صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۹
کد خبر: 5066
گزارشگر: 213
۱۱۱۸
۰
۰
۳
حاشیه ادعاهای مخالفت با برجام در حمایت از مردم

شطرنج‌باز مشهور جهان گفت به «اشتباه وحشتناک» برجام خاتمه دهید!

شطرنج‌باز مشهور جهان گفت به «اشتباه وحشتناک» برجام خاتمه دهید!
گری کاسپاروف، شطرنج‌باز مشهور جهان از ایالات متحده خواست که مذاکرات با تهران را متوقف کند و این گفت‌وگوها را اشتباهی وحشتناک توصیف کرد.

به گزارش آسیانیوز، گری کاسپاروف، شطرنج‌باز مشهور در جهان ادعا کرد که سختی‌های روزانه بسیاری را مردم ایران متحمل می‌شوند و از ایالات متحده خواست که مذاکرات با تهران را متوقف کند و این گفت‌وگوها را «یک اشتباه وحشتناک» توصیف کرد.

کاسپاروف که هم‌اکنون ریاست «بنیاد حقوق بشر» در نیویورک را بر عهده دارد، مدعی شد که با توجه به جنگ‌هایی که جمهوری اسلامی ایران مسبب آن بوده است، اهمیت دارد که به یاد بیاوریم هیچ کسی بیشتر از شهروندان رنج نمی‌کشند»

ایران و اعضای باقیمانده در برجام به علاوه آمریکا در ماه‌های گذشته شش دور مذاکره برای بازگشت تهران و واشینگتن به تعهدات خود در توافق اتمی تیرماه سال ۹۴ انجام دادند ولی این مذاکرات بدون نتیجه‌ بوده است و آمریکا گفته که تعیین زمان ادامه مذاکرات برجام برعهده تهران است.

هفته گذشته ایالات متحده و قدرت‌های اروپایی به ایران هشدار دادند که تازه‌ترین تلاش‌هایش در زمینه غنی‌سازی اورانیوم فلزی با خلوص ۲۰ درصد می‌تواند این مذاکرات را به خطر بیندازد.

کاسپاروف در شمار پرافتخارترین شطرنج‌بازان جهان است. او برای ۲۵۵ ماه مرد شماره یک شطرنج جهان بود و برای ۱۴ سال بالاترین امتیاز را در شطرنج داشت و در نهایت سال ۲۰۱۳ بود که جایگاه خود را به مگنوس کارلسن واگذار کرد.

او از زمان بازنشستگی در شطرنج،  در کمپین‌های حقوق بشر فعالیت می کند.

کاسپاروف رویکرد غرب در قبال ایران را تقبیج کرد و گفت: «جهان آزاد و دموکراسی‌های جهان که تصور می‌شود برای زندگی انسان ارزش قائل هستند، چگونه از مذاکره حرف می زنند؟»/


https://www.asianews.ir/u/340
اخبار مرتبط
بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ تلویزیون نظامی اسرائیل گفت: «اسرائیل در حال رویارو شدن با ایران است و آماده دفاع از خود است».
روزنامه کیهان امروز در سرمقاله امروزش از سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم خواسته که مرگ رسمی برجام را اعلام کند؛ این در این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا گفت که حل اختلاف‌های باقی مانده در مذاکرات وین برای احیای برجام به تصمیم رهبر جمهوری اسلامی بستگی دارد.
پنتاگون اعلام کرد که ارتش ایالات متحده روز یکشنبه ۶ تیر با انجام حملاتی هوایی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه را هدف قرار داده است.
پارلمان آلمان با تصویب قطعنامه‌ای ۱۸ ماده‌ای، مدعی شد موارد متعدد نقض حقوق بشر در ایران وجود دارد و از دولت آلمان خواست که در روابط با جمهوری اسلامی ایران موضوع حقوق بشر را به عنوان محور اصلی مورد توجه قرار بدهد.
توییتر فارسی دفتر نخست وزیری اسرائیل در رشته توییت‌هایی نوشت نفتالی بنت، نخست وزیر جدید اسرائیل در سخنانی در مراسم پایان دوره خلبانی نیروی هوایی اسرائیل مدعی شده است جمهوری اسلامی نظامی خشن و تندرو است و برای دستیابی به صلاح هسته ای به مردمش گرسنگی می دهد.
رئیس جمهور جدید ایران در نخستین نشست خبری اش در پاسخ به پرسش مربوط به نقش او در پرونده های سال ۶۷ گفت : اگر یک دادستان از حقوق مردم و امنیت جامعه دفاع می‌کند، او باید مورد تقدیر و تشویق قرار بگیرد. افتخارم این است که در کسوت دادستان هرجا که بودم دفاع از امنیت و آسایش کرده‌ام.
در مجمع دیپلماسی آنتالیا بر ضرورت این اصلاحات شناختی تأکید کردم: ۱. در دیپلماسی بحث اعتماد نیست، بلکه بحث احترام به منافع همتایان است، ۲. این ایالات متحده بود که زیر برجام زد و حالا هم بر عهده ایالات متحده است که باید آن را درست کند، ۳. خارجی‌ها دیر یا زود منطقه ما را ترک می‌کنند. باید خودمان آن را به دست بگیریم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید