صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان گذار و مدیر مسئول
ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان گذار و مدیر مسئول: ایرج جمشیدی،    سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۷
کد خبر: 5139
گزارشگر: 300
۱۰۵
۰
۰
۰
امیرحسین علیزاده از مدیران خودرویی کشور؛

مشکلات ما به التفاوت ارزی یکی دیگر از دلایل دپو قطعات می تواند باشد

آسیانیوز/ امیرحسین علیزاده: با توجه به اینکه قیمت خودرو غیر از مسایل گمرکی و دپو افزایش نهاده های تولیدی شامل فولاد .پلیمر و سایر نهاده ها قطعا در قیمت تمام شده محصول بی تاثیر نخواهد بود.

آسیانیوز/ امیرحسین علیزاده: با توجه به اینکه قیمت خودرو غیر از مسایل گمرکی و دپو افزایش نهاده های تولیدی شامل فولاد .پلیمر و سایر نهاده ها قطعا در قیمت تمام شده محصول بی تاثیر نخواهد بود.

 

هر علتی که باعث کاهش تیراژ تولید گردد قطعا روی بازار تاثیر خواهد گذاشت البته این افزایش قیمت تا حد زیادی درگیر واسطه گری و سیستم دلال بازی است و از متاسفانه خودرو از حالت مصرفی به حالت سرمایه ایی در آمده است .در تمام دنیا خودرو جزو کالاهای مصرفی است نه سرمایه ایی .در این حالت افزایش کیفیتی نیز در خودروها اتفاق نخواهد افتاد چون فقط خرید و فروش جهت سود انجام می شود نه مصرف

بالا نگه داشتن تیراژ تولید و اتخاذ تصمیماتی که خودرو از حالت سرمایه ایی به مصرفی تبدیل شود .دولت می تواند با سوبسید نهاده های تولید خودرو می تواند قیمت تمام شده را مدیریت نماید

غیر از خودرو سازها بحث خدمات پس از فروش نیز در خودروها تحت تاثیر قرار گرفت به طور متوسط هر مصرف کننده 4 درصد قیمت خودرو را درسال صرف قطعات یدکی می کند .پس با این وضعیت بحث واسطه گری و قطعات قلابی رشد کرد.

درحال حاضر خودرو سازان ایران با دو چالش بزرگ تعهدات موق و محصولات ناقص دست و پنجه نرم می کنند و برای رفع آنها نیازمند رشد تولید هستند .اولین مانع مشکلات ارزی مانع خروج قطعات و مواد اولیه از گمرک است.

اگر چه صنعت خودرو ایران در تحریم قرار دارد و تامین قطعات و تامین قطعات و مواد اولیه از خارج به سختی انجام می گیرد به این علت به ساخت داخل شدن و شرکتهای دانش بنیان رو آوردند و با سیاست‌های دولت موانع گمرکی کالای د پو با تصمیمات هیات اقتصادی در رفع موانع تولید در حال انجام است و از طرفی نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام تولید و پشتیبانی ها و مانع زدایب ها خود نیز سیاست‌های رو به جلو خودروسازان در راستای افزایش تولید را تعیین می کند.

آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید