صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۹
کد خبر: 5219
گزارشگر: 2
۶۲۱
۰
۰
۳
خرید و فروش ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز دیجیتال، انقلاب صنعت پولی

خرید و فروش ارز دیجیتال، انقلاب صنعت پولی
ظهور اینترنت به ایجاد پدیده جدیدی به نام پول دیجیتالی انجامید. دارایی‌هایی که مفاهیم رایج مربوط به پول را تغییر دادند، اما پول از چه زمانی به دنیای انسان‌ها وارد شد؟

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ پس از گذار از دوران پارینه‌سنگی و همزمان با شکل‌گیری تمدن‌ها، تحولاتی در سبک زندگی انسان نخستین به وجود آمد و مبادله کالا به کالا جای خود را در زندگی مردم باز کرد. گفته می‌شود چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح، پول به دنیای انسان‌ها وارد شد.
پول پدید‌ه‌ای اجتماعی است که از زمان ظهور تاکنون تحولات زیادی را پشت سر گذاشته است. پژوهشگران حوزه مالی معتقدند انسان از نخستین روزهایی که به مبادله کالا اندیشید، در جستجوی راهی برای ساده‌سازی دادوستدهای خود بود. همان‌طور که یووال نوح هراری، تاریخ‌شناس و نویسنده کتاب انسان خردمند می‌گوید: «ساخت و ایجاد یک واحد پول، نیاز و واقعیتی ذهنی است که در ذهن و تصورات افراد ریشه دارد.»
با نگاه به تاریخ تحول پول، متوجه می‌شویم که انسان همواره خواستار روشی برای غیرمتمرکزسازی دادوستدهای خود بوده است. این موضوع در ابتدا به افسانه‌ها شباهت داشت، چرا که بیشتر سیستم‌های مالی دنیا روندی متمرکز داشتند. با این همه، ارزهای دیجیتال آینده‌نگری را به انسان‌ها آموختند و مسیر تازه‌ای را برای آدمیان باز کردند.
برای آن که بتوانیم این موضوع را به راحتی بشناسیم، بهتر است با انواع پول آشنا شویم و تاریخچه مختصری از رمزارز را مرور کنیم.


پول چیست؟


بنا به یک تعریف کلی، پول همان وسیله‌ای است که مردم از طریق آن به داد و ستد مشغول هستند. گئورگ زیمل، جامعه‌شناس آلمانی معتقد است تصاحب پول، احساس امنیت و آرامش را به وجود می‌آورد و ما را متقاعد می‌کند که همه ارزش‌ها به آن ختم می‌شوند. در نتیجه، می‌توان گفت که این احساس امنیت و اعتقاد،‌ از نظر روانشناختی محض باعث می‌شود که همه اشیا در یک سطح قرار گیرند.
اگرچه پول بنا به یک قاعده کلی وسیله مبادله است،‌ اما به عنوان واحد شمارش و ذخیره ارزش نیز شناخته می‌شود.
گفتیم یکی از وظایف پول، واحد شمارش بودن است. ارزش هر کالا یا خدماتی را می‌توان برحسب واحدهای پولی اندازه‌گیری و بیان کرد. زمانی که پول به عنوان واحد شمارش عمل می‌کند، ارزش کالاها براساس این وسیله مبادله سنجیده می‌شود که با قیمت کالا شناخته می‌شود. فرایند مبادله کالاها،‌قابل ردیابی و مقایسه با یکدیگر هستند. از طریق واحدهای پولی، مبادله آسان می‌شود و فرقی هم ندارد کالای مورد نظر شما چه چیزی باشد.
پول سبب ساده‌سازی شمارش کالاها و قدرت خرید آن‌ها می‌شود. کالاهای مختلف با پول می‌توانند به زبان مشترکی بیان شوند، زبانی که جمع‌پذیری کالاها را نشان می‌دهد. نکته قابل توجه درباره پول آن است که درست برعکس دیگر واحدها عمل می‌کند. به طور مثال،‌ پول واحد سنجش ارزش کالاهاست و با افزایش قیمت‌ها، قدرت خرید آن کاهش می‌یابد.
در حقیقت، پول می‌تواند منجر به هرج و مرج، انقلاب‌های اقتصادی و روابط مالی بین کشورها شود. درست است که پول در حال حاضر سازنده قدرت خرید افراد است و به انسان کمک می‌کند وسایل مورد نیاز خود را برای زندگی خریداری کند،‌ اما می‌تواند به پشتوانه‌ای برای آینده تبدیل شود.
با این حال، ارز فیات یا همان پول رایج، ارزش خود را به مرور زمان از دست می‌دهد. با ظهور ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری در این پول توجه بسیاری از مردم دنیا را به خود جلب کرد.
مردم سراسر جهان برای آن‌که بتوانند ارزش سرمایه‌های خود را نگهداری کنند،‌ به سرمایه‌گذاری رمزارزی روی آورده‌اند.

 

خرید رمزارز،‌ صنعت پولی را دگرگون می‌کند


ارز دیجیتال یا پول دیجیتالی،‌ نوعی دارایی مجازی است که با ورود بیت کوین انقلابی در صنعت مالی به وجود آورده است. رمزارزها نیز دارایی‌های دیجیتالی هستند که با سیستم رمزنگاری تولید می‌شوند. معمولا ارز دیجیتال و رمزارز به جای یکدیگر به کار می‌روند در حالی که این دو با یکدیگر متفاوت هستند.
جالب است بدانید که رمزارزها که اولین آن‌ها بیت‌کوین است، در ابتدا پدیده‌ای نو و عجیب به نظر می‌رسند؛ اما اکنون رمزارزها به جهان معاملات املاک و دیگر صنایع راه‌ یافته اند.
تولید رمزارز نیز در سراسر جهان رواج زیادی یافته است. ایران نیز از این بازار عقب نمانده و با گذشت زمان بازار رمزارزها در این کشور به جایگاه مناسبی رسیده است. سهم ایران از تولید رمزارز در دنیا، چیزی حدود ۴ تا ۶ درصد تخمین زده شده است. همچنین میزان سرمایه‌گذاران داخلی رمزارز را حدود ۷ الی ۸ میلیون نفر تخمین زده‌اند. بیشترین توجه به رمزارزها مربوط به دو رمزارز با بیشترین ارزش بازار یعنی بیت کوین و اتریوم است.
صرافی‌های رمزارز نیز در ایران جای خود را باز کرده‌اند و همگام با تکنولوژی‌های روز حرکت می‌کنند. خرید رمزارز از طریق یک سایت معتبر خرید و فروش ارز دیجیتال به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند علاوه بر حفظ ارزش پول خود، از این بازار سود به دست آوردند.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/37f
اخبار مرتبط
ارزیابی داده های درون شبکه ای نشان می دهد شماری زیادی از سرمایه گذاران خرد بازار با ضرر در حال فروش دارایی های خود هستند چرا که نگران اند تمام دارایی خود را از دست بدهند؛ در حالی که گفته شده شرکت های پرداخت بزرگ جهان در اندیشه رونق خرید و فروش ارز دیجیتالی هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید