صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۱
کد خبر: 5146
گزارشگر: 213
۸۴۲
۰
۰
۵
یادداشت/دکتر مهدی کریمی تفرشی

«مقبولیت» کالای ایرانی؛ در صورت رقابت با خارجی

«مقبولیت» کالای ایرانی؛ در صورت رقابت با خارجی
لوازم‌التحریر یک حوزه استراتژیک و جدی است که بر زندگی و شکل گیری شخصیت کودکانمان تاثیر دارد و بدیهی است مردم زمانی به سمت مصرف کالاهای ایرانی از جمله لوازم التحریر و نوشت افزار ایرانی خواهند رفت که این کالاها تمام شاخص های قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی را داشته باشد.

حمایت از تولیدات داخلی موجب رونق بازار، رقابت سازنده، فعال شدن هر چه بیشتر چرخ صنعت، خودکفایی هر چه بیشتر کشور، ایجاد انگیزش سازنده در تولیدکنندگان و صنعتگران در ارائه کالا و خدمات بهتر، بهبود وضعیت اشتغال و کارآفرینی برای خیل عظیمی از جوانان و نیروهای تحصیلکرده کشورمان و در نهایت حمایت از کارگر ایرانی و بالطبع بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خواهد شد.

لوازم‌التحریر یک حوزه استراتژیک و جدی است که بر زندگی و شکل گیری شخصیت کودکانمان تاثیر دارد. در حقیقت نوشت‌افزارها، کاربردی‌ترین کالایی هستند که در اختیار یک دانش‌آموز قرار می‌گیرند و در طول سالها تحصیل شخصیت و هویت کودک با آن شکل می گیرد.

تجربه نشان داده لوازم التحریری که با برخی شخصیت های غیر ایرانی تولید می‌شود شخصیت کودک را به سمت خشونت و گاها مسائل غیراخلاقی سوق می‌دهد

کشور ما فرهنگی کهن و غنی دارد و بزرگترین شخصیت های تاریخی و حماسی برگرفته از فرهنگ و تمدن ایرانی است و نسل های جدید و آینده سازان فردای این سرزمین باید این شخصیت ها را بخوبی بشناسند و الگوی اخلاقی خود قرار دهند.

تولید نوشت افزار و لوازم التحریر ایرانی یک حرکت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که همه دستگاهها باید از آن حمایت کنند. البته نباید فراموش کرد که ارتقاء کیفیت کالاها و محصولات داخلی از مهمترین ضروریات در ایجاد جایگاه مناسب برای محصولات ایرانی در بازارهای داخلی و جهانی و نیز در اذهان مصرف کنندگان و در واقع احترام به اعتماد و انتخاب آنهاست..

ایده پردازان و تولیدکنندگان کشورمان باید ابتدا بر خلق شخصیت های نیمیشن ایرانی جذاب برای کودکان کار کنند تا ارتباط نزدیک بین کودک با این شخصیت ها شکل گیرد و در مرحله بعد طراحی این شخصیت ها در لوازم تحریر ایرانی در دستور کار قرار گیرد و برای تحقق این هدف قطعا حمایت دولت و مسئولین از تولیدکنندگان داخلی و حمایت و عزم جدی رسانه ها در تشویق و ترغیب مردم در مصرف این کالاهای ایرانی و نیز فر هنگ سازی این موضوع ضرورت دارد.

بدیهی است مردم زمانی به سمت مصرف کالاهای ایرانی خواهند رفت که این کالاها تمام شاخص های قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی را از لحاظ کیفیت و قیمت داشته باشند و تولیدکنندگان باید این اصل مهم را در نظر داشته باشند. اکثر تولید کنندگانی که وارد این عرصه می شوند، از جوانان تحصیلکرده و پر از ایده و خلاقیت فرهنگی هستند.

باید فعالان عرصه تولید نوشت افزار ایرانی را توانمند کنیم و با تبلیغات مناسب ذائقه جامعه را به استفاده از محصولات داخلی ترغیب نماییم. همچنین تسهیلات مناسب برای تولیدکنندگان این عرصه و بوِزه صنایع کوچک در نظر گرفته شود و این به حمایت دولت و دستگاههای مربوطه و نیز صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیاز دارد./

مهدی کریمی تفرشی
https://www.asianews.ir/u/35n
اخبار مرتبط
دانشگاه کار آفرین یکی از مطالبات اصلی مردم و خدمات گیرندگان در جامعه است، در سال‌های اخیر دانشگاه‌های کشاورزی و فنی و حرفه‌ای تا حدودی گام‌های در این زمینه برداشته‌اند؛ اما با واقعیت‌ها و نیازمندی‌های واقعی جامعه فاصله دارند.
تشکیل بنگاه های دولتی تامین کننده و توسعه گر همانند تجربه ای که در چین عملیاتی شد می تواند بخش مهمی از دغدغه بنگاههای تولیدی در جهت تامین مواد اولیه با قیمت مناسب را برطرف و نیز فروش محصولات را تسهیل کند.
حضور موفق در تجارت جهانی به تجارت الکترونیکی و نظام توزیع الکترونیکی فراگیر نیازمند است و در این راستا باید نظام واسطه‌گری را از جریان توزیع حذف کنیم.
گسترش اشتغال و کاهش معضل بیکاری با توسعه تولید و چرخاندن پر قدرت چرخ های صنعت تحقق خواهد یافت؛ اما در این میان دغدغه اصلی کارآفرینان، صنعتگران و تولیدکنندگان وجود موانع، چالش ها و مشکلاتی است که بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد.
با افزایش شتابان نرخ ارز و بی ارزش شدن پول ملی اتفاق مهمی که رخ داد فراهم شدن بستری عظیم برای فساد و سوء استفاده سودجویان و اخلالگران بازار بود؛ جذابیتی که صادرات در شرایط فعلی و کسب درآمد ارزی برای صادرکنندگان ایجاد کرد منجر به این شد که بسیاری از تولیدکنندگان تولیدات و مواد اولیه و محصولات را به داخل تزریق نکنند.
واردات یک نوع کالا با دو نرخ ارز موجب ایجاد بی‌نظمی در بازار خواهد شد و نیازمند طراحی سازوکارهای خاصی است که فعلاً در کشور وجود ندارد و اقتصاد ایران در مسائل ارزی باید بر اساس یک بازار آزاد کنترل شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید