صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۲
کد خبر: 5051
گزارشگر: 213
۴۰۸
۰
۰
۱
در آتش سوزی بامداد امروز در بیمارستان بیماران کرنایی

مرگ ۵۸ نفر در اثر انفجار بیمارستان در عراق

مرگ ۵۸ نفر در اثر انفجار بیمارستان در عراق
بنابر گزارش خبرگزاری عراق شمار افرادی که جانشان را بر اثر آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) از دست داده‌اند به ۴۱ نفر افزایش یافته است و طبق آخرین آمار به نقل از الجزیره ۵۸ نفر در این آتش‌سوزی کشته شدند.

به گزارش آسیانیوز، آتش‌سوزی در داخل یک مرکز نگهداری مبتلایان به کرونا در بیمارستان «امام حسین (ع)»، واقع در استان «ذی‌قار» در جنوب عراق باعث جان باختن بیش از 58 نفر شده است.
 
خبرگزاری عراق می‌گوید شمار افرادی که جانشان را بر اثر آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) از دست داده‌اند به ۴۱ نفر افزایش یافته است. آمار کشته‌ها لحظه به لحظه در حال افزایش است و طبق آخرین آمار به نقل از الجزیره ۵۸ نفر در این آتش‌سوزی کشته شدند.

انفجار در بیمارستان امام حسین عراق/آسیانیوز

به نقل از فارس مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق برای اطلاع از آخرین وضعیت بیمارستان، راهی شهر ناصریه مرکز استان ذی قار در جنوب عراق شد.

گفته می شود انفجار کپسول اکسیژن عامل اتش سوزی است برخی از جان‌باختگان از اعضای کادر درمان و نیروهای امنیتی هستند. در پی این حادثه مسئول اداره بهداشت استان ذی‌قار از سمتش استعفا کرد.

همچنین یک مسئول وزارت بهداشت در استان ذی‌قار عراق گفته آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) مهار شده و عملیات جستجو برای یافتن قربانیان حادثه ادامه دارد.

الجزیره نوشت اداره بهداشت ذی قار پس از آتش سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) وضعیت اضطراری اعلام کرد.

در چهارم اردیبهشت ماه گذشته نیز آتش سوزی در بیمارستان «ابن الخطیب» ویژه درمان بیماران کرونایی در بغداد به کشته شدن ۸۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد.

در چهارم اردیبهشت ماه گذشته نیز آتش سوزی در بیمارستان «ابن الخطیب» ویژه درمان بیماران کرونایی در بغداد به کشته شدن ۸۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد./


https://www.asianews.ir/u/33k
اخبار مرتبط
واشینگتن پست به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد جو بایدن در فرمانی گفته است به طوری‌که حتی اگر حمله‌های شبه‌نظامیان به مواضع آمریکا کشته و زخمی هم نداشته باشد، پاسخ آمریکا «کوبنده» خواهد بود؛ در حالی که پهپادهایی که در حمله‌های اخیر استفاده می‌شوند با جی‌پی‌اس برنامه‌ریزی می‌شوند و این امکان را دارند که از آسمان به سمت اهدافی که تحت مراقبت شدید قرار دارند، اصابت کنند.
پنتاگون اعلام کرد که ارتش ایالات متحده روز یکشنبه ۶ تیر با انجام حملاتی هوایی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه را هدف قرار داده است.
رهبران اردن و مصر روز یکشنبه ششم تیرماه به بغداد، پایتخت عراق، سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور گفت‌وگو کردند؛ در حالی که این نخستین سفر یک رئیس‌جمهوری مصری به عراق طی سه دهه گذشته است؛ در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شده است دیدار رهبران مصر و اردن از عراق به منظور خنثی کردن نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه صورت گرفته است.
عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رییس تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه مذاکرات وین موکول به انتخابات نیست، گفت: «فکر نمی‌کنم ظرف هفته جاری بتوانیم به جمع‌بندی نهایی در وین برسیم.»
با افزایش تنش میان دولت عراق و شبه‌نظامیان حشد شعبی، منابع نظامی عراق از استقرار تیپ یکم نیروهای ویژه ارتش این کشور برای تامین امنیت منطقه سبز بغداد خبر دادند؛ همچنانکه وزارت خارجه آمریکا نیز دو روز پیش در بیانیه‌ای از اقدامات مصطفی الکاظمی و تلاش دولت عراق برای پاسخگو کردن شبه‌نظامیان حمایت کرد.
پنتاگون قصد دارد اجازه بایدن را برای حمله به شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت ایران در عراق کسب کند.
کنسولگری ایران در شهر کربلا شامگاه اردیبهشت مورد حمله شماری از معترضان عراقی قرار گرفت که در جریان این حمله دیوار کنسولگری و اتاقک نگهبانی آن به آتش کشیده شد.
یک مقام آگاه سعودی درباره مذاکرات عربستان سعودی و ایران در بغداد گفت ریاض تاکید کرده شرط موفقیت گفت‌وگوها «تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران در یمن و سایر کشورهای منطقه، مخصوصا عراق است».
حمید حسینی، عضو هیات رییسه اتاق ایران و عراق، درباره خرید واکسن کرونا با بخشی از پول‌های مسدودشده تهران در بغداد، گفت: توافق شده که از محل مطالبات صادرات برق و گاز به عراق، واکسن استرازنکا و اسپوتنیک خریداری شود؛ این در حالی است که حتی با تلاش های رییس بانک مرکزی در اواخر سال گذشته، وضعیت پول های بلوکه شده ایران در عراق، کره جنوبی و کشورهای دیگر هنوز نامشخص است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید