صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۸
کد خبر: 5047
گزارشگر: 213
۲۰۰۹
۰
۰
۸
«رسانه ملی» چه چیزهایی را از فینال یورو 2020 به تصویر کشید؟

پخش «تصاویر عجیب» از بازی ایتالیا و انگلیس در تلویزیون ایران

پخش «تصاویر عجیب» از بازی ایتالیا و انگلیس در تلویزیون ایران
تیم فوتبال ایتالیا در فینال یورو 2020 با یک گل بیشتر در ضربه های پنج گانه پنالتی، برای دومین بار مجددا قهرمان جام ملت های فوتبال اروپا شد و اجازه نداد که تیم فوتبال انگلستان در نخستین حضور خود در تاریخ فینال این رقابت ها، به نخستین قهرمانی اش نیز دست یابد؛ در حالی که تلویزیون ایران در لحظات تماشای این بازی همچنان موقعیت های کاریکاتوری و آزاردهنده را برای مخاطبان رقم زد.

به گزارش آسیانیوز، قطعا در هیچ جای جهان وقتی تیم فوتبالی در یک مسابقه مهم به گل می رسد، طرفدارانش ماتم نمی گیرند و طرفداران تیمی که گل خورده هم شادی نمی کنند. اما این اتفاق در تلویزیون ایران می افتد.

به روایت ایسنا، در جریان پخش تلویزیونی فینال مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۰ که بین دو تیم انگلستان و ایتالیا برگزار شد، برای مخاطبان ایرانی اتفاق عجیبی افتاد؛ اتفاقی که نشان داد، بحث سانسور صحنه های شادی در مسابقه های ورزشی خارجی، همچنان به شکل سنتی و ابتدایی خود باقی است و همچنان موقعیت های عجیب، بعضا کاریکاتوری و قاعدتا آزاردهنده را برای مخاطبان رقم می زند.

تصاویر هوادران بازی ایتالیا و انگلیس در فینال یورو 2020/آسیانیوز/asianews

 

ماجرا از این قرار بود که پس از گل دقیقه ۲ "لوک شاو" برای تیم ملی فوتبال انگلستان، بازیکنان تیم فوتبال ایتالیا به مدت بیش از یک ساعت از بازی در نیمه های اول و دوم، شرایط سخت، پرتلاش و پراضطرابی را سپری کردند؛ تا آنکه درنهایت، در دقیقه ۶۶ و پس از کش و قوس فراوان، "بونوچی" برای تیم ملی ایتالیا گل زد. این گل طبعا با توجه به حساسیت بازی و نیز شرایط سپری شده برای تیم ایتالیا، شادی هیجانی خاصی را برای بازیکنان این تیم ایجاد کرد.

تصاویر هوادران بازی ایتالیا و انگلیس در فینال یورو 2020/آسیانیوز/asianews

اما در کمال تعجب، کارگردان تلویزیونی پخش ایران، تصاویری را به عنوان صحنه های واکنش طرفداران دو تیم انتخاب کرد که درواقع برعکس بود. در این تصاویر، طرفداران تیم ایتالیا (زننده گل) ماتم زده و طرفداران تیم انگلستان (دریافت کننده گل) به شادی جمعی مشغول بودند؛ صحنه هایی که به نظر می رسید، در دقایق پیش از گل تساوی بازی ثبت و ذخیره شده بودند.

اتفاق تلویزیونی جالب توجه دیگر در این بازی، به صحنه های زدن پنالتی ها مربوط بود. "مگوایر"، مدافع بلندقامت انگلستان پنالتی دوم این تیم را به ثمر رساند. ضربه او خیلی محکم بود و توپ را به کنج و زیر تاق دروازه کوباند. در لحظه تماس توپ با تور دروازه، دوربینی که متناسب با شرایط ضبط تصاویر احتمالی از درون این دروازه تعبیه شده بود، با ضربه شدید توپ، به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و درنتیجه، برای لحظه هایی، تصویر برفک در قاب تلویزیونی پخش مستقیم این بازی نقش بست؛ اتفاقی که مخصوصا در پخش تلویزیونی جهانی برای بازی هایی در این سطح، واقع نمی شود.

تصاویر هوادران بازی ایتالیا و انگلیس در فینال یورو 2020/آسیانیوز/asianews

اتفاق جالب دیگر را اما موتور جستجوگر گوگل رقم زد. در ساعت های پس از پایان بازی فینال یورو ۲۰۲۰ اگر در سایت اینترنتی گوگل و به هر زبانی، تیم ملی فوتبال ایتالیا را جست و جو می کردید، یک آتش بازی مجازی به سبک شادی های پس از قهرمانی، برایتان در صفحه مانیتور کامپیوتر ترتیب می داد.

تیم فوتبال ایتالیا درنهایت با یک گل بیشتر در ضربه های پنج گانه پنالتی، برای دومین بار و پس از بیش از نیم قرن، مجددا قهرمان جام ملت های فوتبال اروپا شد و اجازه نداد که تیم فوتبال انگلستان در نخستین حضور خود در تاریخ فینال این رقابت ها، به نخستین قهرمانی اش نیز دست یابد./


https://www.asianews.ir/u/33h
اخبار مرتبط
تیم‌های فوتبال ایتالیا و انگلیس در فینال رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه ومبلی به مصاف هم رفتند که این دیدار در ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید و در نهایت ایتالیا با برتری مقابل انگلیس در ضربات پنالتی به قهرمانی یورو ۲۰۲۰ دست یافت.
خداداد عزیزی گفت: در ورزشی که سالیانه بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول در آن هزینه و جابه‌جا می‌شود قطعاً فساد بالایی هم در آن وجود دارد که متاسفانه درصد بالایی از آن، توسط همین اهالی فوتبال انجام می‌شود؛ در حالی که گروهی رانت می‌گیرند و عده‌ای رانت می‌دهند و عده‌ای برای رسیدن به مقاصد شان زیرمیزی می‌دهند.
درایام اخیر کلیپ های برخی از چهره های معروف پربازدید شد که از آن جمله تولد «اِبراهیم حامدی» با حضور «صدف بیوتی» و البته «ساسی مانکن»؛ آن هم درست در لحظاتی که مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری پخش می‌شد و تیم‌ملی فوتبال حساس‌ترین مسابقات را برگزار می‌کرد، مسابقات یورو برگزار می‌شد و البته والیبال هم در لیگ ملت‌ها چپ و راست مسابقه داشت.
سفارت روسیه با توجه به صدور غیر قانونی مجوزهای ورود به فدراسیون روسیه با استفاده از گذرنامه های جعلی طرفدار فن آیدی و بلیط مسابقه به بهانه تماشای جام جهانی فوتبال (یورو ۲۰۲۰) به سن پترزبورگ توسط برخی از شرکت های ایرانی، اعلام کرد که افراد با مدارک مذکور حق ورود به فدراسیون روسیه را ندارند.
تیم ملی فوتبال ایران در هفتمین بازی خود از دور مقدماتی جام جهانی، در دیداری یکسویه با نتیجه ۱۰-۰ از سد کامبوج گذشت؛ در حالی که در دیدار رفت دو تیم نیز با پیروزی ۱۴-۰ ایران به پایان رسیده بود.
از دور برگشت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در گروه C آسیا، تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه سه بر صفر از سد بحرین گذشت؛ در حالی که در تاریخ دیدارهای دو کشور، این نخستین بار است که ایران در زمین بحرین موفق به کسب پیروزی می‌شود.
تیم فوتبال استقلال ایران با برتری ۵ بر ۲ مقابل الاهلی عربستان، آغازی طوفانی در لیگ قهرمانان آسیا داشت.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران روز دوشنبه ۱۶ فروردین مجتبی خورشیدی را به عنوان سرپرست تیم ملی بزرگسالان انتخاب کرد و این گزینش انتقاد برخی رسانه‌های ورزشی و هواداران فوتبال را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید