صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۱
کد خبر: 5107
گزارشگر: 213
۴۵۸
۰
۰
۹
نظر رئیس دیوان عالی کشور درباره بخشش بابک زنجانی

بابک زنجانی با شروطی؛ عفو می‌شود

بابک زنجانی با شروطی؛ عفو می‌شود
احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور گفته است اگر بابک زنجانی همکاری کند و اموال را برگرداند، احتمال دارد «مورد عفو و تخفیف قرار گیرد».

به گزارش آسیانیوز ، احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور گفته است اگر بابک زنجانی همکاری کند و اموال را برگرداند، احتمال دارد «مورد عفو و تخفیف قرار گیرد».

او که شامگاه جمعه ۲۵ تیرماه در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، بدون اشاره به جزییات بدهی باقیمانده بابک زنجانی گفت حکم اعدام این متهم که تیرماه سال ۹۵ صادر شده، قطعی است ولی «مسائلی هست که باید مصالح کشور را در نظر بگیریم».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که آذرماه سال ۹۷، هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه گفته بود بابک زنجانی پس از بازگرداندن بدهی خود، اعدام خواهد شد. بر اساس حکم قوه قضاییه که تیرماه ۹۵ صادر شد، بابک زنجانی ۲ میلیارد یورو به وزارت نفت بدهکار است ولی مسئولان وزارت نفت می‌گویند او فقط یک پنجم بدهی خود را داده است.

بابک زنجانی در دی ماه سال ۹۲ با شکایت وزارت نفت بازداشت و به اخلال در نظام اقتصادی کشور، کلاه‌برداری گسترده از شرکت ملی نفت و پول‌شویی ۲ میلیارد یورویی متهم و حکم اعدام او تیرماه سال ۹۵ در دیوان عالی کشور تایید شد.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، پیش از این بارها از روند رسیدگی به پرونده شبکه مرتبط با بابک زنجانی و اینکه پرونده  بابک زنجانی برای دورانی از کنترل وزارت اطلاعات خارج شده است، انتقاد کرده بود.

تیرماه سال ۹۸ نیز گزارش‌هایی از دیدار چند نماینده مجلس با بابک زنجانی در زندان منتشر شد که به گفته رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی، «در راستای پیگیری مطالبات شرکت نفت» بوده است.

زنجانی پیش از این در واکنش‌ به اتهامات مطرح شده گفت که یک «بسیجی اقتصادی» است و فعالیت‌هایش در راستای دور زدن تحریم‌ها و کمک به کشور بوده است./

https://www.asianews.ir/u/34x
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید