صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۰
کد خبر: 5013
گزارشگر: 300
۳۱۴
۰
۰
۰

مشکلات تنفسی و قلبی صدر ماموریت‌های اورژانس گیلان

مشکلات تنفسی و قلبی صدر ماموریت‌های اورژانس گیلان
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان از افزایش ۴۴ درصدی ماموریت اورژانس استان خبر داد و گفت: در بین موضوعات مختلف مشکلات قلبی و تنفسی بیشترین آمار را در علت اعزام نیروهای اورژانس داشته است.

اسیانیوز/ دکتر پیمان اسدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی سه ماه گذشته ۲۷ هزار و ۸۱۵ ماموریت از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان انجام گرفت که رشد ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.

 

به گفته وی از مجموع ماموریت های مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان، ۲۲ هزار و ۴۷۴ مورد غیرتصادفی و پنج هزار و ۳۴۱ مورد نیز مربوط به تصادفات جاده‌ای بود.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با بیان اینکه از مجموع ماموریت های انجام شده ۱۶ هزار و ۲۳۲ ماموریت منجر به بستری افزاد شد، افزود: بیشترین ماموریت ها مربوط به مشکلات تنفسی و قلبی بوده است.

 

اسدی با اشاره به امدادرسانی اورژانس گیلان به ۱۰ مورد حادثه مربوط به غرق شدگی در این مدت گفت: ۹ مورد از امدادرسانی ها در پی حادثه غرق شدگی منجر به بستری شد و یک مورد خدمات رسانی در محل انجام گرفت.

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان بیان داشت: یک هزار و ۴۳۳ ماموریت مشکوک به کووید ۱۹ نیز طی سه ماه گذشته در این استان از سوی این مرکز انجام گرفت.

 

اورژانس ۱۱۵ گیلان با برخورداری از ۵۴۱ نیروی انسانی، ۶۷ پایگاه شهری و جاده ای، ۱۳۴ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه بالگرد و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمات رسانی آماده است.
 
https://www.asianews.ir/u/32r
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید