صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۶
کد خبر: 5171
گزارشگر: 213
۶۲۴
۰
۰
۳
اظهارات مقام ستاد کرونا درباره منع تردد در روز عرفه

مراسم آیینی عرفه ممنوع و پارک ها تعطیل است

مراسم آیینی عرفه ممنوع و پارک ها تعطیل است
رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: قطعا برگزاری هر گونه تجمع در روز عرفه مورد تایید نیست و برخلاف مقررات مربوط به مقابله با ویروس منحوس کرونا است. تمامی مراسم‌های آیینی در تهران تعطیل است.
به گزارش آسیانیوز، روز گذشته بنابر پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت ریاست جمهوری تمامی ادارات استان‌های تهران و البرز به مدت ۶ روز و از روز سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ تا یکشنبه ۳ مرداد ماه تعطیل شدند. بنابر این مصوبه تردد از این استان‌ها ممنوع شده و در صورت رعایت نکردن علاوه بر جریمه، خودروها نیز از مسیرها بازگردانده می‌شوند.

همچنین موضوع استمرار ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و نارنجی براساس طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها ادامه داشته و براساس وضعیت شهرها اطلاع رسانی خواهد شد، اما در ساعات اولیه امروز برخی اخبار مبنی بر برگزاری دعای پر فیض عرفه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فضای باز عنوان شد.

همشهری نوشت  رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفته است: قطعا برگزاری هر گونه تجمع در روز عرفه مورد تایید نیست و برخلاف مقررات مربوط به مقابله با ویروس منحوس کرونا است. تمامی مراسم‌های آیینی در تهران تعطیل است و همچنین تجمعات فرهنگی و غیرفرهنگی نیز برگزار نخواهند شد.

زالی ادامه داد: پارک‌ها و بوستان‌ها نیز با هماهنگی شهرداری بسته خواهند شد، چراکه شرایط کرونایی تهران آنقدر شدید شده که دولت تصمیم به تعطیلی ۶ روزه گرفته است، در غیر این صورت با همان شرایط قرمز کرونایی و محدودیت‌هایش مشکل‌مان حل و فصل می‌شد./ 
https://www.asianews.ir/u/36a
اخبار مرتبط
بر اساس مصوبه قرارگاه کرونا صرفا فعالیت ۹ گروه صنفی به شرح ذیل طی مدت شش روز تعطیلی اضطراری از تاریخ سه شنبه ۲۹ تیرماه تا پایان روز یکشنبه ۳ مرداد در استان های تهران و البرز مجاز به فعالیت هستند.
بیمارانی که علائمی شبیه به سرماخوردگی دارند، به احتمال بسیار زیاد به کرونای دلتا مبتلا شده‌اند که به گفته محققان با گونه‌های قبلی متفاوت‌ و مسری تر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بندرعباس گفت: گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ با توجه به وضعیت قرمز کرونا از فردا تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.
رییس بخش عفونی بیمارستان کودکان گفت: کودکان بیشتر ممکن است به ویروس کرونای دلتا مبتلا شوند و به تبع آن در زنجیره انتقال هم قرار گرفته و به راحتی می‌توانند بیماری را به دیگران هم منتقل کنند. ب
طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا برای افراد ۵۰ سال به بالا در استان البرز از صبح امروز آغاز شده است.
مصرف مایعات مناسب و از جمله آبمیوه ها به میران کافی؛ نه تنها سبب عملکرد بهتر بدن در شرایط واکسیناسیون می شود، بلکه از افت فشار خون در افرادی که معمولا ترس از آمپول و یا واکسن دارند نیز جلوگیری می کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید