صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۰۱:۴۹
کد خبر: 5164
گزارشگر: 213
۶۹۹
۰
۰
۲
وضعیت مشمولان روش مستقیم در مصوبه شورای عالی بورس

آخرین خبر از «سهام عدالتی ها» و واریز سود

آخرین خبر از «سهام عدالتی ها» و واریز سود
مطابق با مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، تمامی مشمولان سهام عدالت در روش مستقیم از تمامی حقوق و مزایای سهامداری برخوردار شدند.

به گزارش آسیانیوز، درحالی در فصل برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه شرکت های بورسی به سر می بریم که امکان حضور مشمولان سهام عدالت که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، در مجامع ۳۶ شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت فراهم شده است.

مطابق با مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، تمامی مشمولان سهام عدالت در روش مستقیم از تمامی حقوق و مزایای سهامداری (شامل امکان حضور در مجمع، رأی دهی و .. برخوردار شدند. بنابراین این افراد می‌توانند در مجامع عمومی ۳۶ شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت شخصاً حضور یافته و از طریق اعمال رأی خود در تصمیم گیری های این شرکت ها مشارکت کنند.

ایسنا نوشت به گفته محسن انصاری مهیاری، مدیر نظارت بر ناشران، شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت - باید اطلاعات سهامداران عدالت به روش مستقیم و سایر سهامداران خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه دریافت کرده و در سامانه سهام خود جهت برگزاری مجامع عمومی اعمال کنند.

بر اساس این گزارش، حدود ۱۹ میلیون از ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت در فرایند آزادسازی این سهام، روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده و به طور مستقیم سهام دار ۳۶ شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت شدند. بنابراین می توانند در مجامع عمومی عادی سالیانه شرکت های مذکور مشارکت کنند.

لازم به ذکر است که شرکت های بورسی، سالانه مجمعی را برای اتخاذ تصمیماتی در رابطه با میزان تقسیم سود برگزار می کنند که به نتیجه حاصل از آن سود مجمع گفته می شود. سودی که شامل حال سرمایه گذارانی می شود که تا روز مجمع مالک سهام آن شرکت باشند./

https://www.asianews.ir/u/364
اخبار مرتبط
در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان رسید.
براساس اعلام بانک مرکزی همه اشخاص حقیقی از جمله دارندگان سهام عدالت که تاکنون هیچ میزان از سهام خود را نفروخته‌اند و همه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت می‌کنند، می‌توانند تا سقف هفت میلیون تومان کارت رفاهی دریافت کنند.
آن دسته از مشمولان اعم از روش مستقیم و غیرمستقیم که به دلیل اشکالات موجود در حساب بانکی آنها امکان واریز سود سهام عدالت برایشان فراهم نشده بود باید با ارائه‌ اطلاعات صحیح نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.
براساس تصمیم مدیران بازار سرمایه مرحله دوم سود سهام عدالت واریز می شود، اما پی گیری‌ها نشان می‌دهد که این واریزی مانند مرحله اول نیست و مبلغ آن تغییر کرده است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در مورد وضعیت پرداخت سود سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت تا چند روز آینده پرداخت می‌شود؛ با این توضیح که بخش کوچکی از این سود به دلیل اینکه شرکت‌های سرمایه‌پذیر افزایش سرمایه داشتند و به نفع مشمولان سهام عدالت بود تا در افزایش سرمایه شرکت کنند.
مسئول کارت‌های اعتباری سهام عدالت گفت: سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند و سهام دار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی هستند پس از قابل معامله شدن نمادهای مذکور می‌توانند در بانک منتخب خود درخواست خود مبنی بر دریافت کارت اعتباری و تسهیلاتی به پشتوانه سهام عدالت را ثبت کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید