صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۶
کد خبر: 5160
گزارشگر: 213
۹۱۸
۰
۰
۵
دلیل «حذف» لباس رسمی کاروان ایران در المپیک چه بود؟

کاربران و شهروندان لباس المپیک را «زشت» قلمداد می کردند

کاربران و شهروندان لباس المپیک را «زشت» قلمداد می کردند
لباس رسمی کاروان ایران در المپیک پس از موج انتقادها حذف شد؛ این لباس از نظر بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، لباس‌ کاروان ایران در المپیک معمولی و از نظر بسیاری دیگر، زشت قلمداد و گاهی محکوم شده بود.

به گزارش آسیانیوز ، دو روز پس از رونمایی لباس رسمی کاروان جمهوری اسلامی ایران در المپیک توکیو، کیکاوس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک از حذف این لباس و استفاده از «ست ورزشی» در مراسم افتتاحیه المپیک خبر داد.

سعیدی روز دوشنبه گفت این تصمیم «در راستای احترام به افکار عمومی» گرفته شده است.

شامگاه شنبه از لباس‌های رسمی و ورزشی اعضای کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک رونمایی شد، اما بلافاصله پس از آن، موج انتقادات مردم، اهالی رسانه و ورزش و همچنین کاربران فضای مجازی علیه طراحی این لباس آغاز شد.

خبرگزاری مهر نوشت برای طراحی این لباس «دو سال» وقت صرف شد و حتی پای وزارت ارشاد و کارگروه مد و لباس این وزارتخانه نیز به میان آمد.


از نظر بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی، لباس‌ کاروان ایران در المپیک معمولی و از نظر بسیاری دیگر، زشت قلمداد شد. این کاربران همچنین هزینه شدن «پول هنگفت» برای طراحی این لباس را محکوم کردند.

مسوولان در ایران برای ورزشکاران مرد ایرانی حاضر در المپیک کت و شلوار ساده سورمه‌ای و برای ورزشکاران زن مانتو و مقنعه فیروزه‌ای با شلوار سفید انتخاب کرده بودند. این لباس‌ها علاوه بر طراحی نامناسب، فاقد پارچه باکیفیت بود.

شیرین افلاطونی، طراح پارچه و لباس و مدرس دانشگاه، به ایسنا گفت که لباس آقایان «طرح و تیپ اداری» داشت و «هیچ نشانه خاصی حتی یک پرچم کوچک ایران» هم در آن استفاده نشد و «بنابراین می‌توانیم بگوییم برای لباس آقایان اصلا طراحی صورت نگرفت»./

https://www.asianews.ir/u/35x
اخبار مرتبط
سهراب مرادی موفق به کسب امتیازات لازم برای کسب سهمیه المپیک نشد و از آن بازماند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد گروهی از ورزشکاران و فعالان حقوق بشر از کمیته بین‌المللی المپیک خواستند تا برنامه‌های المپیک ایران را تحریم کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید