صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۹
کد خبر: 5129
گزارشگر: 213
۵۶۳
۰
۰
۶
فاجعه طغیان رودخانه ها در اروپا

تلفات مرگبار سیل و مفقودی هزاران نفر در آلمان و بلژیک

تلفات مرگبار سیل و مفقودی هزاران نفر در آلمان و بلژیک
شمار تلفات سیل‌های ویرانگر در غرب آلمان و بلژیک تا روز شنبه به ۱۷۰ کشته افزایش یافت.
به گزارش آسیانیوز، جاری شدن سیل در مناطقی در غرب آلمان خسارات سنگینی به منازل مسکونی وارد کرده است. شمار تلفات سیل‌های ویرانگر در غرب آلمان و بلژیک تا روز شنبه به ۱۷۰ کشته افزایش یافت.

به دنبال بارندگی بی‌سابقه در غرب اروپا و طغیان رودخانه‌ها، تعداد زیادی از جاده‌ها از بین رفته و خانه‌های بسیاری ویران شده‌ا‌ند به همین خاطر تلاش‌ها برای کمک به سیل زدگان با مشکل مواجه شده است.

رویترز می‌گوید٬ دست کم ۱۴۳ نفر تاکنون در آلمان بر اثر این سیل ویرانگر جان خود را از دست داده‌اند و این بالاترین رقم تلفات بر اثر سوانح طبیعی طی حدود نیم قرن اخیر در آلمان است. پلیس آلمان هم می‌گوید٬ حدود ۹۰ نفر در منطقه اهرویلر واقع در جنوب کلن کشته‌شده‌اند.

طبق این گزارش٬ صدها نفر مفقود شده‌اند یا این که از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهوری آلمان روز شنبه از شهر «ارفتشتات» در ایالت نوردراین وستفالن دیدار کرد که در آن دست کم ۴۵ نفر بر اثر سیل کشته شده‌اند.

در همین حال نسبت به وضعیت سد اشتایناباکتال در غربی آلمان ابراز نگرانی شده است. تا روز شنبه در حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر در نزدیکی این سد از منطقه تخلیه شدند.

بر اثر بارش باران بی‌سابقه در غرب اروپا و سرریز کردن رودخانه‌ها، تعداد زیادی خانه ویران شده و ساکنان نواحی که در مسیر سیل هستند تخلیه شده‌اند.

شدت سیلاب در اطراف رودخانه‌های غرب آلمان بیش از سایر نقاط اروپای غربی بوده است.

در سیلاب شدید سال ۲۰۰۲ در شرق آلمان ۲۱ نفر جان خود را از دست دادند. تلفات کلی آن سیلاب که سراسر اروپای مرکزی را دربرگرفت بیش از صد نفر بود./

https://www.asianews.ir/u/357
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید