صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۴
کد خبر: 5124
گزارشگر: 213
۲۱۴۸
۳
۰
۱۷
رسانه های اصولگرا خواهان ممنوعیت سگ گردانی هستند

چرا سگ گردانی «خار چشم» شده است؟!

چرا سگ گردانی «خار چشم» شده است؟!
برخی رسانه های نزدیک به اصول گرا هجمه های بسیاری در مخالفت با سگ گردانی مطرح کرده اند؛ در حالی که دلیل این موضع گیری در شرایط فعلی کشور با بحران های اقتصادی و معیشتی نامشخص است.

به گزارش آسیانیوز، فعال حقوق حیوانات می‌گوید: «در حال حاضر دنیا به این سمت می‌رود که خرید و فروش سگ‌ها را ممنوع کند، من هم با این موضوع موافق هستم، زیرا که در این صورت پرورش سگ‌ها به قصد تجارت ممنوع خواهد شد و سگ‌های خارجی که گاهی قیمت آن‌ها به ۴۰ میلیون تومان می‌رسد نیز وارد کشور نمی‌شود.

برخی رسانه های نزدیک به اصول گرا هجمه های متعددی را درباره مسئله سگ گردانی مطرح کرده اند هنوز دلایل این موضوع و مخالفت ناگهانی با سگ گردانی یا نگهداری سگ معلوم نیست واینکه چرا این موضوع اکنون که بخش اعظمی از مردم کشور با مشکلات معیشتی، آب و تبعات کرونا در گیر هستند، باید مورد توجه قرار گیرد؟ چرا رسانه هایی که از بودجه عمومی ارتزاق می کنند؛ دغدغه اول و اولویت شان «سگ گردانی» و «نگهداری از سگ» شده است؟

همچنین روزنامه اصول گرای جوان ضمن اشاره به موضوع سگ گردانی نوشت: سگ‌ها آزادانه خرید و فروش می‌شوند و در بازار‌های مخصوص به خود و حتی شبکه‌های اجتماعی معامله می‌شوند. در چنین شرایطی مسئله ممنوعیت سگ‌گردانی آن‌ها مطرح می‌شود که عده‌ای نسبت به آن معترض هستند. سپهر سلیمی، فعال حقوق حیوانات نیز در این‌باره می‌گوید: «در حال حاضر قانونی برای ممنوعیت سگ‌گردانی وجود ندارد و خرید و فروش این سگ‌ها به راحتی و آزادانه انجام می‌شود، آن وقت چطور می‌توان از صاحبان سگ‌ها انتظار داشت که آن‌ها را به بیرون از خانه نیاورند؟»

او ادامه می‌دهد: «در پایتخت و کلانشهرها، بازار مخصوص خرید و فروش سگ داریم، شما هر سگ از هر نژادی که بخواهید را می‌توانید به راحتی آب خوردن، خریداری کنید. حتی سگ‌های وارداتی که ارز زیادی را از کشور خارج می‌کند نیز به راحتی معامله می‌شوند.»

این فعال حقوق حیوانات می‌گوید: «در حال حاضر دنیا به این سمت می‌رود که خرید و فروش سگ‌ها را ممنوع کند، من هم با این موضوع موافق هستم، زیرا که در این صورت پرورش سگ‌ها به قصد تجارت ممنوع خواهد شد و سگ‌های خارجی که گاهی قیمت آن‌ها به ۴۰ میلیون تومان می‌رسد نیز وارد کشور نمی‌شود. در این شرایط اگر کسی قصد نگهداری از سگی را داشت می‌تواند به پناهگاه حیوانات مراجعه کند و یکی از آن‌ها را به خانه ببرد! اما وقتی مسئولان، منشأ اصلی این مسئله را رها کرده‌اند، چطور می‌توانند درباره ممنوعیت سگ‌گردانی صحبت کنند؟»/

او به حقوق حیوانات و آسیب‌هایی که متوجه آن‌ها می‌شود نیز اشاره می‌کند و اظهار می‌دارد: «گاهی شاهد آن هستیم که سگ بزرگی را در آپارتمان ۴۰ متری نگهداری می‌کنند و توجهی به سلامت حیوان نمی‌کنند. یا دمای شهری که سگ را در آنجا نگه می‌دارند برای حیوان مناسب نیست، اما به این مسائل اهمیت نمی‌دهند و گاهی به دلیل پز دادن و به اصطلاح با کلاس نشان دادن خود، حیوان را آزار می‌دهند و هیچ‌کس هم نیست که از حقوق آن‌ها دفاع کند!»/

https://www.asianews.ir/u/353
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
لانا
۱۴۰۰/۱۲/۱۱
0
0
0

فعلا که سیاستاشون شده خار چشم تو

سحر
۱۴۰۱/۰۲/۱۷
0
0
0

جای سگ تو خونه و زندگی مردم نیست همنطور که جای بقیه حیوانات نیست. سگ یعنی مزاحمت عبور و مرور تو پیاده رو یعنی آلودگی صوتی یعنی میکروب و بیماری های انگلی

گلشن محمدی
۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
0
0

متاسفانه در این کشور همه ماهابرای مشکلات دنبال دیوار کوتاهی هستیم که تقصیر رو گردن اون بندازیم . اگر سگ نباید در محیط شهری باشد چرا این همه پت شاپ و کلینیک‌های بزرگ فعالیت می‌کنند مالیات میدهند.اگر اینها برای دام و طیور هست چرا در خارج شهرها راه اندازی نمیشن .این همه دانشجوی دامپزشکی چرا دارن وقتشان را هدر می‌دهند.چرا اجازه وارد شدن این همه حیوانات به داخل کشور را می‌دهند .چرا این همه غذاهای پت وارد و حتی در داخل کشور تولید میشه برای سگ ها و کربه های خانگی .توی دیوار هم اجازه آگهی جهت خرید و فروش این زبون بسته ها را دولت داده .پس چرا داریم شتر سواری را دولا دولا انجام میدیم . خوب همه اینها رو تعطیل کنید وممنوع .ببینیم کی میخواد حرف غیر منطقی بزنه .که سگ نجس و پر از میکروب هست . نباید تو محیط شهری باشد و حتی باعث جدایی خانوداه ها میشه.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید