صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۶
کد خبر: 5111
گزارشگر: 306
۶۰۶
۰
۰
۰
امام جمعه یزد در مراسم رونمایی طرح طروات

سردار سلیمانی برنامه صلح جهانی داشت و برای رشد اسلام برای ظهور امام زمان (عج) تلاش کرد

سردار سلیمانی برنامه صلح جهانی داشت و برای رشد اسلام برای ظهور امام زمان (عج) تلاش کرد
یزد ، آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» امام جمعه یزد در مراسم رونمایی از طرح استانی «طراوت» ویژه کانون های مساجد استان یزد که در محل دفتر امام جمعه یزد برگزار شد بیان داشت : سردار سلیمانی برنامه صلح جهانی داشت و برای رشد اسلام برای ظهور امام زمان (عج) تلاش کرد

آیت الله ناصری گفت : ما برای جنگ سخت  به طور کامل دفاع کردیم و در دوران هشت سال دفاع مقدس شاهد این دفاع پیروزمندانه بودیم و امروز نیز  اگر در سوریه و عراق حرکت هایی انجام داده ایم برای دفاع از هجوم دشمن بوده است اما در ارتباط با مساله فرهنگ باید هجومی باشیم بدین معنا که فرهنگ اسلام و نظام اسلامی را باید به عنوان امر به معروف و نهی از منکر در مسیر حرکت باشیم و آفندی حرکت کنیم.

وی افزود: ما باید فرهنگمان را به دنیا اعلام کنیم زیرا فرهنگ اسلام و به خصوص تشیع، غنی ترین فرهنگ در عالم است.

امام جمعه یزد بیان کرد:  نامه امام علی (ع) به مالک اشتر سال های قبل بررسی شده و همه تشکل ها، مجامع بین المللی و دانشمندان این نامه را منشور بزرگ حکومتی دانسته اند و اگر واقعا به این عمل می شد، دنیا آباد می شد که این نشان از اصالت فرهنگ شیعه است.

آیت الله ناصری یزد اظهار کرد: ما باید برنامه ریزی داشته و به دنیا اعلام کنیم که فرهنگ خود را صادر می کنیم و مردم را بدون لشکر کشی بیدار می کنیم تا راهشان را پیدا کنند.

وی افزود: متاسفانه در این قصه متفاوت شده است و ما انفعالی عمل کنیم و فعال نبوده ایم.

امام جمعه یزد بیان کرد: ما در تربیت، ساختار، تربیت انسان ها و جوان ها کم کار کرده ایم و در ارتباط با فرهنگ خود نیز باید در فضاهای مجازی فعال می بودیم که متاسفانه محقق نشده است.

وی گفت: در رابطه با شناسایی انقلاب در دنیا کم کار کردیم و رایزن های فرهنگی بایستی فرهنگ کشور را به دنیا رسانده و حراست کنند ولی هیچ کدام از سفارتخانه های ما تلاش مورد نظر را نداشته اند و تلاش نکرده ایم تا انقلاب را به دنیا معرفی کنیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: کار بزرگی توسط سردار سلیمانی  با فرماندهی مقام معظم رهبری انجام شد که معرفی اسلام به جهان بود که متاسفانه ما کاری نکردیم و اگر امروز سردار سلیمانی در جهان کاری انجام داد و در جهان شناخته شده است به دلیل تلاش خودش بود و ما کاری برای او نکرده ایم.

وی گفت: سردار سلیمانی برنامه صلح جهانی داشت و برای رشد اسلام برای ظهور امام زمان (عج) تلاش کرد.

آیت الله ناصری یزد عنوان کرد: ما باید فرهنگ اسلامی و دینی خود را به جهانیان معرفی کنیم ولی الان حالت انفعالی داریم زیرا فضای مجازی به ما هجوم آورده و ما باید تلاش کنیم که شبهات را جواب دهیم.

امام جمعه یزد ادامه داد:طرح هایی مانند طرح طراوت در مساجد باید سال ها قبل انجام می شد تا مساجد خمود و خسته نبودند و جایگاهی برای جوانان و نوجوانان باشد و پر از نیروهای مختلف باشد.

وی گفت: ولی الان که کار شروع شده باید فعال عمل کنیم و آن را به خوبی دنبال کنیم تا بتوانیم مساجد را پرشور کنیم زیرا مساجد بهترین جایگاه برای فعال عمل کردن در جامعه هستند و بهترین مکان برای جمع کردن مردم است.

امام جمعه یزد ادامه داد: کانون های مساجد و متولیان فرهنگی باید حرکت کنند تا جوانان و نوجوانان را توجیه کرده و کادرسازی کنند تا بتوانند مبلغان و مبشران در جامعه باشند و فعال حرکت کنند.

وی افزود: ما باید به فرهنگ بی سروسامانی، بیکاری، بی هویتی غرب هجوم برده و مردم و بشریت را راهنمایی کنیم.

آیت الله ناصری یزد بیان کرد: امیدواریم با همکاری ائمه جماعات و تشکل های حاضر در مساجد بتوانیم فعالیت های مختلف را در مساجد دنبال کنیم و مساجد را فعال کنیم تا فرهنگ را از انفعالی خارج کنیم و فعال شویم.

وی گفت: اگر بتوانیم محله ها را ساماندهی کنیم و خانواده ها را به مساجد جذب کنیم می توانیم به خوبی در زمینه فرهنگ ناب گام برداریم.

حجت الاسلام «مظفر سالاری» مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد نیز در این مراسم گفت: طبق آیین نامه کانون مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد، هدف ما احیای نقش واقعی مساجد و زمینه سازی برای پیوند شبکه کانون های مساجد کشور با نهاد خانواده، مدارس و مراکز آموزشی اجتماعی و فرهنگی از طریق برنامه های مختلف و حمایت از استعدادهای برتر با کارآفرینی است.

وی با اشاره به اجرای طرح طراوت افزود: افتخار داریم که حرکت بسیار خوبی بین کانون های مساجد با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری آغاز شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: اخیرا ۱۰ فرهنگسرا برای ۱۰ مسجد در نظر گرفته شده که عموما مدیران کانون های مساجد متولی آن هستند.

سالاری ادامه داد: طرح طراوت از غدیر امسال تا غدیر آینده است که تعداد ۳۰ مسجد در ۶ منطقه از شهر یزد، حدود ۳۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می دهد.

وی گفت: مسجد محوری، خانواده بنیانی و مسجد پایه ای به عنوان گام های اساسی در این طرح است که در محورهای قرآن و عترت، تربیتی، کتابخوانی، مهارتی، اردویی، سرود، نمایش، رسانه و کارآفرینی اجرا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: مساجد مخاطب طرح ۳۰ مسجد هستند که به مدت یک سال با بهترین مربیان و برنامه های جذاب آمورشی مهارتی تفریحی هنری و اردویی و زیارتی در این مسیر گام بردارند.

«جمال الدین عزیزی» شهردار یزد هم در این مراسم گفت: در شهرداری یزد در حوزه مسائل فرهنگی با پیشنهادات و ابتکارات جدید سعی شده قالب هایی طراحی شود که ماموریت بخش های فرهنگی به صورت جذاب برای جذب مخاطب بیشتر صورت گیرد.

وی افزود: در شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد سعی داشتیم قالب های جدیدی را ارائه دهیم تا نیازهای فرهنگی را ارائه کنیم و مخاطبین را جذب کنیم.

عزیزی گفت: « هر حسینیه، یک فرهنگسرا» طرح خوبی بود که مورد استقبال قرار گرفت و برنامه های حسینیه با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی صورت گرفت که امیدواریم بتوانیم اجرای آن را نیز ادامه دهیم

با اشاره به برنامه های غدیرافزود : ستاد مبشر غدیر بیش از ۱۵۰ برنامه  ؛ برنامه ریزی شده  است که امیدواریم بتوانیم به خوبی آنها را پشتیبانی و اجرا کنیم .

عزیزی بیان کرد: با توجه به بحث کرونا ما سعی کردیم با طرح های دیگر روح را دوباره به مساجد برگردانیم.به گزارش آوای اقتصاد و به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه دراستان، عزیزی بیان داشت : طرح نماسازی مساجد در شهر، طرح طراوت به عنوان نمونه های دیگر در راستای حمایت از فعالیت های مسجد محوری است .

سید محمد جواد عرفانفر

سردار سلیمانی برنامه صلح جهانی داشت و برای رشد اسلام برای ظهور امام زمان (عج) تلاش کرد ، سید محمد جواد عرفانفر، آیت الله «محمدرضا ناصری یزدی» امام جمعه یزد

حجت الاسلام مظفر سالاری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد ، جمال الدین عزیزی شهردار یزد،   

روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد
https://www.asianews.ir/u/34y
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید