صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۱
کد خبر: 5068
گزارشگر: 213
۷۳۱
۰
۰
۱۰
نظر بهداشت جهانی درباره داروهای خوراکی کووید 19

«درمان» کرونا با خوردن دارو؟!

«درمان» کرونا با خوردن دارو؟!
بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی نتایج یک مطالعه نشان می دهد تعدادی از بیماران تحت درمان با قرص های هیدروکسی کلروکین یا رمدسیویر دریافت کردند، در بیمارستان جان خود را از دست دادند.
به گزارش آسیانیوز، نتایج یک مطالعه بالینی نشان می دهد هیچ یک از داروهای «هیدروکسی کلروکین» و «رمدسیور» باعث بهبودی بیماران کرونایی ، نمی شود.

این مطالعه که توسط محققان «سازمان جهانی بهداشت» انجام شده است، نشان می دهد حدود 8 درصد از بیماران تحت درمان با هیدروکسی کلروکین و کمی بیش از هفت درصد بیمارانی که رمدسیویر دریافت کردند، در بیمارستان فوت کردند.

این محققان نوشتند: نتایج مطالعه ما هیچ اثر ضد ویروسی این داروها را در بیماران بستری در بیمارستان نشان نمی دهد./

مهر
https://www.asianews.ir/u/342
اخبار مرتبط
ژاپن قصد دارد در ماه جاری میلادی تعداد ۱۱ میلیون دوز از واکسن ضدکرونای آسترازنکا را در قالب برنامه کواکس به کشورهای ایران، بنگلادش، لائوس، نپال، سری‌لانکا و همچنین چند کشور جزیره‌ای در اقیانوس آرام اهدا کند.
براساس یک نظرسنجی مردم راه‌حل اصلی مبارزه با کووید-۱۹ را تهیه واکسن دانسته‌اند؛ ولی بر این اساس از چند ماه گذشته تا کنون علاقه و اعتماد در میان اقشار گوناگون نسبت به واکسن ایرانی کمتشر شده است.
سایت ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای افراد متولدین ۱۳۳۵ و قبل از آن (افراد ۶۵ سال به بالا) باز شده است.
تزریق سومین دوز واکسن، گامی کمکی برای تقویت ضریب ایمنی تلقی می‌شود و ادارات درمانی و دارویی آمریکا آن را ضروری نمی‌دانند و این دوز برای اغلب گروه‌ها مفید خواهد بود.
یک ویروس شناس گفت: بهبودیافتگان کرونا نیز به دلیل وجود آنتی بادی در بدن چهار ماه پس از بهبود می‌توانند تزریق واکسن کووید۱۹ را به تعویق اندازند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مطابق پیش بینی‌هایی که کرده ایم، فردا ۵.١ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور می‌شود؛ این در حالی است که هنوز مشخص نیست این واکسن ها را به کدام گروهها یا چه کسانی تزریق می کنند؟
رییس مرکز مدیریت شبکه بهداشت گفت: واکسن از خارج کشور تامین می‌شود و ما مجبوریم تا زمانی که نسبت به رسیدن واکسن به دستمان مطمئن نباشیم، اقدام نکنیم و احتمالا روز چهارشنبه ممکن است محموله‌ای با تعداد قابل توجه واکسن به کشور برسد که اگر وارد شود هفته بعد گروه سنی جدید یعنی ۶۵ تا ۶۹ سال را اعلام می‌کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید