صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۶
کد خبر: 5071
گزارشگر: 306
۷۰۸
۰
۰
۰
معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد اظهار کرد

۶۱ عنوان برنامه در بازه زمانی عید قربان تا عید مباهله در یزد برگزار خواهد شد

۶۱ عنوان برنامه در بازه زمانی عید قربان تا عید مباهله  در یزد برگزار خواهد شد
امساال ۶۱ عنوان برنامه براساس شرایط کرونا و مطابق با پروتکلهای بهداشتی جهت برگزاری در بازه زمانی عید قربان تا عید مباهله که از اعیاد مهم شیعیان قبل از ایام عزاداری ماه محرم است، تعریف شده که عمدتاًنیز در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد

« عباس ملازینلی » رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد امروز در نشست با خبرنگاران ضمن اعلام  برگزاری ۶۱ عنوان برنامه به مناسبت دهه امامت و ولایت در بازه زمانی عید قربان تا عید مباهله در شهر یزد به تشریح برنامه‌های ایام دهه امامت و ولایت و اعیاد پیش رو با شعار «علی ولایت، ره سبز سعادت» پر داخت و اظهار کرد:امساال ۶۱ عنوان برنامه براساس شرایط کرونا و مطابق با پروتکلهای بهداشتی جهت برگزاری در بازه زمانی عید قربان تا عید مباهله که از اعیاد مهم شیعیان قبل از ایام عزاداری ماه محرم است، تعریف شده که عمدتاًنیز در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی در مورد اهم برنامه‌های امسال گفت: سعی داریم برنامه‌های محله‌ای و مراسم‌های خانگی به ویژه در منزل سادات را در قالب پویشهای مختلف و گسترده از طریق فضای مجازی انعکاس دهیم.

رئیس ستاد مبشر غدیر شهرداری یزد اطعام مسلمانان را از سنتهای دیرینه در استان یزد خواند و گفت: در همین راستا پویش اطعام غدیر از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار و بر اطعام همگانی و عمومی در این پویش در قالب توزیع غذا در منازل یا در قالب برنامه‌های فرهنگی در مساجد و حسینیه ها تاکید داریم.

وی با اشاره به استقبال اقشار مختلف مردم از این پویش خودجوش مردمی در سال گذشته، گفت: این پویش با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای اطعام نیازمندان در راستای ترویج فرهنگ علوی اجرا می شود.

ملازینلی از فضاسازی شهری متناسب با اعیاد قربان و غدیر نیز خبر داد و گفت: سازمان در نظر دارد که براساس پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی در سطح محلات نیز در صورت امکان جشن‌هایی را به همین مناسبت برگزار کند.

وی با بیان این که برگزاری سرودهای خیابانی را نیز به صورت کارنوالی یا مستقر در مراکز پرجمعیت با همکاری خانه سرود و کانون مساجد در دستور کار داریم، یکی از مهمترین اقدامات ستاد مبشر غدیر در سال جاری را تولید محتواهای فرهنگی با مضوع غدیر به زبان‌ بین المللی انگلیسی ذکر کرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در ادامه نیز به برگزاری اولین جشنواره هنرهای تجسمی یزد به مناسبت سلروز جهانی شدن بافت تاریخی شهر یزد اشاره و تصریح کرد: این جشنواره استانی در رشته‌های عکاسی، نقاشی/نقاشی خط و طراحی پوستر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فراخوان منتشر شده این جشنواره، اظهار کرد: مدت زمان ارسال آثار از تاریخ ۱۸ تیرماه به مدت یک ماه(تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۰) خواهد بود.

ملازینلی با بیان این که بر گزیدگان در هر بخش ضمن دریافت تقدیرنامه از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، جوایز نقدی دریافت خواهند کرد، یادآور شد: آثار برتر این جشنواره در یک گالری به نمایش عموم درخواهد آمد.

« مجید جوادیان زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد به عنوان یکی ازمهمترین رویدادهای گردشگری در سالهای اخیر، گفت: در حالی شاهد پرداخته شدن به این موضوع در ابعاد گوناگون هستیم که کمتر به بعد هنری این بافت تاریخی که سراسر هنرهای تجسمی را به نمایش گذاشته طی این سالها بودیم و یکی از اهداف برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی یزد نیز اهتمام به این بخش از بافت جهانی یزد است.

وی قدم زدن در کوچه و پس کوچه های بافت تاریخی یزد را مشابه گام برداشت در یک گالری هنرهای تجسمی دانست و گفت: در حالی هنر در زندگی و شهرسازی گذشتگان ما جاری و ساری بوده که متاسفانه در شهرسازی مدرن به دلیل گسترش جمعیت ناگزیر فرصت بازتولید هنر از این بخش گرفته شد و بیشتر شاهد نوعی یکسان سازی در معماری جدید هستیم ولی با این حال احساس میشد که یزد را می‌توان به شهر هنرهای تجسمی کشور به جهانیان معرفی کرد.

جوادیان زاده بر لزوم معرفی رویدادهای فرهنگی و هنری شناسنامه دار استان تاکید کرد و از هنرمندان در بخشهای مختلف هنری خواست تا نسبت به اخذ و ثبت مدارج هنری خود اقدام کنند تا بتوان در زمینه معرفی رویدادهای شناسنامه دار این خطه اقدام مناسب‌تری کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پایان سخنانش از مشارکت یک گالری در برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: متاسفانه تاکنون این بخش مورد غفلت بوده و همین باعث شده کمتر مردم تماشای گالری را در برنامه‌های روزمره خود جای دهند ولی امیدواریم این اقدام فتح بابی برای توجه و معرفی بیشتر فعالیت گالری‌داران به جامعه باشد. 

۶۱ عنوان برنامه در بازه زمانی عید قربان تا عید مباهله  در یزد برگزار خواهد شد ،سید محمد جواد عرفان فر، عباس ملازینلی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد، مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد

https://www.asianews.ir/u/343
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید