صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۰۴:۰۷
کد خبر: 5035
گزارشگر: 213
۲۱۷۷
۰
۰
۸
به دنبال کاهش قیمت بیت کوین

ادامه ریزش بیت‌کوین؛ عاقبت سوداگرانه رمزارزها چیست؟

ادامه ریزش بیت‌کوین؛ عاقبت سوداگرانه رمزارزها چیست؟
قیمت هر بیت‌کوین طی هفته گذشته ۴.۶۳ درصد کاهش یافته و به ۳۳ هزار و ۷۷۰ دلار رسیده که در مقایسه با اوج ۶۳ هزار و ۲۳۷ دلاری آن در نیمه آوریل گذشته ۴۶.۶ درصد افت کرده است؛ آیا روزهای پررونق بازار رمز ارزها به پایان رسیده است؟

به گزارش آسیانیوز، قیمت هر بیت‌کوین طی هفته گذشته ۴.۶۳ درصد کاهش یافته و به ۳۳ هزار و ۷۷۰ دلار رسیده که در مقایسه با اوج ۶۳ هزار و ۲۳۷ دلاری آن در نیمه آوریل گذشته ۴۶.۶ درصد افت کرده است؛ یا روزهای پررونق بازار رمز ارزها به پایان رسیده است؟

دویچه وله نوشت آغاز تلاش بانک‌های مرکزی و نهادهای نظارتی برای مقابله با معاملات رمز ارزها، نگرانی‌های زیست محیطی در مورد استخراج آنها، ارزهای رمزنگاری شده را به دارایی پرریسکی بدل کرده؛ چنان که نوسان قیمت آنها از سایر دارایی‌های مالی همچون سهام فراتر رفته است.

بدین ترتیب، همزمان با افزایش احتمال افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا برای مقابله با رشد فراتر از انتظار نرخ تورم و بروز بیم تاثیرگذاری شیوع نوع جهش‌یافته ویروس کرونا با نام دلتا بر کند کردن دوباره رشد اقتصادی جهان، برخی از سرمایه‌گذاران نهادی گرایش قابل توجهی به خرید دارایی‌های امن‌تر همچون اوراق قرضه پیدا کرده‌اند.


آیا ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی جایگزین رمزارزها می‌شود؟

بانک مرکزی چین جنگ سردگسترده‌ای را علیه رمز ارزها به راه انداخته و با صدور دستورالعمل‌های پیاپی در تلاش برای متوقف کردن معاملات ارزهای رمزنگاری شده توسط اتباع خود و از طریق موسسات مالی و اعتباری این کشور است.

در بریتانیا نیز نهاد ناظر مالی (FCA)، بایننس (Binance)، یکی از بزرگترین صرافی های ارز رمزنگاری شده را در لیست سیاه قرار داده است. این اقدام نهاد ناظر مالی بریتانیا پس از آن رخ داد که در آغاز ماه ژوئن هشدار داد که تعداد زیادی از معاملات رمز ارزها توسط این صرافی تحت مقررات پولشویی قرار ندارند. بنابراین بایننس از انجام فعالیت‌ در بریتانیا منع و مجوز تبلیغات آن برای جذب سرمایه‌گذاران بریتانیایی لغو شد.

گذشته از این، السالوادور نیز به عنوان نخستین و تنها کشوری که به بیت کوین به عنوان پول رایج رسمیت بخشید، تحت فشار بانک‌ها و موسسات مالی بین‌المللی قرار گرفته است؛ به طوری که صندوق بین‌المللی پول به السالوادور اعلام کرده که اعطای بسته کمک‌های پولی به این کشور به دلیل رسمیت بخشیدن به بیت‌کوین با مانع جدی مواجه شده است.

همچنین بانک‌های مرکزی جهان از اروپا و بریتانیا گرفته تا آمریکا در تلاش برای انتشار ارزهای دیجیتالی خود هستند که با توجه به دارا بودن پشتوانه قوی، به اعتقاد برخی کارشناسان می‌توانند رقیب تازه‌ای برای رمز ارزها به شمار بروند.


رمزارزهای جذاب؛ جریان سرمایه پس از بیت‌کوین جذب کدام ارزهای دیجیتالی می‌شود؟

البته سقوط قیمت رمز ارزها و به ویژه بیت‌کوین از ماه مه و پس از آن که ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل خودروسازی تسلا، پذیرش بیت‌‌کوین را به دلیل نگرانی‌های موجود در مورد تبعات زیست محیطی استخراج رمز ارزها لغو کرد، آغاز شد. اما این نزول با تشدید تلاش بانک‌ها و نهادهای مالی بین‌المللی برای کاهش مبادلات مبتنی بر ارزهای رمزنگاری شده و نیز ابراز تمایل بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره ادامه یافت.

همچنین با اعلام رسمی ژاپن مبنی بر برگزاری بدون تماشاگر المپیک توکیو و نیز اعلام شواهدی مبنی بر کاهش تاثیر واکسن‌های تایید شده کرونا بر نوع جهش‌یافته دلتا، بازارهای مالی جهان با نگرانی تازه‌ای در مورد افزایش احتمال حاکم شده دوباره فضای رکودی بر اقتصاد جهان مواجه شدند. لذا با افزایش تعداد عوامل تاثیرگذار بر تقاضا و نوسان قیمت رمز ارزها، تمایل سرمایه‌گذاران به خرید ارزهای رمز نگاری شده کاهش یافته است.

با این وجود برخی تحلیلگران بر این باورند که فضای فعلی حاکم بر بازار رمز ارزها شاید با کمک کردن به تخلیه حباب قیمتی آنها شرایط بازگشت تقاضا و رشد قیمت‌ها را فراهم کند؛ چرا که آنها امیدوارند که ارزهای دیجیتالی مدنظر بانک‌های مرکزی نتوانند رقیبی جدید برای رمز ارزها بشوند و پس از پایان تاثیرگذاری رشد نرخ بهره در آمریکا و پایان همه‌گیری ویروس جهش‌یافته دلتا، جذابیت‌های سوداگرانه به بازار رمز ارزها باز گردد.

همچنین امیدوارند که با افزایش سهم منابع پایدار و پاک در تولید انرژی مورد نیاز برای استخراج رمز ارزها بدبینی‌ها نسبت به آنها کاهش یابد، هر چند که هنوز راهکاری برای مهار بهره‌برداری مجرمانه از ارزهای رمزنگاری شده در مبادلات مالی سیاه پیدا نشده است./

https://www.asianews.ir/u/336
اخبار مرتبط
اصطلاح بد یمن «صلیب مرگ»، به شرایطی گفته می‌شود که میانگین تغییرات ۵۰ روزه قیمت بیت کوین از میانگین ۲۰۰ روزه‌اش بیشتر شود و برخی تحلیل‌گران این شاخص را نشانه‌ای از بر هم خوردن ثبات بازار پس از مدت‌ها می‌گیرند؛ از جمله نمونه‌های مهم رویداد صلیب مرگ در بازارهای دیگر سرمایه افت وال استریت در سال ۱۹۲۹ و بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ است.
قرار است شبکه اتریوم کلاسیک الگوریتم خود را برای حفظ امنیت تغییر دهد و این شبکه در سال گذشته در برابر ۵۱ درصد حملات آسیب‌پذیر بود و برای همین می‌خواهد امنیت خود را بالا ببرد. این عمل می‌تواند اعتماد بیشتری به سرمایه‌گذاران اتریوم کلاسیک تزریق کند.
معروف ترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین با ذهنیت و هدفی خاص ایجاد شد و آن هم به وجود آمدن یک واحد پول جهانی و کنار رفتن شخص ثالث و واسطه‌ها میان معامله گران در سرتاسر دنیا ارزهای دیجیتال تحولی در دنیای مالی به حساب می‌آید، از این رو افراد بسیار زیادی را از نقاط مختلف جهان به سمت خود کشانید و اکنون سرمایه گذاران بزرگ و کوچک این بازار مالی را برای سرمایه گذاری کردن انتخاب کرده‌اند. در این مطلب قصد د اریم با ارزهای دیجیتال به صورت خلاصه آشنا شویم و نحوه خرید و فروش آن را فرا بگیریم.
بن آرمسترانگ، معامله‌گر سرشناس رمزارز و فعال یوتیوب اعلام کرد با توجه به رشد عجیب اکوسیستم اتریوم، احتمال اتریوم چندده هزار دلاری وجود دارد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه فاکس‌نیوز بیت‌کوین را کلاهبرداری خواند و تاکید کرد که همچنان بر مواضع قبلی خود نسبت به بیت‌کوین استوار است و هوادار این رمزارز پرطرفدار نیست.
شرکت خدمات ضد ویروس نورتون اکنون این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا رایانه‌های‌شان را به استخراج‌کننده رمزارز تبدیل کنند.
بازار کریپتوکارنسی منتظر است تا بیت‌کوین مقاومت ۴۰ هزار دلار را پشت سر بگذارد و تمام ارزها در شرایط خوبی قرار دارند اما بازار با صعود بیت‌کوین رشد و با نزول این ارز ریرش می‌کند.
استخراج رمزارزها در ایران افزایش یافته است؛ تا آنجا که بسیاری می‌گویند یکی از علت‌های اصلی قطع مکرر برق، افزایش مراکز استخراج رمزارز در ایران بوده است؛ موضوعی که نشان می‌دهد استخراج رمزارزها در ایران جدی است.
مطالعات جدید نشان می‌دهد استخراج بیت کوین در ایران باعث شده تا یک مسیر جدید برای پرداخت پول کالاهای وارداتی و صادراتی برای کشورمان باز شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید