صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۰
کد خبر: 5080
گزارشگر: 213
۸۱۷
۰
۰
۴
طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا

واکسیناسیون کرونا در افراد ۵۰ سال به بالا چگونه انجام می شود؟

واکسیناسیون کرونا در افراد ۵۰ سال به بالا چگونه انجام می شود؟
طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا برای افراد ۵۰ سال به بالا در استان البرز از صبح امروز آغاز شده است.

به گزارش آسیانیوز، در حالی که بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال از امروز در کل کشور آغاز شده است، افراد ۵۰ سال به بالا می‌توانند به صورت پایلوت در شهرستان نظرآباد استان البرز واکسن دریافت کنند.

به نقل از تجارت نیوز، پانته آعینی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نظرآباد گفت: طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا برای افراد ۵۰ سال به بالا در استان به صورت پایلوت از صبح امروز آغاز شد.

وی بیان کرد: طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا برای افراد ۵۰ سال به بالا در استان البرز به صورت پایلوت از صبح امروز به مدت دو روز دامه دارد.

عینی افزود: در این مرحله از واکسیناسیون نیاز به نوبت دهی قبلی یا دریافت پیامک نیست و همه افراد بالای ۵۰ سال برای دریافت واکسن کرونا می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ ظهر به مراکز روستایی احمدآباد، تنکمان، نجم آباد و از ساعت ۸ الی ۲۳ شب به مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهرستان نظرآباد واقع در شهرک سیدجمالدین خیابان نواب صفوی انتهای بلوار ولایت سالن ورزشی تختی مراجعه کنند (خبرگزاری صدا و سیما).

این در حالی است که سامانه salamat.gov.ir از امروز برای ثبت‌نام متولدین ۱۳۴۰ (افراد ۶۰ سال به بالا)، به منظور ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا، بازگشایی شده است.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون بهداشت وزارت بهداشت در این مورد با اشاره به اینکه با احتساب واکسن‌های وارداتی، هیچ مشکلی برای واکسیناسیون افراد ۶۰ سال با بالا وجود ندارد، گفت: با توجه به شروع واکسیناسیون گروه ۶۵ سال به بالا که خوشبختانه با نظم خوبی در حال انجام است، از هموطنان عزیز خواهشمندم در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند. چون واکسیناسیون‌ افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند تا ۲۵ تیر تمام می‌شود (همشهری).

در حالی که هنوز مشخص نیست دلیل اجرای طرح پایلوت واکسیناسیون ۵۰ ساله‌ها در نظرآباد استان البرز چیست./

https://www.asianews.ir/u/34c
اخبار مرتبط
مصرف مایعات مناسب و از جمله آبمیوه ها به میران کافی؛ نه تنها سبب عملکرد بهتر بدن در شرایط واکسیناسیون می شود، بلکه از افت فشار خون در افرادی که معمولا ترس از آمپول و یا واکسن دارند نیز جلوگیری می کند.
فکر همه چیز را می کردیم‌؛ الا اینکه روزی محتاج کشوری در همسایگی‌مان بشویم که وسعتش به اندازه یکی از استان های ما هم نیست!
ژاپن قصد دارد در ماه جاری میلادی تعداد ۱۱ میلیون دوز از واکسن ضدکرونای آسترازنکا را در قالب برنامه کواکس به کشورهای ایران، بنگلادش، لائوس، نپال، سری‌لانکا و همچنین چند کشور جزیره‌ای در اقیانوس آرام اهدا کند.
براساس یک نظرسنجی مردم راه‌حل اصلی مبارزه با کووید-۱۹ را تهیه واکسن دانسته‌اند؛ ولی بر این اساس از چند ماه گذشته تا کنون علاقه و اعتماد در میان اقشار گوناگون نسبت به واکسن ایرانی کمتشر شده است.
سایت ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا برای افراد متولدین ۱۳۳۵ و قبل از آن (افراد ۶۵ سال به بالا) باز شده است.
تزریق سومین دوز واکسن، گامی کمکی برای تقویت ضریب ایمنی تلقی می‌شود و ادارات درمانی و دارویی آمریکا آن را ضروری نمی‌دانند و این دوز برای اغلب گروه‌ها مفید خواهد بود.
یک ویروس شناس گفت: بهبودیافتگان کرونا نیز به دلیل وجود آنتی بادی در بدن چهار ماه پس از بهبود می‌توانند تزریق واکسن کووید۱۹ را به تعویق اندازند.
علی دایی با انتقاد از ویدیوهای ساخته شده از او در ارتباط با ماجرای نشست خبری بازی با سپاهان و بازی با نام عباس بوعذار گفت: این مسائل در دنیا رایج است اما در دنیا کسی را مسخره نمی‌کنند و در دنیا طنز می‌گویند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید