صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۵
کد خبر: 5176
گزارشگر: 306
۵۵۳
۰
۰
۰
رئیس پلیس فتا استان یزد خبر داد

دستگیری عامل نشر اکاذیب

دستگیری عامل نشر اکاذیب
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه یکی از سازمان‌های خدماتی که منجر به خدشه دار شدن عملکرد آن سازمان در افکار عمومی شده بود، خبر داد.
 
به گزارش آسیا نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مرتضی ابوطالبی" در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت مرجوعه قضایی از نماینده حقوقی یکی از ارگان‌های خدماتی مبنی بر نشرکلیپ جعلی و کذب علیه این مجموعه در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان مربوطه قرار گرفت.
این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: با توجه به اینکه انتشار اخبار کذب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی براساس قانون مجازات اسلامی تخلف بوده و برابر قانون با شخص خاطی برخورد می شود؛ پرونده با هماهنگی مقام قضایی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان پلیس تحقیقات خود را آغاز کردند.
رئیس پلیس فتا یزد گفت: متهم که یکی از کارکنان همان مجموعه بود، شناسایی و به پلیس فتا احضار شد در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه ارتکاب جرم شد اما در مواجهه با ادله دیجیتال و مستندات محکم ارائه شده توسط کارشناسان پلیس فتا به اتهامات وارده اقرار کرد.
ابوطالبی در پایان بیان کرد: گاهی اوقات در شبکه‌های اجتماعی شاهد به اشتراگ‌گذاری مطالبی خلاف واقع هستیم که به واسطه عدم ‌آگاهی شهروندان نسبت به صحت اخبار در فضای مجازی باز نشرمی‌شود، لذا شهروندان ضمن عدم توجه به اخبار و مطالب کذب و شایعات منتشر شده در فضای مجازی از باز نشر اینگونه اخبار که منجر به تخریب و اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی می‌شود خودداری نموده و در مواجهه با موارد مشکوک مخل نظم اجتماعی آن‌را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir به پلیس فتا اعلام نمایند.

سید محمد جواد عرفانفر

دستگیری عامل نشر اکاذیب ،  سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد ، سید محمد جواد عرفانفر

 

 

پایگاه خبری پلیس
https://www.asianews.ir/u/36d
اخبار مرتبط
یزد ، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر گفت: در راستای صیانت از اموال عمومی و بیت المال، از 688 هزار متر مربع از اراضی موات در اشکذر رفع تصرف شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید