صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۸
کد خبر: 5100
گزارشگر: 213
۷۸۳
۰
۰
۴
کشته شدن دانش صدیقی در ادامه وحشیگری مسلحانه در افغانستان

آتش باران طالبان «مرگ خبرنگار رویترز» را رقم زد

آتش باران طالبان «مرگ خبرنگار رویترز» را رقم زد
یک فرمانده افغان به خبرگزاری رویترز گفته است که نیروهای ویژه افغان در حال جنگ برای بازپس‌گیری منطقه اسپین بُدَک بودند که دانش صدیقی و یک افسر ارشد افغانستان بر اثر آتش‌باران متقابل طالبان کشته شدند.

به گزارش آسیانیوز، دانش صدیقی، خبرنگار و عکاس رویترز، روز جمعه، ۲۵ تیر در جریان درگیری‌های بین نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان در مرز پاکستان کشته شد.

یک فرمانده افغان که به نام او اشاره نشده، به خبرگزاری رویترز گفته است که نیروهای ویژه افغان در حال جنگ برای بازپس‌گیری منطقه اسپین بُدَک بودند که دانش صدیقی و یک افسر ارشد افغانستان بر اثر آتش‌باران متقابل طالبان کشته شدند.

دانش صدیقی از سال ۲۰۱۰ همکاری خود را با رویترز آغاز کرد و اخبار مربوط به جنگ‌های افغانستان و عراق‌، بحران پناهندگان روهینگیا، اعتراضات هنگ کنگ و زلزله های نپال را پوشش می‌داد. اودر سال ۲۰۱۸ بابت ساخت مستندهایی با موضوع «بحران پناهندگان روهینگیا» جایزه پولیتزر را از آن خود کرد.

به گزارش رویترز، دانش صدیقی از اوایل این هفته به عنوان خبرنگار با نیروهای ویژه افغان مستقر در استان جنوبی قندهار همراهی و از درگیری‌های نیروهای افغان و طالبان گزارش تهیه می‌کرد.

به گزارش رویترز، آقای صدیقی، صبح روز جمعه پیش از آتش بار دوباره طالبان که منجر به مرگ او شد، به این خبرگزاری گفته بود که به دلیل اصابت ترکش از ناحیه بازو زخمی شده و تحت درمان قرار دارد و حال او رو به بهبودی است.

به گفته فرمانده افغان در زمان حمله دوباره طالبان در حال گفت‌وگو با مغازه‌داران منطقه بوده است.

رویترز اعلام کرده که تا پیش از بیانیه وزارت دفاع افغانستان نمی‌تواند به طور مستقل جزئیات درگیری‌های امروز که منجر به مرگ خبرنگار این خبرگزاری شده را تائید کند.

بنا بر گزارش‌ها، طالبان روز چهارشنبه، ۲۳ تیر منطقه مرزی اسپین بُدَک را که به عنوان دومین گذرگاه بزرگ مرزی میان افغانستان و پاکستان است و از اهداف مهم آن‌ها برای پیشروی سریع به سراسر کشور به شمار می‌رود، تصرف کردند.

رویترز به نقل از مقامات محلی گفته صدیقی پس از زخمی شدن بازویش در درگیری های طالبان،دوباره مشغول گزارش دادن شد و در حال صحبت با مغازه‌داران بوده که طالبان دوباره حمله می‌کنند./

https://www.asianews.ir/u/34q
اخبار مرتبط
همزمان با درخواست دولت افغانستان برای بازگرداندن سربازان پناه آورده به ایران، مشاور اشرف غنی جمهوری اسلامی ایران را به «اداره» طالبان با هدف مسلط شدن بر گمرک افغانستان متهم کرد.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: توافق نانوشته‌ای بین روسیه و آمریکا درباره آینده وجود دارد و در این میان حتی اگر برخی سیاسیون و محافل اقتدارگرا، حاکمیت گروه تروریستی طالبان را با نقشه راه خود همسوتر از دولت اشرف غنی بدانند، باید توجه کنند که اولا ذات گروه طالبان با تخاصم با ایران سرشته است و قطعا اعتماد به آنها یک خوش بینی خطرناک است.
گزارش‌ها از افغانستان حاکی است انفجار مرگبار در خودروی بمب گذاری شده حداقل ۲۱ نفر کشته و بیش از ۹۰ نفر زخمی شده‌اند، رییس شورای ولایتی لوگر، گفته است که شمار تلفات این رویداد رو به افزایش است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید