صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۱
کد خبر: 5244
گزارشگر: 213
۷۹۰
۰
۰
۲
اتحاد هنرمندان در حمایت از اعتراض های مردم شهرهای جنوب ایران

«کارتونیست ها» در همبستگی با خوزستان: دیگر نمی توانیم بخندانیم!

«کارتونیست ها» در همبستگی با خوزستان: دیگر نمی توانیم بخندانیم!
بیش از ۹۰ کارتونیست در بیانیه‌ای ضمن حمایت از اعتراضات مردم خوزستان نوشتند: ما زبانمان تصویر است؛ آن را با طنز می‌آمیزیم و حرفمان را می‌زنیم. اما کدام طنز؟ چطور می‌توان این شرایط را دید و سراغ طنز رفت؟ چطور می‌توان خندید و چطور می‌توان خنداند؟»
به گزارش آسیانیوز، بیش از ۹۰ کارتونیست با انتشار بیانیه‌ای ضمن از اعتراضات مردم خوزستان حمایت کردند.

در این بیانیه که با عنوان «پویش هنر برای خوزستان» شامگاه جمعه اول مرداد ماه و با امضای ۹۴ کارتونیست منتشر شد، امده است: «ما کارتونیست‌ها زبانمان تصویر است. آن را با طنز می‌آمیزیم و حرفمان را می‌زنیم. اما کدام طنز؟ چطور می‌توان این شرایط را دید و سراغ طنز رفت؟ چطور می‌توان خندید و چطور می‌توان خنداند؟»

امضاکنندگان این بیانیه با تاکید براینکه «طرح‌هایمان تلخ است»، افزودند که «آینه‌ای در دستانمان گرفته‌ایم و این تلخی، انعکاس چیزی است که می‌بینیم.»

بیش از ۹۰ کارتونیست در بیانیه خود افزودند که «ما کارتونیست‌ها و کاریکاتوریست‌ها گرد هم آمده‌ایم تا با زبان تصویر حرف‌هایمان را بزنیم. این چیزی است که برای همراهی با مردم رنج کشیده خوزستان، از دستمان برمی‌آید.»/
https://www.asianews.ir/u/381
اخبار مرتبط
پس از ۲۰ روز از تنش آبی، با رهاسازی آب از سد کرخه آب به رفیع، بستان، سوسنگرد، هورالعظیم و روستاهای حاشیه رودخانه کرخه رسید.
بیانیه ۸۰۰ شخصیت سینمایی در واکنش به اعتراضات خوزستان با انتقاد به تیراندازی به معترضان و بی آبی و نبود امکانات در این استان منتشر شد.
مهدی مهدوی‌کیا، بازیکن پیشین فوتبال ایران با انتشار یک استوری در پیج اینستاگرامش از اعتراضات خوزستان حمایت و به نکاتی اشاره و تاکید کرد مردم خوزستان تانکر و آب معدنی نمی خواهند.
رهبر انقلاب امروز یکم مرداد در سخنانی درباره مشکلات استان خوزستان سخن گفتند و برضرورت رسیدگی فوری به آن تاکید کردند.
درباره نشر یک کلیپ تقطیع شده از صحبت‌های سردار سعید محمد در خصوص انتقال آب بهشت آباد بیانیه‌ای از سوی دفتر وی صادر شده است.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه گفته است، ایالات متحده گزارش‌ها درباره شلیک به معترضان در خوزستان را زیر نظر دارد.
سینماگران،نویسندگان و فعالان فرهنگی و هنری ایران، گروه اتحاد بازنشستگان و جمعی از فعالان صنفی کارگری، معلمان و فعالان مدنی درباره اعتراضات خوزستان در بیانیه‌های جداگانه‌ با هم‌میهنان شهرهای جنوبی اعلام همبستگی کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید