صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
کد خبر: 5169
گزارشگر: 213
۵۹۹
۰
۰
۵
اظهارات یک کارشناس مسکن درباره ارزان شدن ملک

مالیات بر خانه های خالی قیمت مسکن را کاهش می دهد؟!

مالیات بر خانه های خالی قیمت مسکن را کاهش می دهد؟!
یک کارشناس بازار مسکن گفت: مالیات بر خانه های خالی سیاست خوبی است و اگر جدی اجرا شود می تواند عرضه را زیاد کند و قیمت را پایین بیاورد.

به گزارش آسیانیوز، یک کارشناس بازار مسکن گفت: مالیات بر خانه های خالی سیاست خوبی است و اگر جدی اجرا شود می تواند عرضه را زیاد کند و قیمت را پایین بیاورد.

حباب قیمت‌ها خواهد شکست

کارشناس بازار مسکن، در رابطه با تاثیرات گرانی مصالح بر قیمت و عرضه مسکن گفت: گرانی‌ها تاثیری روی عرضه ندارد و فقط قیمت ساخت را بالا می برد و از آنطرف وقتی که قیمت ساخت بالا می رود هزینه تمام شده مسکن هم افزایش پیدا می کند و مقداری تقاضاها غیر موثر می شوند اما بزودی رفع می شود و مشکل مصنوعی است و اینگونه نیست که علت واقعی، داشته باشد.

پروین‌پور در رابطه با مالیات بر خانه های خالی و تاثیرات آن بر قیمت مسکن اظهار کرد: مالیات بر خانه های خالی سیاست خوبی است و اگر جدی اجرا شود می تواند عرضه را زیاد کند و قیمت را پایین بیاورد و خیلی موثر است اما تا الان در بازار جدیتی از سوی سیاست گذارها در این ناحیه دیده نشده و به همین دلیل، بازار واکنشی نشان نداده است.

او ادامه داد: اگر این جدیت را بازار احساس کند قطعا هم روی عرضه مسکن چه بصورت اجاره و چه فروش اثر می گذارد و قیمت را پایین می آورد چون قیمت ها همه حباب است، یعنی تعادل واقعی بین عرضه و تقاضا نیست و احتکار و سوداگری مسکن زیاد است و حباب قیمتی در بخش مسکن ایجاد می شود.

این کارشناس بازار مسکن در پایان گفت: اگر دولت از باب مالیاتی دخالت و بتواند سوداگری را مهار کند شاید قیمت مقدار زیادی پایین بیاید./

انتخاب
https://www.asianews.ir/u/368
اخبار مرتبط
گران شدن مصالح ساختمانی و افزایش قیمت بی رویه و غافلگیر کننده ملک در سال های اخیر، این روزها به مساله اصلی بازار مسکن تبدیل شده است. در این باره با سروناز شریفی، طراح و مهندس ساختمان صحبت کردیم و او از رکودی که بازار مسکن ایران در پیش رو دارد، سخن گفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرده است: وام ۲۵۰ میلیون تومان مسکن ملی شامل تمام متقاضیان حتی آنهایی که قبلا قرارداد منعقد کرده‌اند هم می‌شود و متقاضیانی که با وام ۱۰۰ میلیون تومانی قرارداد بستند می‌توانند از وام ۲۵۰ میلیون تومانی استفاده کنند.
براساس آخرین اعلام شرایط دریافت وام اجاره مسکن، مبلغ وام اجاره مسکن در تهران تا سقف ۷۰ میلیون تومان و افرادی که در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند تا سقف ۴۰ میلیون تومان و در سایر شهرها تا سقف ۲۵ میلیون تومان است.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن کشور با تأکید بر لزوم توجه بازسازی آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی و مسکن محرومین در کشور گفت: در بازسازی مناطق آسیب‌دیده ناشی از بلایای طبیعی، سرعت عمل دولت در پرداخت منابع اعتباری مورد نیاز ، مطلوب و مؤثر بوده است.
یکی از وعده‌های معیشتی ابراهیم رییسی اعطای کارت اعتباری معیشت خانوار است که در این طرح پنج دهک اول جامعه به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه اول شامل سه دهک اول جامعه هستند که به صورت ماهانه ۲۰۰ هزار تومان و گروه دوم دهک‌های چهار و پنج هستند که ماهانه ۱۵۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر دریافت می‌کنند.
طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تسهیلات ودیعه مسکن امسال همانند سال گذشته بوده و هیچ تغییری نکرده است و نرخ سود این وام ۱۳ درصد و مدت بازپرداخت آن برای تهرانی‌ها ۵ ساله و برای سایر شهر‌ها ۳ ساله است.
بازار مسکن در چند سال گذشته رشد قیمتی بسیار زیادی را ثبت کرده است و در تهران قیمت خانه‌ها به شدت افزایش یافته است؛ درحالی که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل بالا بودن قیمت‌ مسکن در تهران مجبور به انتخاب شهرهای حاشیه‌ای تهران برای زندگی می‌شوند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: ارزیابی ها از کف بازار مسکن نشان می دهد که بازار اجاره، خرید و فروش در بهار با کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی رو به رو می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید