صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۴
کد خبر: 5108
گزارشگر: 213
۸۶۳
۰
۰
۱۰
پلیس فتا ورزشکاران منتقد به وضعیت کشور را تهدید کرد

ورزشکاران نباید در «اینستاگرام» جامعه را به اعتراض تحریک کنند

ورزشکاران نباید در «اینستاگرام» جامعه را به اعتراض تحریک کنند
رییس پلیس فتای تهران، برخی ورزشکاران فعال در اینستاگرام را تهدید کرده است که اگر مطالبی منتشر کنند که «باعث تحریک جامعه و هواداران فوتبال» شود، با آنها برخورد می‌شود.
به گزارش آسیانیوز، داوود معظمی گودرزی، رییس پلیس فتای تهران، برخی ورزشکاران فعال در اینستاگرام را تهدید کرده است که اگر مطالبی منتشر کنند که «باعث تحریک جامعه و هواداران فوتبال» شود، با آنها برخورد می‌شود.

او  در گفت و گو با ایسنا به مصادیق مطالب مورد نظر پلیس فتا اشاره نکرده ولی گفته است برخی مطالبی که فوتبالیست‌ها و سایر ورزشکاران به عنوان «دیدگاه‌ها و مواضع شخصی» خود منتشر می‌کنند، « مغایر با اخلاق و قانون» و «حاوی توهین، تهمت و تخریب دیگران» است.

در سال‌های گذشته برخی از چهره‌های ورزشی در شبکه‌های اجتماعی بارها از شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی انتقاد کرده‌اند که انتقادات چهره‌هایی چون علی کریمی، بازیکن سابق تیم پرسپولیس و وریا غفوری، بازیکن تیم استقلال تهران، بازتاب‌های زیادی داشته است.

بهمن سال ۹۷ پس از آنکه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در یک مصاحبه تلویزیونی گفت «به دفاع از مردم فلسطین افتخار می‌کند» و «همه ما زیر فشار هستیم»، وریا غفوری در استوری اینستاگرامش خطاب به ظریف نوشت ««شما تحت فشار نیستید، در واقع مردم معمولی تحت فشار هستند»، که این جمله منجر به احضار او به حراست وزارت ورزش شد.

همان زمان رهبر انقلاب،  نیز در یک سخنرانی عمومی به انتقادات ورزشکاران از رویکردهای حکومت واکنش نشان داد و گفت: «برخی از کسانی که از امنیت کشور استفاده می‌کنند و کار و ورزش و… خود را انجام می‌دهند و بعد نمکدان می‌شکنند، بدانند امنیت از این راه به‌دست می‌آید»./

https://www.asianews.ir/u/352
اخبار مرتبط
علیرضا فغانی پس از بازگشت به لیگ برتر ایران درباره بازی استقلال و پرسپولیس گفت: این بازی همیشه حساس بوده، و تلاش می‌کنیم آن انرژی که برای همه بازی‌ها بکار می‌گیریم را در این مسابقه هم داشته باشیم.
تیم فوتبال ایتالیا در فینال یورو 2020 با یک گل بیشتر در ضربه های پنج گانه پنالتی، برای دومین بار مجددا قهرمان جام ملت های فوتبال اروپا شد و اجازه نداد که تیم فوتبال انگلستان در نخستین حضور خود در تاریخ فینال این رقابت ها، به نخستین قهرمانی اش نیز دست یابد؛ در حالی که تلویزیون ایران در لحظات تماشای این بازی همچنان موقعیت های کاریکاتوری و آزاردهنده را برای مخاطبان رقم زد.
خداداد عزیزی گفت: در ورزشی که سالیانه بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول در آن هزینه و جابه‌جا می‌شود قطعاً فساد بالایی هم در آن وجود دارد که متاسفانه درصد بالایی از آن، توسط همین اهالی فوتبال انجام می‌شود؛ در حالی که گروهی رانت می‌گیرند و عده‌ای رانت می‌دهند و عده‌ای برای رسیدن به مقاصد شان زیرمیزی می‌دهند.
درایام اخیر کلیپ های برخی از چهره های معروف پربازدید شد که از آن جمله تولد «اِبراهیم حامدی» با حضور «صدف بیوتی» و البته «ساسی مانکن»؛ آن هم درست در لحظاتی که مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری پخش می‌شد و تیم‌ملی فوتبال حساس‌ترین مسابقات را برگزار می‌کرد، مسابقات یورو برگزار می‌شد و البته والیبال هم در لیگ ملت‌ها چپ و راست مسابقه داشت.
تیم ملی فوتبال ایران در هفتمین بازی خود از دور مقدماتی جام جهانی، در دیداری یکسویه با نتیجه ۱۰-۰ از سد کامبوج گذشت؛ در حالی که در دیدار رفت دو تیم نیز با پیروزی ۱۴-۰ ایران به پایان رسیده بود.
از دور برگشت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در گروه C آسیا، تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه سه بر صفر از سد بحرین گذشت؛ در حالی که در تاریخ دیدارهای دو کشور، این نخستین بار است که ایران در زمین بحرین موفق به کسب پیروزی می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید