صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۸
کد خبر: 5184
گزارشگر: 213
۱۲۹۷
۰
۰
۱۲
ادامه تظاهرات در شهرهاستان های مختلف کشور

کشته شدن دو شهروند معترض و یک مامور نیروی انتظامی در ششمین شب تظاهرات جنوب ایران

کشته شدن دو شهروند معترض و یک مامور نیروی انتظامی در ششمین شب تظاهرات جنوب ایران
ششمین شب اعتراضات شهرهای خوزستان به بی‌آبی، سه‌شنبه شب مردم شهرهای اهواز، ایذه، سوسنگرد، شوشتر، خرمشهر، آبادان، بهبهان، رامشیر، ویس، دارخوین، ماهشهر، و مناطقی از دزفول با کشته شدن دو جوان معترض و ماموز نیروی انتظامی همراه بود.

به گزارش آسیانیوز، در ششمین شب اعتراضات شهرهای خوزستان به بی‌آبی، سه‌شنبه شب مردم شهرهای اهواز، ایذه، سوسنگرد، شوشتر، خرمشهر، آبادان، بهبهان، رامشیر، ویس، دارخوین، ماهشهر، و مناطقی از دزفول تظاهرات کردند و با کشته شدن دست‌کم دو معترض در ایذه شمار کشته‌شدگان اعتراضات به بی‌آبی در خوزستان به پنج نفر رسید.

در جریان اعتراضات سه‌شنبه شب ایذه دست‌کم دو جوان معترض به نام‌های هادی بهمنی و محمد عبداللهی در اثر شلیک نیروهای امنیتی کشته شدند. منابع محلی در ایذه گفتند که شماری از مردم معترض که در جریان اعتراضات سه‌شنبه شب در این شهر مجروح شده‌اند، و بیمارستان های ایذه وضع آشفته ای دارد.

علاوه بر دست‌کم دو کشته در ایذه، محمد کروشات یک جوان اهل کوی علوی اهواز نیز که در جریان اعتراضات دوشنبه شب در اثر اصابت گلوله مجروح شده بود، روز سه‌شنبه بیست و نهم تیر، در بیمارستان جان خود را از دست داد.

پیشتر نیز مصطفی نعیماوی در جریان اعتراضات شادگان و قاسم خضیری در اعتراضات محله کانتکس اهواز در این اعتراضات جان باخته بودند.

به این ترتیب تاکنون دست‌کم پنج نفر از جوانان معترض در شادگان، اهواز و ایذه در جریان شش شب اعتراض به بی‌آبی کشته شده‌اند.

ششمین شب اعتراضات به بی‌آبی
در ششمین شب اعتراضات مردم خوزستان به بی‌آبی، سه‌شنبه شب مردم در لشکرآباد و کوی علوی، حی الثوره، اهواز به خیابان آمده و تظاهرات کردند.

به گفته منابع محلی، به خانه‌های مردم نیز گاز اشک‌آور شلیک شده است. مردم سوسنگرد نیز سه‌شنبه شب در ششمین شب اعتراضات به بی‌آبی در خیابان‌های این شهر تظاهرات کردند.

مردم شهرهای خرمشهر و آبادان نیز در ششمین شب اعتراضات به بی‌آبی، تظاهرات کردند. مردم رامشیر نیز سه‌شنبه شب نیز بار دیگر در همراهی با اعتراضات دیگر شهرهای خوزستان به تظاهرات خیابانی پرداختند.

از سوی دیگر، مردم بهبهان، نیز در ششمین شب اعتراضات شهرهای خوزستان به بی‌آبی، ضمن تظاهرات خیابانی به نشان اعتراض پل مارون را بستند.

در شهر دارخوین، شهرستان شادگان، نیز جمعی از مردم این شهر سه‌شنبه شب به خیابان آمدند و ضمن حمایت از اعتراضات دیگر شهرها به بی‌آبی با شعارهایی چون «نه به کوچ اجباری» تظاهرات کردند.

شهر دزفول در شمال خوزستان نیز سه‌شنبه شب شاهد اعتراضات پراکنده مردم در چند محله و استقرار نیروهای انتظامی و امنیتی بوده است.

جمعی از مردم بندر استراتژیک ماهشهر و شهرک‌های آن نیز در جریان اعتراضات سه‌شنبه شب تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

از سوی دیگر، فریدون بندری، سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر، سه‌شبه شب از کشته شدن یک مامور یگان امداد نیروی انتظامی در شهرک طالقانی ماهشهر در جریان دیگری با معترضان خبر داد.

سرپرست فرمانداری ماهشهر گفت که «این مامور یگان امداد» طی درگیری با «اغتشاشگران در شهرک طالقانی» ماهشهر کشته شده و یک مامور دیگر نیز مجروح شده است.
/

https://www.asianews.ir/u/36l
اخبار مرتبط
در حالی که اعتراضات مردم خوزستان به بحران بی‌آبی ادامه دار شده است، امروز ویدئوهایی از ایستگاه مترو صادقیه تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد شهروندانِ منتظر مترو نسبت به موضوعاتی اعتراض کرده اند.
محمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد، دو رئیس جمهور پیشین، روز دوشنبه ۲۸ تیر به اعتراضات کنونی در استان خوزستان واکنش نشان دادند و از برخورد نیروهای امنیتی با معترضان انتقاد کردند.
کانون مدافعان حقوق بشر روز یکشنبه ۲۷ تیرماه در نامه‌ای به میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل مدعی خشونت در برخورد با معترضان خوزستان شد.
قاسم خضیری، ۱۷ ساله، مصطفی نعیماوی، ۳۰ ساله و علی مزرعه، سه جوان اهل جنوب ایران در جریان اعتراض‌های خوزستان کشته شدند.
شهروندان تعدادی از شهرهای استان خوزستان شامگاه گذشته در اعتراض به بی‌آبی تظاهرات کردند و برخی از جاده را بستند
اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۳ فروردین اعلام کرد که شش فرمانده ارشد نظامی، دو مقام امنیتی و سه زندان ایران را به اتهام نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.
پس از یک هفته هشدار در مورد وضعیت اضطراری استان خوزستان، وزیر کشور ایران گفت که به منظور کنترل شیوع کرونا در این استان، مرزهای ایران با عراق بسته و تردد به خوزستان ممنوع می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید