صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۰۲:۱۸
کد خبر: 5165
گزارشگر: 213
۷۷۲
۰
۰
۳
شغل هایی که در یک هفته تعطیلی تهران می توانند فعالیت کنند

«جزییات» و لیست مشاغل «مجاز به فعالیت» در تهران و کرج

«جزییات» و لیست مشاغل «مجاز به فعالیت» در تهران و کرج
بر اساس مصوبه قرارگاه کرونا صرفا فعالیت ۹ گروه صنفی به شرح ذیل طی مدت شش روز تعطیلی اضطراری از تاریخ سه شنبه ۲۹ تیرماه تا پایان روز یکشنبه ۳ مرداد در استان های تهران و البرز مجاز به فعالیت هستند.

به گزارش آسیانیوز، اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از فردا تا روز یکشنبه فقط ۹ گروه صنفی ضروری مجاز به فعالیت هستند.

مشاغلی که از فردا در تهران و البرز مجاز به فعالیت هستند

  با گسترش موج پنجم شیوع کرونا و افزایش آمار مبتلایان در استان‌های تهران و البرز، تمامی دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و گروه های پر خطر اصناف و مشاغل استان‌های تهران و البرز از سه شنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده تعطیل شدند.

پیرو اطلاعیه روز جاری (۲۸ تیرماه) که به صورت آنی از سوی وزارت کشور و در راستای مصوبه ستادملی کرونا ابلاغ شد، در راستای کنترل و مدیریت پیک پنجم کرونا به ویژه برای دو استان تهران و البرز، وزارت بهداشت درخواست تعطیلی کامل برای کلیه دستگاه‌های اجرایی، اصناف، بانک‌ها را ارائه، که مورد موافقت ریاست جمهوری قرار گرفت، بر اساس مصوبه قرارگاه کرونا صرفا فعالیت ۹ گروه صنفی به شرح ذیل طی مدت شش روز تعطیلی اضطراری از تاریخ سه شنبه ۲۹ تیرماه تا پایان روزیکشنبه ۳ مرداد در استان های تهران و البرز مجاز به فعالیت هستند.

۱- نانواییها

۲- سوپرمارکت و بقالی

۳- فروش محصولات لبنی

۴- فروش محصولات پروتئینی( صرفا فروشندگان مرغ، گوشت و ماهی)

۵- فروشگاه های زنجیره ای (صرفا بخش سوپرمارکتی،اقلام خوراکی،آشامیدنی وپروتئینی و بهداشتی)

۶- فروشندگان ملزومات پزشکی و دامپزشکی

۷- آژانس های تاکسی تلفنی

۸- فروشندگان میوه و تربار

۹- مراکز طبخ غذا ، رستوران و فست فود ها (صرفا بیرون بر)


البته امروز اتاق اصناف ایران اطلاعیه‌ دیگری هم منتشر کرده بود که بر اساس آن فعالیت کلیه مشاغل صنفی با رعایت پروتکل بهداشتی به جز هفت گروه شغل صنفی شامل رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، به صورت پذیرایی در فضای بسته (ولی بصورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند)؛ تالارهای پذیرائی؛ سالن های سینما و تئاتر؛ پاساژها و بازارهای سربسته، به استثناء پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن‌آلات، کامپیوتر به جز پوشاک، کیف، کفش و موبایل؛ استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدن سازی؛ شهربازی و باغ وحش‌ها؛ نمایشگاه های عمومی و تخصصی، در تمامی شهرهای سراسر کشور در وضعیت قرمز کرونایی مجاز است.

اما در اطلاعیه جدید تصریح شده که این موضوع در تعطیلی دو هفته‌ای تهران و البرز صادق نیست. بنابراین طی شش روز آینده در تمام شهرهای قرمز به جز تهران و البرز همه گروه‌های شغلی به جز هفت گروه یاد شده مجاز به فعالیت هستند. اما در تهران و البرز فقط ۹ گروه شغلی ضروری اجازه فعالیت دارند.

گفتنی است که وضعیت فعالیت مشاغل تهران و البرز، از روز دوشنبه، ۴ مرداد به بعد هنوز مشخص نیست./

https://www.asianews.ir/u/365
اخبار مرتبط
بیمارانی که علائمی شبیه به سرماخوردگی دارند، به احتمال بسیار زیاد به کرونای دلتا مبتلا شده‌اند که به گفته محققان با گونه‌های قبلی متفاوت‌ و مسری تر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بندرعباس گفت: گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ با توجه به وضعیت قرمز کرونا از فردا تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.
رییس بخش عفونی بیمارستان کودکان گفت: کودکان بیشتر ممکن است به ویروس کرونای دلتا مبتلا شوند و به تبع آن در زنجیره انتقال هم قرار گرفته و به راحتی می‌توانند بیماری را به دیگران هم منتقل کنند. ب
طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا برای افراد ۵۰ سال به بالا در استان البرز از صبح امروز آغاز شده است.
مصرف مایعات مناسب و از جمله آبمیوه ها به میران کافی؛ نه تنها سبب عملکرد بهتر بدن در شرایط واکسیناسیون می شود، بلکه از افت فشار خون در افرادی که معمولا ترس از آمپول و یا واکسن دارند نیز جلوگیری می کند.
براساس یک نظرسنجی مردم راه‌حل اصلی مبارزه با کووید-۱۹ را تهیه واکسن دانسته‌اند؛ ولی بر این اساس از چند ماه گذشته تا کنون علاقه و اعتماد در میان اقشار گوناگون نسبت به واکسن ایرانی کمتشر شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید