران در نزدیکی کرج با پهپاد کوچکی هدف قرار گرفته و رسانه های اسراییلی گزارش کرده اند که این حمله خسارت سنگینی برجای گذاشته است.
صبح امروز اقدام خرابکارانه علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی ایران صورت گرفته است و گفته می‌شود ساختمان انرژی اتمی در مجاورت این محل یعنی مرکز دارویی برکت در کردانِ کرج واقع است.
یک مقام وزارت نیرو روز یکشنبه ۳۰ خرداد اعلام کرد که نیروگاه اتمی بوشهر از روز شنبه به‌طور «موقت» از مدار خارج شده است و انتظار می‌رود که کشور با خاموشی‌های گسترده روبرو شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید