صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۹
کد خبر: 517
گزارشگر: 1
۵۴۰
۰
۰
۰

در سال ۱۳۹۸، چگونه مسیر برند شدن را هموار کنیم؟

منصور کیارش سال ۱۳۹۷، یکی از پرچالش ترین سالها در دهه اخیر بود که باعث شد بسیاری از کسب و کارها، افت فروش و گاهاً تجربه تلخ ورشکستگی را تجربه کنند. در این یادداشت، برنامه ساخت و یا استحکام یک برند را به صورت گام به گام ارزیابی می کنیم تا در سال آینده، شاهد عملکرد بهتر برندهای ایرانی و کاهش میزان ورشکستگی و تعدیل نیرو باشیم.

) طرح اولیه شما چیست؟
مفهوم طرح اولیه به معنی مشخص کردن تجارت خود در قالب های قابل شناسایی مانند افسانه ها، فرهنگ قومی و داستان ها می باشد. در طی سالها، بعضی از برندهای تجاری معروف از این راهکار استفاده کرده اند تا مردم بتوانند برندهای آنها را به یاد بیاورند.

۲) صادقانه عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید.
شما نیاز خواهید داشت تا از ارزش برند و تجارت خود که شامل صداقت و اعتبار شماست، مطمئن شوید. این کار باعث می شود تا نقاط ضعف خود را پیدا کنید.

۳) نوسازی لوگوی برند
لوگوی تجاری شما نماینده شرکت شما در بازاریابی می باشد. بسیاری از بازاریاب ها معتقدند که لوگو برای ساخته شدن یک برند بسیار مهم است. اگر طراحی لوگوی شما یک طراحی غیر جدی و عادی باشد، همه تلاشش های شما بی ثمر خواهد بود.

۴) رسانه های اجتماعی خود را ارزیابی کنید
وجود رسانه های اجتماعی برای تجارت به خصوص تجارت های کوچک بسیار مهم است. رسانه های اجتماعی مانند Facebook، Twitter و Instagram پتانسیل های زیادی در اختیار مشتریان قرار می دهند.

۵) ساختن ویدئوهای برند
به یاد داشته باشید که افراد بیشتر به دیدن ویدئو تمایل دارند تا خواندن متن ها. بنابراین سعی کنید تا از ویدئوهای هدفمند برای ترغیب کردن خریدارن استفاده کنید چرا که این کار به افزایش فروش و شناخته شدن برند و تجارت شما کمک خواهد کرد.

۶) به پکیج های خود توجه کنید
اگر شما محصولات را به صورت بسته بندی شده به فروش برسانید این کار می تواند جذاب و خاطره انگیز باشد. اولین توجه مشتریان شما به طراحی پکیج ها است که آنها را برای خرید وسوسه می کند.

۷) تجارت خود را بازسازی کنید
به محصولات خود توجه کنید و ببینید آیا طراحی آنها عالی هست یا نه. شما باید مطمئن شوید که طراحی تجاری شما برجسته تر از سایر رقبای شما می باشد.

۸) ایجاد وبلاگ برای تجارت خود
یکی از بهترین ایده ها برای تجارت شما ایجاد وبلاگ است. وبلاگ شما را در تجارت و صنعت برجسته می کند. همچنین بار مثبت در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) نیز می تواند درآمدزایی جانبی داشته باشد.

۹) تبلیغات خود را تکرار کنید
اگر تبلیغات به خوبی انجام نشود راهکارهای تجاری شما به طور کارآمد کار نخواهند کرد. پس مسیرهای پر درآمد را بیابید و آن را بهینه سازی و تکرار کنید.

۱۰) تجارت خود را با بازاریابی از طریق ایمیل گسترش دهید.

بازاریابی از طریق ایمیل را، از راهکارهای تجاری خود حذف نکنید. این راهکار بازاریابی، تا ۴۰ برابر بازگشت سرمایه خواهد داشت و از این منظر در رتبه اول سوددهی قرار دارد.

۱۱) سایت را از تبلیغات خود پر کنید

اگر مدل کسب و کار شما با ارائه تبلیغ تداخلی ندارد، تبلیغات در سایت را فراموش نکنید. این تبلیغات در سایزهای مختلف وجود دارند که می تواند طیف توان پرداخت را گسترش دهد.

https://www.asianews.ir/u/1j8
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید