صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۱
کد خبر: 5105
گزارشگر: 213
۹۱۴
۰
۰
۲
بررسی مساله متناسب سازی و افزایش حقوق در کمیسیون

همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان امروز قطعی می شود؟

همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان امروز قطعی می شود؟
در جلسه ۲۷ تیرماه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بحث و بررسی پیرامون تصمیمات اتخاذ شده و اقدامات به عمل آمده دراجرای بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور انجام می‌پذیرد؛ این در حالی است که وزیر کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد به زودی حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلان همتراز خواهد شد.

در جلسه ۲۷ تیرماه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بحث و بررسی پیرامون تصمیمات اتخاذ شده و اقدامات به عمل آمده دراجرای بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور انجام می‌پذیرد؛ این در حالی است که وزیر کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد به زودی حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلان همتراز خواهد شد.

متناسب سازی و افزایش حقوق در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

 

لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان امروز قطعی می شود؟

 

به گزارش آسیانیوز، در جلسه ۲۷ تیرماه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بحث و بررسی پیرامون تصمیمات اتخاذ شده و اقدامات به عمل آمده دراجرای بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور انجام می‌پذیرد.

به گزارش ایلنا؛ در این جلسه موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان و موارد مندرج در جزء ۲ این بند، به ویژه نظام رتبه بندی معلمان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس بررسی طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندانها در دستور کار است.

در حالی که محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند روز گذشته درباره قطعیت لایحه همسان سازی گفت: با همت دولت و مجلس بعد از ۱۴ سال همسان سازی حقوق بازنشستگان در دو مرحله به اجرا درآمد و بخشی از مشکلات زندگی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رفع شد اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله است.

روند همسان سازی حقوق بازنشستگان که از پایان سال ۹۸ آغاز شده بود در اواخر سال ۹۹ با موافقت هایی که از سوی دولت صورت گرفت در دستور کار قرار گرفت و قرار بر این شد تا همسازی حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلان همتراز باشد.

بر اساس مصوبه هیات دولت صندوق های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح مکلف شدند علاوه بر امتیازات شغلی از محل منابع داخلی و سایر منابع حاصل از سرمایه گذاری های خود و همچنین منابعی که در بودجه پیش بینی شده نسبت به برقراری عدالت در نظام پرداخت و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش خود با ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلان همتراز از نیمه دوم سال اقدام کنند.

به گفته رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی میانگین دستمزد بازنشستگان در سال جاری بسته به سوابق کاری آنها در پی همسان سازی حقوق ها نزدیک به ۳ میلیون تومان افزایش یافته است.

دنیای اقتصاد نوشت با استقبال بازنشستگان از طرح همسان سازی حقوق ها و برای حفظ فاصله حداکثر ۱۰ درصدی بین حقوق بازنشستگان و شاغلان، دولت بر آن شد تا آن را با ارائه لایحه ای به مجلس به قانون تبدیل کند؛ بر این اساس سازمان برنامه و بودجه با تشکیل کارگروهی پیش نویس لایحه را آماده و چندی پیش به دولت ارائه کرد و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز لایحه مربوطه در دولت را به مجلس تقدیم کرد.

گفتنی است که در جریان متناسب سازی حقوق بازنشستگان متوسط حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری با افزایش ۱۲۰ درصدی به حدود ۷.۲ میلیون تومان و متوسط حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با رشد ۱۳۸ درصدی به پنج میلیون تومان رسیده است.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: به لطف الهی بعد از ۱۳ تا ۱۴ سال انتظار با همت دولت، مجلس و تلاش های سازمان تامین اجتماعی و همکاران ما در آن سازمان امر همسان سازی حقوق بازنشستگان در دو مرحله به اجرا در آمد که بخشی از مشکلات جامعه بازنشستگان عزیز سازمان تامین اجتماعی که قریب به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر هستند را تا حدودی رفع کرد هرچند که تا نقطه مطلوب فاصله است و باید قدم هایی در این زمینه برداریم./

https://www.asianews.ir/u/34v
اخبار مرتبط
محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با همت دولت و مجلس بعد از ۱۴ سال همسان سازی حقوق بازنشستگان در دو مرحله به اجرا درآمد.
اگر دولت و مجریان امر نخواهند تسلیم کاهش سرمایه‌گذاری در ازای رشد مصرف شوند، آن وقت ناگزیر خواهند بود که به کسری بودجه و تامین مالی تورمی آن تن دهند که اقتصاد را به شدت بی ثبات خواهد کرد.
متوسط پرداختی به مستمری بگیران ۲/۵ برابر شد و از هر ۲ ایرانی، یک نفر از خدمات «سازمان تأمین‌اجتماعی» برخوردار است.
دبیر اجرایی خانه کارگر گفت: ما اعتقاد به همسان‌سازی دقیق و منطقی حقوق بازنشستگان داریم و از نمایندگان‌مجلس هم می‌خواهیم کنار مجموعه‌های کارگری باشند و نگرانی بازنشستگان را افزایش ندهند.
مجلس بعد از ۲۷ تیرماه لایحه لایحه «دائمی شدن» همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را برای تصویب در صحن علنی آماده می کند.
ثبت‌نام وام قرض الحسنه مستمری‌ بگیران سازمان تامین اجتماعی از امروز شنبه، 12 تیر به صورت غیرحضوری آغاز می‌شود.
ارتباط حضوری کانون‌ها و بازنشستگان فعال در حوزه‌های انتخابیه و دفاتر نمایندگان جهت توجیه و جلب موافقت آنان برای رای مثبت به دو فوریت لایحه و ارجاع آن به کمیسیون اجتماعی جهت بررسی کلیات و مواد لایحه در دستور پیگیری است،
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید