صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۱
کد خبر: 5238
گزارشگر: 213
۶۵۱
۰
۰
۳
در پی اعتراضات خوزستان و به دنبال تنش آبی

سد کرخه هورالعظیم تشنه را سیرآب می کند؟

سد کرخه هورالعظیم تشنه را سیرآب می کند؟
پس از ۲۰ روز از تنش آبی، با رهاسازی آب از سد کرخه آب به رفیع، بستان، سوسنگرد، هورالعظیم و روستاهای حاشیه رودخانه کرخه رسید.

به گزارش آسیانیوز، بیش از سه هفته از تنش آبی در استان خوزستان و به خصوص حمیدیه ، سوسنگرد و بستان می گذرد که این امر باعث تلف شدن بخشی از دام و احشام همچنین کم‌آبی و بی‌آبی در این مناطق شد.

 

آب سد کرخه رها شد/آسیانیوز/asianews

ایسنا نوشت پس از ۲۰ روز از تنش آبی، با رهاسازی آب از سد کرخه آب به رفیع، بستان، سوسنگرد، هورالعظیم و روستاهای حاشیه رودخانه کرخه رسید. همزمان با رهاسازی آب، نیروهای سپاه و ارتش، آب مورد نیاز دام و احشام را تامین می‌کنند.

آب سد کرخه رها شد/آسیانیوز/asianews

خشکسالی و تنش آبی در ماه‌های اخیر مشکلات زیادی را برای کشاورزان و دامداران این منطقه ایجاد کرد که پس از هفته‌ها بی‌آبی، آب وارد کانال‌های آبیاری این شهرها شد.

پس از ۲۰ روز از تنش آبی، با رهاسازی آب از سد کرخه آب به رفیع، بستان، سوسنگرد، هورالعظیم و روستاهای حاشیه رودخانه کرخه رسید.

آب سد کرخه رها شد/آسیانیوز/asianews

با جاری شدن مجدد آب در رودخانه کرخه جوانان و نوجوانان شهر بستان پس از هفته ها دوری از آب در هوای داغ منطقه تن به آب زدند و برای لحظاتی گرمای طاقت فرسای هوا و خشکسالی را به دست فراموشی سپردند.

همچنین تقی زاده خاسمی معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو به جماران گفت: در وسط راه کشت های غیر قانونی صورت گرفته و متاسفانه این کشت های غیرقانونی با پمپ های غیرقانونی آب برداشت می کنند و آب کمتری از این آب-از همین 170 متر بر ثانیه-می ماند و بیشتر از چیزی حدود 25 تا 26 متر بر ثانیه آب به هورالعظیم نمی رسد.

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو توضیح داد: این خروجی کرخه از اینجا به فاصله 300 کیلومتر عبور خواهد کرد تا به هورالعظیم برسد.


وی افزود: الان حدود 170 متر بر ثانیه آب خارج می شود و در مسیر برای کشاورزان و آب شرب است و نهایتا به هورالعظیم سرازیر خواهد شد.

تقی زاده خاسمی گفت: در وسط راه کشت های غیر قانونی صورت گرفته و متاسفانه این کشت های غیرقانونی با پمپ های غیرقانونی آب برداشت می کنند و آب کمتری از این آب-از همین 170 متر بر ثانیه-می ماند و بیشتر از چیزی حدود 25 تا 26 متر بر ثانیه آب به هورالعظیم نمی رسد./

https://www.asianews.ir/u/37w
اخبار مرتبط
بیانیه ۸۰۰ شخصیت سینمایی در واکنش به اعتراضات خوزستان با انتقاد به تیراندازی به معترضان و بی آبی و نبود امکانات در این استان منتشر شد.
مهدی مهدوی‌کیا، بازیکن پیشین فوتبال ایران با انتشار یک استوری در پیج اینستاگرامش از اعتراضات خوزستان حمایت و به نکاتی اشاره و تاکید کرد مردم خوزستان تانکر و آب معدنی نمی خواهند.
رهبر انقلاب امروز یکم مرداد در سخنانی درباره مشکلات استان خوزستان سخن گفتند و برضرورت رسیدگی فوری به آن تاکید کردند.
درباره نشر یک کلیپ تقطیع شده از صحبت‌های سردار سعید محمد در خصوص انتقال آب بهشت آباد بیانیه‌ای از سوی دفتر وی صادر شده است.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه گفته است، ایالات متحده گزارش‌ها درباره شلیک به معترضان در خوزستان را زیر نظر دارد.
سینماگران،نویسندگان و فعالان فرهنگی و هنری ایران، گروه اتحاد بازنشستگان و جمعی از فعالان صنفی کارگری، معلمان و فعالان مدنی درباره اعتراضات خوزستان در بیانیه‌های جداگانه‌ با هم‌میهنان شهرهای جنوبی اعلام همبستگی کردند.
در حالی که اعتراضات مردم خوزستان به بحران بی‌آبی ادامه دار شده است، امروز ویدئوهایی از ایستگاه مترو صادقیه تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد شهروندانِ منتظر مترو نسبت به موضوعاتی اعتراض کرده اند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید