صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۲
کد خبر: 5056
گزارشگر: 213
۱۴۵۶
۰
۰
۲
عدم تمایل به واکسن ایرانی

چرا مردم به واکسن داخلی اعتماد ندارند؟

چرا مردم به واکسن داخلی اعتماد ندارند؟
براساس یک نظرسنجی مردم راه‌حل اصلی مبارزه با کووید-۱۹ را تهیه واکسن دانسته‌اند؛ ولی بر این اساس از چند ماه گذشته تا کنون علاقه و اعتماد در میان اقشار گوناگون نسبت به واکسن ایرانی کمتشر شده است.

به گزارش آسیانیوز، براساس پژوهش‌های انجام شده در دفتر طرح‌های ملی پژوهشکده فرهنگ، هنر و ارتباطات، علاقه به زدن واکسن ایرانی از ۴۲ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

----------------------

بیشتر بخوانید:

با چه جراتی ادعای تولید واکسن داریم؟/شرکت فایزر انتقال واکسن با یخچال معمولی را تایید کرد

----------------------------------------------------

 

بیشتر بخوانید:

کارهایی که باید «بعد از تزریق واکسن کرونا» انجام دهیم

-----------------------------------------------------------------------
براساس این نظرسنجی و با فاصله زیاد مردم راه‌حل اصلی مبارزه با کووید-۱۹ را تهیه واکسن دانسته‌اند (۳۳ درصد واردات سریع و ۳۰ درصد تولید داخل را گفته‌اند) و این نشان‌دهنده درک مردم از تأثیر واکسن است. ۷۳ درصد ابراز تمایل به زدن واکسن کرده‌اند، ولی نکته مهم این است که علاقه به زدن واکسن ایرانی از ۴۲ درصد در بهمن ۱۳۹۹ به ۳۰ درصد در اردیبهشت ۱۴۰۰ رسیده است.

اعتماد نوشت مقابل مطلوب بودن واکسن خارجی از ۱۷ درصد به ۲۴ درصد افزایش یافته است. این نگرش به احتمال فراوان اکنون (تیر ۱۴۰۰) به سود واکسن خارجی بیشتر شده است. ۲۰ درصد مردم براساس قول مسوولان معتقد بودند که تا پایان خرداد بهره‌برداری از واکسن داخلی آغاز می‌شود که در عمل نشده است و این موجب بی‌اعتمادی بیشتر مردم می‌شود.

نکته مهم این است که مردم در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین عامل استمرار کرونا چیست طی ماه‌های گذشته تغییر عقیده جدی داده‌اند . در بهمن ۱۳۹۹، حدود ۴۶ درصد از پاسخگویان، کم‌توجهی مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی را عامل استمرار کرونا می‌دانستند.کارهایی که باید «بعد از تزریق واکسن کرونا» انجام دهیم

این رقم در اردیبهشت ماه امسال به ۳۶ درصد تنزل یافته. در عوض بی‌توجهی و آسان‌گیری مسوولان از ۲۵ درصد به ۴۸ درصد افزایش یافته که حکایت از ارزیابی منفی از مدیریت کرونا در فاصله کوتاه چند ماهه بهمن تا اردیبهشت است. این تغییر نگاه تحت تاثیر سیاست‌های نادرست واردات و تولید واکسن داخلی است./

https://www.asianews.ir/u/33o
اخبار مرتبط
سایت ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای افراد متولدین ۱۳۳۵ و قبل از آن (افراد ۶۵ سال به بالا) باز شده است.
تزریق سومین دوز واکسن، گامی کمکی برای تقویت ضریب ایمنی تلقی می‌شود و ادارات درمانی و دارویی آمریکا آن را ضروری نمی‌دانند و این دوز برای اغلب گروه‌ها مفید خواهد بود.
یک ویروس شناس گفت: بهبودیافتگان کرونا نیز به دلیل وجود آنتی بادی در بدن چهار ماه پس از بهبود می‌توانند تزریق واکسن کووید۱۹ را به تعویق اندازند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مطابق پیش بینی‌هایی که کرده ایم، فردا ۵.١ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور می‌شود؛ این در حالی است که هنوز مشخص نیست این واکسن ها را به کدام گروهها یا چه کسانی تزریق می کنند؟
رییس مرکز مدیریت شبکه بهداشت گفت: واکسن از خارج کشور تامین می‌شود و ما مجبوریم تا زمانی که نسبت به رسیدن واکسن به دستمان مطمئن نباشیم، اقدام نکنیم و احتمالا روز چهارشنبه ممکن است محموله‌ای با تعداد قابل توجه واکسن به کشور برسد که اگر وارد شود هفته بعد گروه سنی جدید یعنی ۶۵ تا ۶۹ سال را اعلام می‌کنیم.
علی دایی با انتقاد از ویدیوهای ساخته شده از او در ارتباط با ماجرای نشست خبری بازی با سپاهان و بازی با نام عباس بوعذار گفت: این مسائل در دنیا رایج است اما در دنیا کسی را مسخره نمی‌کنند و در دنیا طنز می‌گویند.
رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت درخصوص ادامه روند واکسیناسیون کرونا در گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال، گفت: برای افرادی که از طریق سامانه salamat.gov.ir اقدام به ثبت‌نام کردند و در نوبت اول تزریق واکسن هستند و همچنین برای افرادی که منتظر دریافت دز دوم واکسن هستند، پیامک ارسال می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید